Waar heb je dat gelezen?
Als je slangen en leidingen in goede staat zijn en op de juiste plaats zitten, dan is er geen risico op brand. De mechanische pomp en carburateur zijn prima op elkaar afgestemd. Je hebt genoeg druk, maar niet te veel.
Als je een electrische monteert dan heb je al snel te veel druk. Bij injectie modellen wordt dat geregeld dmv een druk regelaar en een retour leiding. Die heb je waarschijnljk niet en op je tank is daar ook geen aansluiting voor. Op zich kan een electrische pomp zonder retour leiding ook prima werken, maar dan moet je zorgen dat je niet te veel druk krijgt.
Als je voor een electrische pomp gaat, dan kan je het gat in het blok waar de mechanische zat met een plaatje dichtmaken. Kan je prima zelf maken uit een stukje staal, maar ook te krijgen bij de specialisten voor een paar euro.
- Login of registreer om te reageren
RE: LCB en elektrische brandstofpomp
Ingediend door Willy1 op zo, 16-02-2020 10:18
Graag jullie advies.
Ik heb een lcb uitlaatspruitstuk en nog een mechanische benzinepomp.
Nu lees ik op internet, dat het verstandig is om een elektrische benzinepomp te monteren ipv de mechanische. Dit ivm het feit, dat de mechanische erg dicht op de hete uitlaat zit en dat dit gevaarlijk kan zijn.
Hoe hebben jullie dit?
Als je de mechanische niet meer gebruikt, moet je die dan demonteren? Lees wel dat als de benzine er niet meer doorheen gaat, deze bij draaien heet wordt, het membraam het begeeft en je een olie-lekkage krijgt.