kop laten flowen of een geflowde kop kopen

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Mijn brittish open spi blokkie gaat voor een revisie beurt naar de garage en maak er gelijk gebruik van om hem wat sneller te laten maken,nu wil ik dat de kop ook wat sneller word(samen met wat andere onderdelen)maar weet niet wat beter of voordeliger is....de bestaande kop laten flowen met grotere klepppen enz,of vergelijkbaar nieuw kopen in Engeland.Wat zijn nog meer opties om hem een beetje meer prik te geven.Hij word al gehoond naar de 1e of 2e overmaat,andere zuigers(welke zijn goed??)ook het vliegwiel word afgedraaid.graag hoor jullie reacties[/img]

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Sir Yun is vrij bedreven in het koppen flowen, en wat ik begreep uit andere topics (van o.a. SirYun en Jeroen2) zijn geflowde koppen ( van bv Minispares en Minisport) vrij duur en niet altijd de kwaliteit die ze opgeven dat ze zouden moeten zijn...

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Gewoon zelf doen,

goeie dremel (of kloon) liefst met flexibele slangaandrijving er een uur of 20 op je kop leunen en daar zijn de pk's!

Geeft ook bijzonder veel genoegen dit alles zelf te doen kan ik je vertellen 8)

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Tja.. ik waag me er ook niet aan als iemand er veel handiger in is en leuke foefjes weet die het nog leuker maken...
Nu heb ik ook wel een leuk dealtje kunnen maken met Joost, dat scheelt ook wel.. :9

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

ja zelf doen is leuk maar ik zou niet weten wat is moet doen en waarop te letten,maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik m`n eigen cylinderkop maar moet laten bewerken. thanks :D

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Wel door iemand die weet wat hij doet. Het bewerken van mijn cilinderkop was geen succes (niet zelf gedaan, maar noem verder ook geen namen). De MiniSport-kop die er nu op zit doet het niet veel beter, maar de motor verbruikt in elk geval geen olie meer (en het motortje loopt op zich mooi en is best pittig - alleen komt er nog niet uit wat erin zit).

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Jij het toch geen injectie Mini Eelke? Anders zou je eens een rollenbankdag mee moeten nemen...

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

ok, dan de vraag: wie kan mij een kop leveren/maken voor een 1380cc. Kop moet snel en betrouwbaar zijn. Ik denk eraan om een sw5 nokkenas te monteren. Of heeft iemand een betere suggestie. Stuur over de nokkenas maar een PM, anders gaat het weer off-toppic.

Ik wil binnenkort mijn 1380 blok gaan inbouwen.

Groeten,

Randy

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Als het snel moet gebeuren, zul je je toch naar een bedrijf moeten stappen, de particuliere “koppensnellers” zijn zelf ook druk. Dus daar mag je wel een paar maanden voor uittrekken...
Een bedrijfje bij ons in de buurt weet ik wel… ik stuur wel een pm’tje als je interesse hebt…

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Swiftune ( http://www.swiftune.co.uk/ ) doet ook koppen ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

verder kan je ook terecht bij

www.billrichardsracing.com
www.morspeed.co.uk
www.calverst.com
en als je genoeg betaald vindt ik nog wel een plekje :P

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Rene schreef:
Jij het toch geen injectie Mini Eelke? Anders zou je eens een rollenbankdag mee moeten nemen...


Hij is al eens op de rollen geweest. Twee keer zelfs; eerste keer op de allereerste dynodag alleen een meting, met zeer teleurstellend resultaat (een jaar later werd ik er nog aan herinnerd dat de teleurstelling van mijn kop was af te lezen ;)), tweede keer met een andere motor en om af te stellen, maar niet met veel beter resultaat). Teleurstellend omdat het bij lange na niet was wat er gegeven de specs uit zou moeten komen. Er is nu al wat aan gedaan (zal niet op de details in gaan want we zijn al off-topic, maar alles is terug te vinden op mijn site) maar er zijn aanwijzingen dat er nog andere dingen niet lekker zitten (de kop dus, met name). Dus ik wil eerst zoveel mogelijk zekerheid hebben dat problemen die erin zaten opgelost zijn alvorens terug te gaan naar de rollenbank. (Which reminds me dat ik Joost nog moet bellen ;))

