mooie spullen allemaal
ik zou voor de K&N gaan
die hebben de meeste en heeft zich bewezen
- Login of registreer om te reageren
mooie spullen allemaal
ik zou voor de K&N gaan
die hebben de meeste en heeft zich bewezen
Een beetje K&N is 80-90euro maar wel uitwasbaar en daardoor lange levensduur.
Ik heb zelf nummer 3.
Ik vind het gezuig niet irritant maar gewoon erg vet ook op langere stukken en vooral bij flink doortrekken :)" title="Evil" />
Je kunt ook een inlegfilter KN voor je bestaande luchtfilterhuis kopen. In combinatie met wat extra gaten in diezelfde behuizing schijnt dat zelfs beter te werken dan een opschroeffilter zonder de nadelen ervan.
Dennis
Ingediend door bertan op vr, 09-09-2005 00:15
Ja, Idd, ik heb dat ook gehoord van een ervaren mini tuner.
hanz schreef:
ik zou voor de K&N gaan
die hebben de meeste
Sinds wanneer is dat een kenmerk van een goed product?
Als je centjes overhebt, kun je ook kijken voor een ITG, hebben niet veel mensen, zien er vet uit, onderhoudsvriendelijk(er dan K&N), en hebben zich allang bewezen in de autosportwereld... Kosten alleen rond de 150-160 euro
Ik heb ook peco demper en de K&N van plaatje 3. Startgeluid was veelbelovend :)" title="Evil" />
Heb een stage 1 erp zitten, K&N met een JanSpeed. Geluid om verliefd op te worden zou niet anders willen.
Maar wat betreft de luchtfilters, ze zullen alle drie even goed werken alleen is het verschil tussen die van Pipercross en K&N het naampje wat er op staat. De cone filters zijn net iets hoger dan die op het eerste plaatje. De eerste is dan ook aan te bevelen als je een ruimte probleem hebt, maar ook als je die gewoon het mooiste vindt.
er is ook een merkloze variant van K&N (type plaatje 3)
die ~de helft kost en net zo goed werkt ..
het voordeel van de conische = meer filteroppervlak.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dennis schreef:
Je kunt ook een inlegfilter KN voor je bestaande luchtfilterhuis kopen.
vertel ik hoeft niet zozeer in de zuigherrie te zitten maar meer genieten van een zacht uitlaatgebrom
wat kostda? en waar te halen?
Zit standaard bij de stage one van Minispares. Die dingen zijn ook best prijzig maar de set up is beter voor je oren. Rene hier op het forum rijdt geloof ik met zo'n filter.
Waar te krijgen....ik zal eens voor je informeren.
Dennis
Beter voor de oren... Mmmmm.. interessant...
Okee, filters 2 en 3 hebben meet oppervlak, zodat ze waarschijnlijk (veel/iets) meer power hebben, maar geluid is ook minder daardoor, niet?
En die inlegfilters van K&N zijn gewoon te halen bij een autoshop.... Zijn geloof ik 3 x zo duur als normale filter, maar je kunt ze hergebruiken (ff wassen geloof ik)....
FYI
zie (lees) ook:
http://www.minispares.com/Article.aspx?aid=258
extra geluid van de conische filter(s) valt IMHO wel mee .. alleen als je constant aan het gas hangt kan het wel vervelend worden .. op de snelweg bij een redelijk en constant toerental vind ik het niet storend (hangt natuurlijk ook van de (isolatie van de) rest van de Mini af en ik heb een RC40 uitlaat .. )
die filters op zich flowen beter, maar bij een stage 1 kit haal je de winst uit de spruitstukken, het filter kan dan ook nog mee als je in de toekomst eventueel je cilinderkop gaat bewerken (het 'power potentieel' is veel meer dan je met je stage 1 kit gebruikt )
FWIW,
Theo van den Bogaard
ik kocht mij mini ook met een K&N filter, maar na 2 weken rijden heb ik er een orgineel filter opgezet, het lawaai wat er af kwam was echt te erg, vooral als je een beetje doortrapt begint ie ontzettend te snerpen, deed gewoon zeer aan mijn oren... (en ik ben aardig wat gewent)
nu ben ik er later wel achtergekomen dat er bij andere mini's isolatie spul op het shutboard zit... maar ik vraag mij af hoeveel lawaai dat tegen houd.
