Opnieuw afstellen helpt niet?
Weet je zeker dat 'ie nu zeg maar versleten is of zou het kunnen dat je een olielek hebt waardoor je platen vet worden?
- Login of registreer om te reageren
Opnieuw afstellen helpt niet?
Weet je zeker dat 'ie nu zeg maar versleten is of zou het kunnen dat je een olielek hebt waardoor je platen vet worden?
verto's zijn in principe zelfstellend ...
waarschijnlijk teveel toeren dan wel pk's .. ofwel niet genoeg druk.
mogelijk ben je beter af met een pre-verto en een oranje diafragma ofzo ?
olielek is natuurlijk ook mogelijk, dus eerst eens kijken wat er nu kapot is .. of misschien is de plaat nu (gedeeltelijk) glad
succes,
Theo van den Bogaard
heb jij bij het vervangen ook de krukaskering aan de achter de koppelingsplaten vervangen >?
Jaapio
Een MG Turbo heeft 93pk's en een heleboel koppel. Ik verwacht niet dat niko met zijn setup (zeker niet verkeerd) hier aan komt.
platen zijn droog daar kan het niet aan liggen
het vermogen van de motor weet ik zelf niet precies maar is geschat op 85 pk
volgens vorige eigenaar
blok heeft wel enorm veel kopppel misschien dat die de boel nekt
zodra ik weer ruimte thuis heb en het wat warmer is gaat blokje eruit en word dan klaar gemaakt
dan wil ik hem wat sneller maken enzo
miss moet er wel een race koppeling in maar ik wil eigenlijk eerst weten of het misschien niet iets anders is
miss dat iemand eerder dit probleem heeft gehad
gr
(vorigge koppeling kwam er beetje brak uit veren waren eruit en de midden deel was los gescheurd van de platen)
Ik begrijp dus dat je een koppelingsplaat met veren gebruikt. Ik zou overstappen naar een massieve non-verto plaat zonder veren, die past ook gewoon in je verto koppeling.
Dennis
T is maar een idee; kan het niet gewoon de afstelling van de koppeling zijn?
Ik heb geen ervaring met een verto-koppeling maar het lijkt me dat je daarmee ook het aangrijppunt kan afstellen met die grote moer op je wok?
Mocht teveel koppel wel de oorzaak zijn, dan is een pre-verto koppeling de makkelijkste oplossing.
Een hardcore oplossing die de lui van turbomini's hebben bedacht kun je hier vinden; link
Kort samengevat; ze bouwen een vertokoppeling met 2 diafragma's. Heavy duty equiped, maar dat heb je pas nodig bij 200+ pk.
Als de motor te veel koppel heeft dan moet je het probleem ook tegenkomen in alle andere versnellingen.
bedankt voor de bruikbare info
ik heb nog een oud blok staan waar pre verto in zit zal die er es uit wippen en op mijn mini proberen kijke of dat beter word
misschien is dit ook nog een optie
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=38499
gr niko
oi
ik heb nog ff rond gevraagd
nou hoorde ik vanmiddag van iemand die met mini,s geraced heeft
dat er verschil zit in de koppelings pomp (werkpomp)voor verto en pre verto
de pre verto pomp schijn groter zuiger te hebben en daardoor niet helemaal terug komt en daarom de vert na poosje kan slopen.
heeft iemand hier daarvan gehoord en hoe kan ik checken welke ik heb
De Verto-koppeling heeft een werkcylindertje dat op een aparte plaat zit gemonteerd op het blok, en deze bedient een kort armpje.
De pre-Verto heeft een lang armpje, en de werkcylinder zit rechtstreeks op het blok.
Onderdelen zijn niet uitwisselbaar, alleen de pre-Verto koppelingsplaat is bruikbaar bij een Verto koppelingssysteem.
Ingediend door GeoffreyVanZ op zo, 02-01-2011 01:02
Hallo Niko,
Als je koppeling slipt, betekent dat,dat het frictiemateriaal(koppelingsplaat) zijn werk niet meer kan doen. Jouw koppeling is droog, dus het slippen ligt of aan je drukplaat(te slap) of van je drukplaat/vliegwiel zijn de vlakken beschadigd of versleten.Als je vliegwiel in orde is, hoef je allen je drukplaat te vervangen. Dat dit in zijn 4de versnelling gebeurd is trouwens logisch. Dan staan de tandwielen van je bak in prise direkt en wordt het vermogen van je motor direkt naar je wielen overgebracht. De hoogste belasting voor je koppeling.
Als je toch overstapt naar een diafragma koppeling kijk dan naar je vermogen.
Is dit onder de 80 pk, neem dan de blauwe- en daar boven pas de oranjedrukgroep.
Als ik naar je motorspecificaties kijk, dan heb je op dit moment niet meer dan 70 pk. Werkcylinder. Gewoon te gebruiken voor diafragma. Monteren op het vliegwielhuis. De hydraulische slang iets losdraaien, dan verdraaien in de juiste hoek en weer aandraaien. Trekveer monteren. Gebruik ook het vliegwieldeksel met de lange hevel, dan heb je meteen het juiste druklager!! Groet.
ok
super
zodra ik uit de lappen mand ben ga ik kijke heb pre verto en deksel enzo in huis
bedankt voor de info
RE: koppelings vraag
Ingediend door niko op do, 16-12-2010 12:09
oi
ik zit alweer met een koppelings probleem
ik heb 3maand geleden nieuwe metro turbo koppeling in mijn mini gegooid
en afgesteld enzo reed eerste tijd heel leuk nergens last van
maar nu heb ik er een week geleden voor het eerst ff echt gas mee gegeven
en schoot ie in ze vier weer door
gevolg weer een koppeling na ze grootjes
wat kan nu de oorzaak zijn dat ie als ie in ze 4 staat en rond 120 130 komt dat die dan ze koppeling molt
heb verder nu alles goed verto op verto enzo en hij reed steeds goed tot ie een keer echt moest werken
setup verder is
1275 metro motor
koppeling en vliegwiel std
straight drop gears
nokkenas coopers 67 kleppe stoters ook
inno kop
hiff6 carb met metro inlaat
en hele korte eindvertanding weet niet precies welke (rijd 120 met +/- 4500 rpm)
mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag
ik heb zlef geen idee
gr niko
ff foto voor het beeld