Koop aub een originele Maniflow en niks anders. Maniflow zit als gegoten en de meeste andere (imitatie) merken zitten lang niet zo mooi. Eigenlijk krijg je ze er niet fatsoenlijk onder.
Maniflow dus!!
- Login of registreer om te reageren
Koop aub een originele Maniflow en niks anders. Maniflow zit als gegoten en de meeste andere (imitatie) merken zitten lang niet zo mooi. Eigenlijk krijg je ze er niet fatsoenlijk onder.
Maniflow dus!!
Ok, helder. Alleen past dit ook gewoon op een MPi of maakt het niet uit. Of heb je aparte voor injectie modellen of wat?
Hey Thijmen!
Ik heb net een paar dagen geleden een nieuw Maniflow spruitstuk onder mijn mini gelegd.(SPI)
Is simpel om te doen, maar je moet wel een lcb hebben met een ingang voor je lambda sonde.
Als je wilt kan ik je wel wat foto`s sturen en eventueel kan ik je wel helpen.
Kijk foto's zijn altijd welkom. Kun je me mailen op info@miniservice.nl
Die lambda kan ik zelf als het moet een aansluiting maken. Wat zijn de kosten totaal bij jouw geweest?? En merk je veel verschil??
groet
Fazerray, wil je mij die foto's ook opsturen?
Ik wil der ook eentje op mijn SPi leggen, nu mijn flexibel stuk door is
leeoetlomm@hotmail.com alvast bedankt!
Hier zijn de foto`s( sorry voor de kwaltiteit, maar kwam er met mijn lijf niet goed onder);
Wat betreft kosten; Ik heb een nieuwe uitlaatpakking gekocht ( weet niet meer wat die gekost heeft, maar zal meevallen), de lcb kostte 149,00 Euro en een linkpijp van lcb naar cat kostte 47,50.
O ja, ik had ook nog een uitlaatklem nodig (48mm),
Mocht je het adres willen weten, stuur me dan maar een pm.
Het plaatsen van van de lcb was op zich goed te doen; eerst het injectiegedeelte voorzichtig los gehaald ( behalve de koelslangen) en naar rechts geduwd.
Toen de moeren van het in -en uitlaatgedeelte ingespoten met WD40 (je weet maar nooit) en alles kwam zo los.
Twee problemen die ik tegen kwam;
1- De bouten die aan mijn cat vast zaten zaten nogal vast.
2- De drie bouten van mijn spruitstuk naar de downpipe kon ik met geen mogelijkheid loskrijgen.
Oplossing; de slijptol!
Hoe tie rijdt weet ik nog niet; misschien heb ik dit weekend tijd om het uit te proberen.
Mijn sonde zit bovenaan in het spruitstuk; eigenlijk op dezelfde plaats waar het originele zat.
In een ander topic wordt er over gesproken dat deze manier problemen kan geven en dat de computer op het noodprogramma gaat draaien.
Ik wil het zo eerst eens aanzien en kijken of het problemen geeft
Daar ging het over een MPI, maar die van mij is een SPI.
Thijmen, jij wilt h`m zeker in het onderste Y-stuk plaatsen?
Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk je bedrading dan ook moet verlengen.
Ja precies die moet ik dan verlengen maar dat is geen probleem. Dat moet wel lukken. Beetje solderen en dergelijke. Maar als bij jou de sonde nog bovenin zit heb jij toch geen compleet spruitstuk gekocht? Dus vanaf de kop naar beneden?
Heb jij zo iets?
Of:
Ik weet nog niet echt wat ik wil en wat beter is. Een 3-in-1 of een LCB.... en wat mogelijk is. (en dan bedoel ik wat kan en past op een MPI qua maat en ruimte)
Denk dat ik het een beetje verkeerd heb uitgelegd; ik heb het gedeelte van de motor t/m de cat vervangen.
De lambda sonde zit in het nieuwe spruitstuk ongeveer op dezelfde plaats zoals die op de oude zat.
Ik heb die tweede erop zitten en daar moest ik al aardig wat mee wroeten.
Die eerste heeft volgens mij geen los Y-stuk aan de onderkant en dan wordt het misschien helemaal lastig.
Voor de flow van de uitlaatgassen lijkt me die eerste trouwens beter; allemaal pijpen zonder onderbrekingen terwijl het bij die tweede (dus die van mij) uit twee stukken bestaat.
Maar aangezien jij een brug hebt, moet het volgens mij wel lukken om die eerste te plaatsen; je kunt die LCB dan via de onderkant er wel in krijgen.
Ja ok ik heb alleen gelezen dat een 3-1 minder effect heeft dan en LCB. De eerste is een 3-1. Heb je geen plaatje van jou ding. die Lambda zit gewoon een aansluiting voor?
Ja ik heb het heel makelijk vanwege mijn brug. ALs je er een keer op wilt hoor ik het wel. Ge bent welkom, het is kleine 20min van roosendaal (Hoogerheide)
Fazerray schreef:
In een ander topic wordt er over gesproken dat deze manier problemen kan geven en dat de computer op het noodprogramma gaat draaien.