zou er ook wel eentje willen... maar eerst maar es kijken hoeveel lawaai mn uitlaatje maakt met normaal rijden! nu is het nog leuk omdat hij net rijd (nog niet op de weg) en dan aan iedereen te showen... maar als ik er daluk echt mee ga rijden is het denk ik al wat minder leuk maar we zullen zien. en is het goed te doen doe ik ook een power filtertje! en ik vind die eerste echt helemaal geweldig!!! pracht ding!! (beetje amerikaans idee...)
ik denk dat dat bij jou mini en rij gedracht wel past Gino deSilva.
hoe ik je zag aankomen rijden toen ik spulletjes kwam halen...
voor alle filters geld dat je ook aan een andere naald moet denken...
ikzelf heb 2x cone model van k&n. ook heb ik een tijdje rondgereden met 2 pancakes, bij de pancakes kreeg ik de afstelling niet zoals ik wildde hebben en dat lukte wel met de cone. juist door wat theo ook al schreef een cone heeft een groter oppervlak waarmee hij lucht kan binnen halen.
ikzelf heb ook goede ervaringen met het schoonhouden van een k&n met de set die k&n levert.
een inlegfilter kan ik aanraden als je voor je niet al te veel herrie wilt maken, maar ga je voor prestatie dan voor de cone.
als je voor de inleg k&n gaat, moet je niet zomaar gaten prikken in je deksel, let op dat je niet lucht aanzuigt die niet door je filter gegaan is...
Turf schreef:
ik denk dat dat bij jou mini en rij gedracht wel past Gino deSilva.
hoe ik je zag aankomen rijden toen ik spulletjes kwam halen...
En dat is precies de reden dat ik deze topic begonnen ben. Ik weet dat ik van doorrijden hou, en dus waarschijnlijk mijn luchtfilter wel flink wat lucht aan laat zuigen Daarom vroeg ik me af of die platte chromen K&N even goed werkt, maar met minder geluid schnappie?
morgen issie binnen . De K&N inlegfilter!! naald is ook binnen, krijg hem met die nieuwe alleen niet gestart... Maak ik wel nieuw topic over...
Thnx y'all...
mijn ene mini 1300 carb. met stage 1 heeft een openluchtfilter als op foto 3 alleen dan (ook) merkloos, bij starten en gasgeven hoor je hem gewoon de lucht wegzuigen :)" title="Evil" /> , op mijn cooper 1300 spi heb ik een luchtfilter van k&n zoals op foto 1 , ik vind dat die een stuk minder aanwezig is qua geluid!
maar moet er wel bij zeggen dat daar geen stage 1 op zit die is tot op heden "nog" standaard. als je hiermee gas geeft hoor je hem wel licht zuigen
maar niet zo irritant luid als bij mijn andere mini.
Dennis schreef:
Rene hier op het forum rijdt geloof ik met zo'n filter.
That's me...
Klopt ik heb mn cone K&N vervangen voor een inlegK&N.. scheelt mega veel aan aanzuiggeluiden..
Er schijnt idd ook een voordeel te zijn qua flow e.d. die heb ik niet getest, ging mij meer om de herrie... uitlaatje maakt al genoeg kabaal nl ..
De filter zit erin! Kostte me 48 incl. BTW (korting gekregen)...
Thnx 4 all the info!
easy2 schreef:
vooral als je een beetje doortrapt begint ie ontzettend te snerpen, deed gewoon zeer aan mijn oren... (en ik ben aardig wat gewent)
Ik zou dan wat meer aan de geluidsisolatie van de motor naar de zitplek doen...
