zou je normaal niet je kleppen vervangen dan ?
en terug roderen op hun zittingen ? is het een standaard motor of een getunde ?
- Login of registreer om te reageren
zou je normaal niet je kleppen vervangen dan ?
en terug roderen op hun zittingen ? is het een standaard motor of een getunde ?
Ingediend door jori op za, 24-03-2007 11:05
is beetje getuned, op de nokkenassen enzo.
Mss best onmiddelijk een nieuwe/gereviseerde kop kopen?
waarom zijn je kleppen verbrand zou mijn vraag zijn?
zo lang je daar geen andwoort op hebt weet je ook niet wat je moet doen
maar je rockers veranderen echt niks aan verbrande kleppen
Ingediend door jori op zo, 25-03-2007 12:53
ahja ok wel waarom weet ik niet...
Had hem net terug van keuring en ik rij naar huis op autostrade, en 200 meter na de afrit veranderde de rijstijl (op 3 cilinders)plots, heel vreemd
Ingediend door Robrecht op zo, 25-03-2007 13:52
Heb je het blok opgehaald ? Weet je met zekerheid dat het de kleppen zijn ?
MOgelijk hebben ze de Co zo ver terug geschroeft tijdens de keuring dat het mengsel erg arm was waardoor er een klep verbrand is.
Zoals gezegd, een hi-lift rocker set helpt hier niets aan.
Je zal de kop moeten lichten voordat je wat verder kan.
Als hij dan al lichtjes getuned is zoals te lezenis in je posts snap ik niet dat er dan geen hi-lift rockers op zitten overigens...
Ingediend door jori op do, 05-04-2007 18:47
euhm mag toe...
De cilinderkop was gescheurd ..
mja ondertussen zit er een nieuwe gereviseerde kop op...
bedankt voor de reacties
Ik ben bijna aanbeland bij de kop. Eerst wilde ik deze standaard laten, ivm de kosten, maar misschien wil ik deze toch ook licht kietelen, wat je daar ook onder kan verstaan.
Maar ik heb een leuke en goede vent gevonden die één en ander graag voor me wil doen, hobbiest van 80 jaar met een schuur voor apparatuur.. Maar als ik mn kleppen wil vervangen, welke spullen moet ik dan meenemen naar hem. Heb al wat berichten staan doorlezen, kwam onder andere deze tegen:
Ik zou de (eventueel grotere 35.7mm IN 29mm UIT voor 12g940 kopen van een 1275cc) kleppen laten slijpen met een 30 (1.5mm) graden backcut en de zitting laten slijpen tot 3 vlaks: 20 graden(0.2mm breed)-45 graden(1.5mm)-70 graden(rest).
Wat heb ik hiervoor nodig? Kun iemand mij een soort van boodschappenlijstje sturen waarmee ik het bovenstaande kan realiseren? En heeft iemand dit toevallig ook nog liggen waar hij of zij vanaf moet? Of kan ik dit beter ergens ander, bijv. engeland, bestellen?
Maakt deze 'opknapbeurt' de kop ook loodvrij geschikt? Zijn de aanpassingen dus incl een harde klepzitting (want dat maakt hem toch loodvrij geschikt??)
Een soort van boodschappenlijstje zou voor mij wel prima zijn.
Alleen het plaatsen van grotere kleppen zal niet het gewenste effect opleveren, je zal de poorten ook moeten flowen om optimaal gebruik te kunnen maken van de grote kleppen. En ook de verbrandingskamer uitfrezen ala vizard.
Klepgeleiders vervangen(voor bullet) en je zal een snijder moeten hebben om de gegeven waarden (van Joost zijn die) voor elkaar te kunnen krijgen.
I.s.m. een leuke nokkenas heeft het resultaat.
Anders kan je hem net zo goed standaard laten.
Harde klepzittingen zou je moeten kunnen plaatsen maar hoe... das niet aan mij besteed, tenzij er al harde zittingen inzitten natuurlijk...
Inderdaad, grotere kleppen hebben een grotere opening nodig, dus er zal toch geslepen moeten worden. Ook klepzittingen plaatsen zal door een gespecialiseerd bedrijf gedaan moeten worden. Maar dan moet er nog wel wat flow-werk gebeuren om het goed en netjes te krijgen, en optimaal rendement te hebben van je grotere kleppen. Dus je hebt denk ik 3 opties:
- Ruimte voor kleppen laten vergroten en geharde klepzetels laten zetten door een bedrijf wat koppen reviseerd, vervolgens zelf aan het slijpen gaan met het boek van vizard in de hand
- slijpwerk voor het flowen door iemand anders laten doen, bij voorkeur iemand met ervaring op een A-series kop.
- een kant en klare inruil-kop (stage 3) kopen bij een mini-center.
http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... _fuel.aspx
de plaatjes bij 'solution c' geven aan wat er ongeveer gebeurt bij het plaatsen/vervangen van de klepzittingen (non-mini kop overigens)
Ik betwijfel of je zo ergens losse klepzetels kan kopen, verder heb je natuurlijk de goede maat nodig bij je kleppen
wat je mee kan/moet nemen:
- je cilinderkop
- kleppen
- klepgeleiders
verder is het slijpen, boren, frezen, persen en snijden e.d. voor degene die het werk doet (en daarvoor de juiste gereedschappen heeft)
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: kleppen vervangen
Ingediend door jori op za, 24-03-2007 09:25
Hallo
Ik zit nu met verbrande kleppen, ik rij maar op 3 cilinders.
is het voldoende als ik nieuwe roller tip rockers steek? En wat raden jullie aan? 1.3:1 , 1.5:1 of 1.7:1?
Moeten er anders nog dingen vervangen worden?
groetjes