Ik wil het zo eerst eens aanzien en kijken of het problemen geeft
Daar ging het over een MPI, maar die van mij is een SPI.
Ik heb het nu gehoord van een SPi EN een MPi die erg slecht liepen na het plaatsen van een LCB waarbij de lambdasonde op de originele plek zit.
Ik zou dan ook, als de LCB nog naast de auto ligt, de moer voor de lambdasonde gelijk ergens anders plaatsen zodat je dat laten niet NOG een keer achteraf hoeft te doen...
maniflow mpi uitlaatspruitstuk zit inderdaad als gegoten. de lambda sonde komt dan in het Y stuk van cilinder 1 en 4. past precies met het kabeltje dat er nu aan zit dus je hoeft daar niks aan te passen. ik heb ook gewoon de cat laten zitten.
je moet dus de maniflow uitlaatspruitstuk halen met een gat voor de lambda sonde die in het y stukje zit van cilinder 1 en 4. hoop dat die zo duidelijk is
ok is zo duidelijk... wat zijn de kosten? en heb je geen problemen met metingen van de lambda? omdat hij nou wel alle cilinders meet.
Dus mijn laatste vraag. Past een LCB voor een carburateur ook op een MPI qua maatvoering??
Mini-Weert schreef:
maniflow mpi uitlaatspruitstuk zit inderdaad als gegoten. de lambda sonde komt dan in het Y stuk van cilinder 1 en 4. past precies met het kabeltje dat er nu aan zit dus je hoeft daar niks aan te passen. ik heb ook gewoon de cat laten zitten.
je moet dus de maniflow uitlaatspruitstuk halen met een gat voor de lambda sonde die in het y stukje zit van cilinder 1 en 4. hoop dat die zo duidelijk is
Die heb ik dus ook.
Ik denk dat er geen verschil zit tussen SPI/MPI lcb`s.
Het aanpassen van een carberateur (= aanbrengen van gat voor sonde) moet ook geen problemen opleveren, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Misschien geeft het problemen wat betreft flow?
Update; ik heb net even een uurtje rond gereden en ik moet zeggen, dat ik toch wel verschil merk.
De motor pakt mooier op en het lijkt allemaal wat soepeler te lopen.
Enig probleem is dat mijn gas wat bleef hangen.......
als het goed is heb je iets meer trekkracht onderin. ik merkte het ook in het begin, dat het wel degelijk verschil maakte. + de sound natuurlijk
Ik schaf binnenkort ook weer een Mini (SPI of MPI) aan en wil er dan ook direct een stage 1 setje op gooien. Nu heb ik wel een garage die zelf bestelde producten (uit Engeland) erop wil zetten, maar ik vroeg me af of het nu ook bewerkelijk is om zo'n LCB te installeren? Ik had er altijd een heel ingewikkeld idee bij, maar zo in dit topic lijkt het eigenlijk ook wel meer mee te vallen.
Hoe lang doet een garage met brug en goed gereedschap erover om zoiets er compleet op te zetten? (Even het uurloon meenemen in de calculatie)
In het uurtje zou het toch moeten lukken..... Had ik wel vorige keer. Alleen ik beschik dat ook over een hefbrug wat gewoon enorm scheelt.
Ik wil inderdaad wat meer pit hebben in mijn Mini. De komt komt er weer terug onder anders blijft er helemaal geen druk meer over in de pijp. Mijn PLAYMINI blaft er namelijk nogal wat uit!!!
[size=75:mit7iar0][Topics samengevoegd-Demelza][/size:mit7iar0]
ola
Wat ik nou niet uitgevonden krijg is wat voor een maniflow lcb ik moet hebben voor een mpi.
Je hebt ze voor mpi'tjes met en zonder cat,en ook in verschillende diktes.
En welk merk kan ik het beste nemen?
Ik ga in juni naar zuid engeland, is het dan interesant om er daar een te kopen,of in nederland(prijs).?
Iemand nog tips voor een bepaalde winkel in zuid engeland?
michiel
Ik heb je vraag aan een bestaand topic geplakt waar al wat informatie in staat.
Bedrijfsnamen graag via PM communiceren.
RE: lcb voor MPi
Ingediend door Thijmen op vr, 21-07-2006 11:55
Ik wil graag bij mijn MPi een ander uitlaat spruitstuk op zetten. Een LCB. Maar welke zou ik moeten hebben of past alles?? Heb er al een hoop over gelezen maar kan het antwoord niet vinden....
Passen degene voor bijvoorbeeld een Carb '89 ook of moet je een andere hebben?? De lamba kan ik verplaatsen zodat alles gemeten word....
Heeft iemand een idee welke ik moet hebben en de prijzen (altijd de "vervelende" kant van het verhaal).
groet
Rijd nou rond met het originele uitlaat spruitstuk en daarop volgt de PLAYMINI DTM centre exit zonder cat en tussen dempers....