Dat geluid is lekker.. Ik deed t met pipercross in m sprite.. Nu wil ik wel op mn monza een nieuwe conische kn luchtfilter
Ey,
Ik reageer hier ook even.
Ik wilde graag deze hebben:
http://www.knfilters.com/search/product ... od=56-9320
Gewoon bij K&N site gezocht op welke k&n filter past bij je auto.
En er kwamen er 3 uit. volgens mij is deze wel het beste
dit zijn de andere 2:
http://www.knfilters.com/search/product ... od=56-9128
http://www.knfilters.com/search/product ... rod=E-2601
Mijn vraag is nu alleen, wat moet je allemaal vervangen als ik die bovenste neem die cone filter?
Hoorde al iets van de naald ofzo.
Ik heb btw een mini 1000 mayfair uit 1985.
En las ook dat de meeste in de winter de originele filter erop doen vanwege de koude lucht ofzo?
En in de lente weer de k&n erop zette, kan dat kloppen?
Groetjes Remco
Waarschijlijk moet je je naald vervangen.
En dat van de winter heeft te maken tot je carb kan bevriezen, dus daarom zetten sommige hun orginele terug in de winter.
ik heb zo een lucht filter van K&N maar dan een ovale in plaat van zo een ronde zit hier ook nog verschil in (deze werd mij in de winkel geadviseerd moest beter zijn als die conische).
iemand ervaring mee?
Verschil tussen de conische en de platte ronde/ovale is geluid en iets meer vermogen voor de conische. Erg veel verschil maakt het niet uit, tenzij je echt elke laatste PK eruit wilt halen.
succes...
p.s. Laat maar ff een foto zien als hij er in zit, ben wel benieuwd!
p.s. Laat maar ff een foto zien als hij er in zit, ben wel benieuwd![/quote]
Op zijn site staat een foto
Hmm ziet er wel grappig die K&N filter.
Ik hou het bij de conische.
Maar ik haal hem als het wat warmer weer wordt, weet niet of het slim is om hem nu al te halen en er in te zetten, met dit koude weer.
ps: hoe kom je aan zo'n andere naald voor de k&n en hoe werkt dat precies, ik ben nog een leek, weet niet of ik zoiets zelf kan monteren, of dat de plaatselijke garage het moet doen.
Wat voor een naald is in dit topic wat off topic. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 9625#19625
Als je even zoekt op het forum kom je nog meer van dat soort topics tegen met allemaal informatie. Als je een leek bent met dit soort dingen lijkt het me zowiezo verstandig om gewoon even langs een mini garage te gaan. Weet je iig dat er niets mis gaat.
Maar graag het gesprek over naalden in een ander bestaand naaldentopic voortzetten
ik heb gister deze besteld:
maten van me zitten in deze spullen dus wordt een mooi prijsje voor me
ah vet,
Ik hoorde wel dat een cone voor meer power zorgt ofzo en beter te bevestigen is, omdat er al zo'n soort gat is onder de motorkap waar die cone precies invalt?
een cone geeft ook meer herrie en is 30 euro duurder
er moet met de tijd ook nog een rc 40 onder en ik hoef geen bak herrie maar een mooi brommetje.
deze;
gaat er bij mij opkomen, volgens *geruchten* goed voor 4 pk !?
We zullen het weten, bij de eerstvolgende dyno-sessie eerst een nulmeting met de huidige K&N cone, en dan de ome Keith-set erop.
Ben benieuwd
ITG roeleerd!!!
Ik heb hem op mijn SPi :)" title="Evil" />
en idd, duur spul
Ik had eerst een stage 1 spruitstuk en een pipercross filte plaatje 2 dit was leuk rijden goed geluid bij optrekken maar iets teveel op langerechte stukken.
