Je geeft aan dat er water uit je radiateur overloop spuit,wat is de temperatuur?
Als de afstelling te arm staat word het blok vaak te warm.
Hoe monteer je de koppakking,zeer belangrijk dat dit droog gemonteerd word dus zonder de pakking in te smeren met bv olie want dit zet uit als het heet wordt en kan de pakking kapot gaan, je hebt ook verschillende kwaliteit pakkingen voor de kop
Met een stalen rei kan je controleren of de vlakken nog recht zijn,vaak kan je aan de kapotte pakking wel zien waar deze lekt.
Olie druk kan door de lekke pakking komen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Kop vreet pakkingen?
Ingediend door LimitedSjoerd op vr, 12-10-2012 20:56
Ik heb een probleem, mijn cilinderkop vind het leuk om koppakkingen kapot te maken na een paar honderd kilometer.
Het is een stage 2 kop die nu in totaal zo'n 2000 km heeft gelopen en hij is 300 km geleden gevlakt. Voordat hij gevlakt was heeft hij 3 pakkingen weggewerkt. Nu weer één denk ik.
Nu lijkt mijn blok ook een te hoge oliedruk te hebben en ook het water spuit uit de overloop van de radiator. De te boge oliedruk verklaar ik uit het feit dat er olie langs de slang van de carterontluchting tegen de motorkap spoot toen ik oop de snelweg reed.
Ik begin me er flink aan te ergeren en ik wil eigenlijk nou weten wat de problemen kunnen veroorzaken ik zal hieronder even de setup zetten:
'91 1275 motorblok
Stage 2 kop, 5:1 Rollertip rockers (de slechte), dubbele klepveren
stage 1 big bore maniflow uitlaat met middendemper en spaghettispruitstuk
hiff44 carburateur met een dunnere naald en k&n luchtfilter
4-core radiateur
lucas sportscoil bobine
Voor de rest trekt hij na de 100 ook niet echt lekker door, verwacht ik toch wel eigenlijk. zou hij te arm kunnen staan, hij drinkt aardig en de choke haalt weinig uit als ik die opentrek.