krukas 1300 van een AUSTIN meastro??

RE: krukas 1300 van een AUSTIN meastro??

weet iemand of je de krukas van een austin maestro
in een mini kan krijgen.

het draaiend gedeelte en de kop kan ik sowieso
gebruiken maar de krukas ie iets anders
de koppeling zit vast met 6 bouten.
niet met 1 zoals bij mini

groeten

Het kan verwarrend lijken, oude(re) vliegwielen hebben een hart dat er met 6 bouten in zit ( http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/ridge.jpg - gezien vanaf de achterkant ) maar dat zit ook met 1 centrale bout op de krukas vast. (Er van uit gaande dat je een 1275 blok uit een Maestro hebt en niet een 1500/1700 :)" title="Evil" /> .. en ik heb nog nooit een Maestro gedemonteerd dus misschien is een foto van jouw situatie wel handig? )

groetjes,
Theo van den Bogaard

Je zult de krukas moeten vervangen. In een Maestro zit de versnellingsbak naast het blok zoals in vele moderne auto's met voorwielaandrijving en niet onder het blok zoals bij een Mini.

Ik heb weleens in Miniworld een artikel gelezen van iemand die een van oorsprong een Maestro blok in zijn Mini had gebouwd.

Dennis

op de krukas van de maestro zit niet een conis gedeelte zoals bij mini maar een bus met 6 tapgaten erin waar de bouten in komen. en er zit geen centrale bout op.

maar zal effe een foto maken en hier neer zette dat is wat makkelijker

groete

dan is het dus inderdaad een "in-line" krukas, zoals Dennis al min of meer aangaf, en inderdaad niet bruikbaar in de Mini.

groetjes,
Theo van den Bogaard

Je zult de krukas moeten vervangen idd. Ik heb nog ooit een paar maestro's gesloopt. De bak zit idd naast het blok, en er zit geen conus aan de krukas. Het blok is ook iets anders, maar dat kun je wel gebruiken... De oliefilter zit er ala een mpi blok op.

Er is hier iemand op t forum die een maestro blok in zijn (oranje-rode) clubman (estate) heeft liggen.

Ik heb voorheen een rode clubman estate waar ik een 1300 motor van een maestro in heb gebouwd. Om deze in te bouwen moet je idd de krukas vervangen door een krukas van een mini. Dit heeft te maken dat de krukas van een maestro andere uiteindes heeft dan die van een mini.

oke dan moet ik dus even naar een nieuwe
krukas op zoek
bedankt voor de info

groete