Heb nu stage 1 spruitstuk middendemper vervangen voor 48mm pijp en sportuitlaat van peco maar wel met orgineele luchtfilter, dit vindt ik super leuk brommen maar net geen herrie.
Van de zomer toch nog eens met pipercross filter proberen.
Spruitstuk en middendemper vervangen doen veel meer dan alleen een luchtfilter.
Mazzel Jan.
ouwekwek schreef:
ik heb gister deze besteld:
link
maten van me zitten in deze spullen dus wordt een mooi prijsje voor me
vandaag issie langs gebracht, mooi dingetje
samen met de nieuwe ontsteking er op zetten en ff iemand regelen voor een afstelbeurtje
Rene schreef:
kwanta kosta? incluis rampipe of komt die er apart bij??
125 doekoe, en dan moet je het via mijn english connection laten bezorgen anders ben je nog extra kwijt aan verzendkosten.
en het is inclusief blingbling substack
Eerst jouw Dyno maar afwachten, als het scheelt wil ik het er ook wel op hebben natuurlijk :)" title="Evil" />
dat leek mij niet nodig....
en bling bling substack!!! that's all I need!!!
nee maar het schijnt iets van 4 pk meer op te leveren.. :)" title="Evil" />
wat paul ook al zij! volgens *geruchten* goed voor 4 pk !?
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35281
Past deze op een standaard carb? (hs4 toch?)
Er staat HIF6/44 CONE K&N FILTER,ik ben nog niet zo heel erg thuis in alle benamingen,maar als deze echt niet past op de standaard weet ik meteen dat ik geen standaard carb meer heb
hey
die past wel het gat is groot genoeg alleen ben bang dat de gaten om hem te monteren niet passen.
die van jouw link is voor en carb met en gat van 44mm en een standaard hs4 carb is iets van 38mm
deze moet je hebben:
link
gr daan
Ja die zit er ook echt wel op.
Jammer daar gaat mijn theorie hahaha.
Maar blijft een vette filter das zekers.
Hoewel ik moet zeggen dat die ITG ook wel indruk maakt.
heb mijn pannekoek ook ff om m'n carb gezet.. zit er nog niet op maar ziet er al goed uit
Ingediend door scumbag op di, 02-05-2006 13:22
hi, ik heb mijn originele luchtfilterhuis gemodificeerd (gaten erin geboord) en er een k&n filtertje in gegooid. Precies zoals de "handleiding" op minispares website. Daar werden verschillende filter-opties vergeleken, en deze optie kwam er het beste en goedkoopste uit.
Ik ben nu klaar voor 42Euro (filter) , en enkele gaten in mijn luchtfilterhuis.
Dit gecombineerd met Janspeed demper geeft een mega-rochel....vette aanzuiggeluiden van de voorzijde en brullen aan de achterzijde.
Rijdt ook pittiger trouwens.
Ben tevreden zo.
had het ook gelezen ja, door de constructie van het a-series blok is de toevoer naar de cilinders niet echt optimaal en wat schokkerig. Het orginele filterhuis en dat elleboogje tussen carb en filterhuis zorgen voor een soort buffertje.
Een rampipe doet het zelfde volgens mij.
Met de tijd eens wat proberen met mn pannekoek.
Eerst de resto af
RE: luchtfilter
Ingediend door Gino deSilva op do, 08-09-2005 20:32
Okee, ik ben mijn stage1 bij elkaar aant sprokkelen. Ik heb op dit moment een peco uitlaat op mijn mini (erg mooi geluid) maar moet ook nog een luchtfilter hebben. Nu zag ik een aantal filters, maar zijn nou alleen de cone-filters geschikt voor stage1 (qua power). Ik ben nl bang dat ik samen met een cone K&N openluchtfilter en mijn lcb met peco, straks koppijn krijg tijdens het rijden.
Wie kan me de verschillen vertellen tussen deze 3?
filter1
filter2
filter3
thnx