koeling 1300 metro motor

RE: koeling 1300 metro motor

hallo,

Ben bezig met het wisselen van mijn verstleten 1000 blokje met een 1300 metro blok (geen mg). Nu is mijn vraag wat met de koeling? krijgt een 1000cc radiator dat getrokken ? Of toch best overschakelen naar een 2 core hi performance? Heb al geopteerd voor een waterpomp met grote impellor. Welke pulley kan hier nu het beste op? een kleine of een grote?

alvast bedankt,

Jeroen

RE: koeling 1300 metro motor

Je kunt gewoon je oude 1000 radiateur gebruiken mits je een vrij orginele metro heb. (dus niet een ver opgefokte 1300)

Mvg Bart

default

RE: koeling 1300 metro motor

Met een opgefokter blok kan het ook, mits het in goede staat verkeert. Meer slijtage en een slechte afstelling kan zorgen voor meer warmteontwikkeling. Ik rijd met een 1293cc (zelfde motor met 1 maatje grotere zuigers) met 93pk en dit gaat goed met een radiator van een 1000-tje.

Je kan het gewoon proberen, mocht er een probleem zijn kan je alsnog een betere radiator aanschaffen. Overigens kan een radiator ook verstopt raken waardoor hij niet voldoende koelt, goed doorspoelen voor montage kan geen kwaad.

Aanpassingen aan je waterpomp en andere poelies zouden niet nodig hoeven te zijn, de standaard spullen werken vaak voldoende goed.

Succes,
Erik

RE: koeling 1300 metro motor

Bedankt voor de reacties . Zal het eerst proberen met een 1000 radiator dan .