LCB + uitlaat van 1000 op 1.3i?

RE: LCB + uitlaat van 1000 op 1.3i?

Hallo allemaal, ik ben Bart van Dessel ;) en dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik rij al jarenlang Range Rover Classic en ken ze van binnen en van buiten, sinds 29-10-2010 ben ik ook in het trotse bezit van een mooie '94 Mini 1.3i British Open Classic, in het British racing green. Prachtige Mini met electrisch vouwdak en mooie beige stoffen bekleding. De dorpels vertonen wat gaatjes maar daar zijn we nu mee bezig. Het karretje loopt prima, wat me opvalt is een slechte synchromesh van de 3e versnelling. Als ie warm is schakelt ie beter, is dit met andere olie of een toevoeging iets te verbeteren?? Er zit een John Cooper sportuitlaat onder die best redelijk wat geluid produceert, persoonlijk stoort me dit niet maar m'n vriendin en de kids gaan er voornamelijk mee rijden dus wat meer rust zou wel fijn zijn. Ik heb hier nog een '84 Mini staan met een gloednieuwe uitlaat van eenn Stage 1 kit, dus ook met ander spruitstuk, past dit 1 op 1 op deze 1.3i? Katalisator heb ik niet nodig.

Dit zal zeker niet mijn laatste bericht zijn, ik ben benieuwd naar de response,

Groetjes, Bart

allereerst welkom.
met de antwoord op je vraag kan ik je helaas niet helpen.
misschien foto's plaatsen geeft een duidelijk en interessant beeld.
groeten pim

Welkom! Een kat heb je wel nodig voor je emmisie eisen. Anders krijg je problemen met de APK. Verder zit er bij een SPI (94er SPI) een lambda sonde in je spuitstuk en die heeft de computer nodig. Verder is de uitlaat van na het spruitstuk (volgens mij) anders als bij die van een carb. dus dat gaat niet zo 1 op 1.

Synchromes is een kwaal (vaak eerst van de 2e versnelling). Iets dikkere olie kan iets helpen maar beter is nieuwe synchromes ringen monteren.

Welkom,kom je toevallig uit goes?
Gisteren kwam ik een br. open tegen op ringbaan west.