LCB en elektrische brandstofpomp

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Graag jullie advies.
Ik heb een lcb uitlaatspruitstuk en nog een mechanische benzinepomp.
Nu lees ik op internet, dat het verstandig is om een elektrische benzinepomp te monteren ipv de mechanische. Dit ivm het feit, dat de mechanische erg dicht op de hete uitlaat zit en dat dit gevaarlijk kan zijn.
Hoe hebben jullie dit?
Als je de mechanische niet meer gebruikt, moet je die dan demonteren? Lees wel dat als de benzine er niet meer doorheen gaat, deze bij draaien heet wordt, het membraam het begeeft en je een olie-lekkage krijgt.

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Waar heb je dat gelezen?

Als je slangen en leidingen in goede staat zijn en op de juiste plaats zitten, dan is er geen risico op brand. De mechanische pomp en carburateur zijn prima op elkaar afgestemd. Je hebt genoeg druk, maar niet te veel.

Als je een electrische monteert dan heb je al snel te veel druk. Bij injectie modellen wordt dat geregeld dmv een druk regelaar en een retour leiding. Die heb je waarschijnljk niet en op je tank is daar ook geen aansluiting voor. Op zich kan een electrische pomp zonder retour leiding ook prima werken, maar dan moet je zorgen dat je niet te veel druk krijgt.

Als je voor een electrische pomp gaat, dan kan je het gat in het blok waar de mechanische zat met een plaatje dichtmaken. Kan je prima zelf maken uit een stukje staal, maar ook te krijgen bij de specialisten voor een paar euro.

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

je kan als je wil ook een grotere plaat maken welke je aan de plaat van de carburateur kan plaatsen zodat de uitlaat niet direct zijn warmte op de pomp en leidingen straalt.

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Ik heb dat gelezen op Theminiforum.

Grotere plaat is goed idee, is enkel al krap daarachter want zit een dubbele carb op.

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

edwin Jonkers schreef:
je kan als je wil ook een grotere plaat maken welke je aan de plaat van de carburateur kan plaatsen zodat de uitlaat niet direct zijn warmte op de pomp en leidingen straalt.



Goed idee wel. Heb je daar een foto van? Carburateur zit boven de LCB, de pomp zit er onder. Een dun plaatje kan al heel veel warmte tegenhouden, maar lijkt me best lastig zoiets passend te krijgen.

Je kan de LCB nog inpakken in heatwrap. Maar er zijn nogal wat verhalen dat ze dan scheuren omdat ze veel te heet worden.

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Nu blijkt de pomp al te lekken gaat er dus toch maar meteen een electrische op.
Öp Ebay staan pompjes met drukregelaar als kit voor GBP 38,95.
Iemand ervaring met deze pompjes of is het raadzaam om voor een duurdere uitvoering te gaan?

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Willy, ik heb nog een perfecte en echte Hardi pomp die een dubbele Mikuni heeft gevoed. Heeft de juiste druk voor carburateurs dus. Stuur me anders maar n pm, ik heb hem niet meer nodig ivm BMW K series ombouw met injectie.

 

mvg Bart

RE: LCB en elektrische brandstofpomp

Bedankt Streetscreamer, maar ik heb er inmiddels een Hardi opgezet. Netjes in het achtersubframe weggewerkt.