luchtfilter metroblok past niet

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

met de zoekfunctie niet gevonden wat ik zocht dus dan maar een nieuw topic. mijn metroblok draaid als een tierelier,er moest alleen nog een luchfilter op. ik die zaterdag bij bvl gehaald, het is een sportfilter, imitatie K&N. het probleem wat ik al had was dat als ik gas gaf de onderkant van mijn hiff44 tegen het schutbord aanstootte, wat dus ergens al niet klopt. het luchtfilter krijg ik er al helemaal niet tussen, te weinig ruimte tussen de carb en het schutbord.

kan het aan het spruitstuk liggen, er zit nu een metrospruitstuk, is een mini spruistuk minder dik.

of ligt het aan de spacer die er tussen zit, alleen als ik die weg zou halen loopt het gashevel tegen het spruistuk aan.

of in mijn ogen de laatste optie, moet ik een langer hondebot monteren zodat de motor meer naar voren kanteld alleen krijg ik het motorblok met de hand lang niet ver genoeg naar voren om het filter te monteren en nog genoeg ruimte over te houden bij motorkanteling met gasgeven.

er zal vast een oplossing zijn alleen kan ik die zo gauw niet bedenken of ik zie wat over het hoofd.

RE: luchtfilter metroblok past niet

Klopt!! Een Metrospruitstuk is lager dan een "stage1"-spruitstuk, dwz. het is vlakker.
Als je die gashevel eraf haalt en dan de buitenste plaatjes vastlast op een paar punten, dan kun je hem naar buiten buigen zonder dat de boel losbreekt(als je de spacer er tussen uitlaat), hij loopt dan nog rakelings langs het spruitstuk. Werkt bij mij al drie jaar.

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

stage 1 spruistuk is het orginele spruistuk wat op een 1000tje zit, die heb ik nog liggen dus kan ik overzetten!!

spacer weglaten vat ik ook nog maar dan moet je ff in details als dat kan uitleggen over wat ik nou vast moet lassen en verbuigen.

alvast bedankt.

RE: luchtfilter metroblok past niet

Wat is dat voor spacer? Ik heb tussen mijn spruitstuk en carb een spacer van een rubberachtig materiaal. Ik neem aan dat dit is om de warmteoverdracht van spruitstuk naar carb te beperken.

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

de spacer die er bij mij tussen zit is van hard zwart plastic en zit er naar mijn mening tussen om ervoor te zorgen dat het gashevel op de carb niet vastloopt tegen het spruistuk bij gasgeven. ik heb het metroblok gekocht met de carb erop en de spacer ertussen dus voor zover ik weet hoort die ertussen te zitten

RE: luchtfilter metroblok past niet

bij mij paste het (net) wel met een MG spruitstuk met spacer maar je hebt dan zo'n 7mm over en bij je subframe 3mm tussen de uitlaat.

erg krap dus.

RE: luchtfilter metroblok past niet

Ik heb van het heveltje een hoekje uitgeslepen zodat hij over mijn minispares inlaatspruitstuk heen viel.

Ik heb weleens ergens gelezen dat hoe langer het inlaat traject, hoe hoger het koppel. Helaas kan ik dit niet wetenschappelijk onderbouwen, dus het kan net zo goed bogus zijn.

Sowieso heb ik het k&n cone filter vervangen door een replacement. Qua prestatie merk ik geen verschil, geluidsniveau in de auto zeker wel!

Wouter

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

wouter jij heb er dus ook geen spacer tussenzitten. k ga vanavond wel eens wat rommelen om te kijken of ik eruit kan komen, en dan horen jullie het wel

RE: luchtfilter metroblok past niet

Het past met een MG Metro (zelfde als carb Cooper) spruitstuk net met spacer. Je moet de tapeinden van de carb zo kort mogelijk afzagen en er dunne moertjes op gebruiken.

De spacer is er voor het beperken van de warmteoverdracht en het verlengen van de stroming voor de inlaat (is gunstiger, zoals Wouter al opmerkte).

In carb Coopers en alle Mini's daarna staat het motorblok trouwens een paar cm (1 inch ?) verder naar voren in het subframe. Het bovenste hondebot en de schakelstangen zijn daarom ook langer.

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

k heb de spacer inmiddels verwijderd en de tapeinden daardoor ook moeten inkorten. alles past nu soepeltjes. alleen ben ik nog wat aan het vogelen om het gashevel vrij te laten bewegen (nu loopt hij tegen het spruistuk aan) maar ook dat gaat wel goed komen denk ik zo.

martin

trouwens zoveel in vermogen zal het toch niet schelen, rijden zonder de spacer ertussen

RE: luchtfilter metroblok past niet

Zoals ik al gezegt heb; naar opzij buigen!!
Maar als je dit doet komen die plaatjes die de kabel geleiden los en dus moet je die vastlassen.

RE: luchtfilter metroblok past niet

martin krispijn schreef:
wouter jij heb er dus ook geen spacer tussenzitten. k ga vanavond wel eens wat rommelen om te kijken of ik eruit kan komen, en dan horen jullie het wel



jawelhoor! ik heb er zelfs die dikke spacer tussen zitten, wilde eerst een dunne plaatsen, waaraan een aansluiting voor mijn vacuum-meter zit, maar die wilde niet 1-2-3 passen, dus heb ik (nog) niet gemonteerd...

Misschien als ik dit weekend als ik de motor van de Van in Mexico ga hangen...

Wouter

default

RE: luchtfilter metroblok past niet

voorlopig hou ik het ff zo, k heb het nu bijna allemaal voor elkaar, alleen nog ff een steuntje maken voor de gaskabel en alles is klaar.

ik heb nu de spacer er dus niet tussenzitten. zit die er wel tussen dan komt ook de onderkant van de hiff tegen het schutbord, is dat dan bij jullie niet zo.


en weet er iemand zeker waarvoor die spacer dient, is het voor warmteoverdracht tegen te gaan of om een langere aanzuigbuis te creeren zodat het lucht en brandstof zich beter kunnen mengen