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Bij mijn weten zijner 2 principes om je kopje te bewerken.

te weten 1: een goed kopje Polijsten aan de binnenzijde. Je laat de inhoud van de diverse kanalen voor wat ze zijn en fraist met de dremel eerst met bolkopfreesje, later met schuurpapierkop, nog later met het handje(vingeren dus)met waterproef schuurpapier.

ook het inlaatspruitstukje niet vergeten op dezelfde wijze te behandelen.

te weten 2:
Eerst frais je van een cylinderkop volgens het boek van d. vizard de inlaat en uitlaatpoorten uit.
kijk uit dat de wanden niet te dun worden!

geef hem vervolgens de behandeling als bij 1 beschreven.

De meesten laten het bij het uitfraisen(bij 2), en vergeten de boel te polijsten( voor de flow) resultaat: rendement niet optimaal.

Mijn advies zou zijn: start met 1: kijk of je hier rendement uit krijgt( ik heb zo'n kopje eropgehad, in turbomini>appelsientje en later in m'n pickup. moter bleef gaan met deze kop!)

Ben nu bezig met een(MG-) kop, overgekocht van Eric Veraa,voorzien van nieuwe zittingen en geleiders) deze zelf later gladgepolijst. blokje gaat er nu in, ben zelf erg benieuwd naar het rendement uit deze kop!

Verder ben ik er achter gekomen dat mijn stdrd distributieketting het spul heel fijn op tijd zette!
't is nog maar de vraag of de (nieuw gemonteerde dubbele ketting) dit ook doet......

Zoals ik al vaker vertelde... het is niet alleen de kop of uitlaat of carb. Het hele spulleke moet op elkaar afgestemd zijn.

dan pas kan men spreken met de woorden van Hans Bekx: 't is goei blukske!!!!

mazzel!
Lex

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van deze koppen fabrikant. Hij levert ook aan diverse winkels. Ik heb er zelf 1 gehad op mijn 1380, en heb een aantal tevreden (Engelse) klanten gesproken.

Overigens is polijsten van de poorten geen goed idee, als je ze helemaal glad maakt heb je kans dat er benzinedruppeltjes neer slaan op de want. In de flowrichting geslepen levert een veel beter resultaat. 't Zal ingetwijfeld aan genoemd zijn in dit topic, maar schaf een Vizard boek aan en lees / leer. Er zijn vele die claimen dat ze al verder ontwikkeld hebben dan Vizard, maar het is zeker een hele goede basis.

Succes,

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Helaas is er ook niemand die een before 'n after dynojet uitdraai heeft. Meestal worden er ook andere zaken aangepakt als andere nokkenassen, hi-lift setjes, noem maar op... Dan is het ook een beetje appels met peren vergelijken.

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

nou bij Rene gaat er eigelijk voor de rest niets veranderen dan alleen de simplele modificaties zoals in vizards boek staan ( wellicht iets meer).

en hij heeft wel dyno plots van ervoor

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Kijk, das een leuke challenge. Ben benieuwd!

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Ja idd.. das waar.. alhoewel ik de ontstekingsveertjes ook nog ga bekijken op aanraden van Jaap(Speedcentre)

default

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Wat je ook doet, in elk geval de inlaatpoorten niet polijsten. Bij een ruw oppervlak wordt het lucht/benzinemengsel veel beter gemengd en slaan er inderdaad geen benzinedruppels neer.

default

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

Ik kan aan een gereviseerde cilinderkop komen, met daarbij
Nieuwe klepgeleiders brons
Nieuwe klepseals
Nieuwe dubbele klepveren
Inlaatkleppen 35mm uitlaatkleppen 29mm

Voor 500 euro. Onderblok blijft voorlopig nog even standaard. Hoeveel kan dit schelen? 15 a 20%? Of kan ik beter m'n Metro kop laten bewerken?

RE: kop laten flowen of een geflowde kop kopen

het verschil weet je pas als je weet wat er nu in zit; standaard Metro is 33.3 en 29.5

alleen de grotere inlaatklep zou ~5 pk waard zijn; mogelijk bijkomend voordeel kan zijn dat je loodvrije zittingen in de gereviseerde kop hebt; of je dubbele klepveren nodig hebt hangt van je nokkenas af.

FWIW,
Theo van den Bogaard