RE: kleppen vergroten van 35.6 naar 37 de moeite waard?
Ingediend door (b)engeltje op vr, 25-07-2014 09:24
Is 97pk niet genoeg in een mini?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door (b)engeltje op vr, 25-07-2014 09:24
Is 97pk niet genoeg in een mini?
Ingediend door tjokke op vr, 25-07-2014 16:05
(b)engeltje schreef:
Is 97pk niet genoeg in een mini?
Na een tijdje wen je aan die pk's
En aangezien ik gek ben op mijn mini, maak ik hem liever sneller dan dat ik een andere wagen zou moeten kopen
En als ik mijne geele bijbel zie liggen, dan jeukt het om hem weer wat sneller te maken
Zodoende mijn vraag
Toch leuk dat je reageerde
Groetjes
Ingediend door Arie B op vr, 25-07-2014 16:45
Al es gedacht over een volledig andere kop? (7-poort icm dubbele webers bijvoorbeeld?)
Ingediend door tjokke op vr, 25-07-2014 20:10
Arie B schreef:
Al es gedacht over een volledig andere kop? (7-poort icm dubbele webers bijvoorbeeld?)
Ja heb ik overwogen...
Maar ik vind dat je het blok zijn originele uitstraling moet Laten behouden
Daarom dat ik ook voor dubbele su gekozen heb ipv Webers
Ook zou mij een volledige nieuwe kop , veel meer kosten dan dat ik mijn huidige wat laat aanpassen,
Ik denk dat ik de aanpassingen en ineens totale revisie ongeveer een 5-600 euro ga kwijt zijn
Daar koop ik geen andere kop voor ,
Groetjes
Ingediend door The Puritan op za, 26-07-2014 18:21
Zo te horen heb je je beslissing al gemaakt.
Ingediend door Carlo op za, 26-07-2014 19:52
Als er al inserts voor loodvrije benzine inzitten vraag ik me af of je nog naar 37mm kan (zonder klepgeleiders met offset).
Dit omdat je dan met de inlaatklep in de insert van de uitlaatklep terecht komt...
Ingediend door tjokke op zo, 27-07-2014 00:27
Dat bedrijf Zei mij dat da wel mogelijk was om naar 37mm te gaan
Ik twijfel voornamelijk tussen de kop nog iets te verbeteren of opboren van het blok
Ingediend door atte op di, 29-07-2014 22:46
Ooit heb ik het boek 'Autos schneller machen' van Gert Hack vertaald en bewerkt in het Nederlands. Dat heet dan 'Autotuning in theorie en praktijk'. In dat boek staan rekenvoorbeelden van de doorlaat langs kleppen. Met name de snelheid van het mengsel is belangrijk, omdat die snelheid (en ook het volume aan mengsel) bepalend is voor de vullingsgraad van de motor. Dus met name ook voor het koppel en in het verlengde daarvan het vermogen. Een groter blok is overigens duurder; in die grotere gaten moeten ook grotere zuigers. Maar dat zal meneer Vizard je al geleerd hebben.
groet, Atte
http://www.atteroskam.nl
Ingediend door Dusky op za, 02-08-2014 15:56
Blok opboren naar 1380 is sowieso nutteloos.
Je moet dan gaan offset boren.. Ga max tot 1330-1340, dan kan je tenminste terug ' sleeven' naar een 1275...
Kleppen vergroten zal nog een beetje helpen, maar welke nokkenas zit er bvb in? Daar is misschien nog makkelijker winst te halen.
Wat ik ook nog even wil meegeven : deze mini lijkt een straat mini. Je moet hier echt niet naar top pk's gaan zoeken, je bereikt deze toerentallen toch nooit op de openbare weg ( tenzij je graag 30 liter verbruikt en heel veel dor de politie aan de kant wordt gezet).
Koppel is ook belangrijk in een straat wagen, vergeet dat niet ( je dubbele HS4 zal hier een heel stuk bij helpen).
RE: kleppen vergroten van 35.6 naar 37 de moeite waard?
Ingediend door tjokke op do, 24-07-2014 21:00
ik heb een mini van '91
hij heeft een geflowde kop
inlaat klep 35.6 en uitlaat 29
een hiff 44 carb (tevens heb ik reeds dubbele su4 , licht bewerkt liggen, deze moeten ook nog gemonteerd worden)
stage2 bigbore manifold
1.5 rockers
momenteel zit ik op 96.8 pk en 119nw koppel
ga ik nog veel vermogenwinst behalen door nog grotere kleppen te steken?
of kan ik het geld dat ik daarmee uitspaar beter steken in het vergroten van de cilinder inhoud, bv 1380cc
iemand hiermee ervaring?