Luchtfilter Mini Cooper 1,3 I E2 - 1996

RE: Luchtfilter Mini Cooper 1,3 I E2 - 1996

Beste Mini fans:),

ik ben pas sinds kort in het bezit van een mini :D en wil nu een paar lichte aanpassingen doorvoeren.

Allereerst wil ik de luchtfilter vervangen, maar ik heb er totaal geen verstand van. Nu heb ik op dit forum (en op google) al flink wat gelezen, maar nergens een 'conrete tip' gevonden.

Kunnen jullie mij een luchtfilter aanraden? Het gaat voornamelijk om het geluid.
Bedankt, en als het allemaal lukt zet ik wat fotootjes op internet:)

volgens mij heb je een k57i kit van K&N nodig had ik namelijk ook op mijn spi

quanta kosta ongeveer 60 a 70 euro meen ik bij de verschillende sponsors hier op deze site

greetz stef

hey Dzine, forum gevonden? ;)

Vermeld even wat voor mini je hebt (SPi of MPi)
Wat betrefd die huiskamer-tip, die vind je onder gebruikersgroepen, boven in beeld :P

Ey Peter:).

ik moet eerlijk zeggend at ik niet weet of het SPi is of MPi. How to check;)?

Ik heb me ingeschreven voor 'groep Limburg'.
(vandaag overigen ook de radio(met i-pod ingang) succesvol ingebouwd :D (daarbij echter wel mn i-pod kapot laten vallen :'( ).

edit: Ik heb proberen te vinden van die SPi en MPi. Mijn mini is iig een Balmoral Edition, en die komt geloof ik alleen voor met MPi.

Wil je het puur alleen om het geluid?
Dan zul je ook geen echte "concrete" tip vinden.

De ene keer heb je wel een zwaarder geluid, de andere keer valt het wel mee (net als bij mij).
Zelfs met uitslaatspruitstuk en rvs einddemper vind ik het nog reuze meevallen. Vraag me niet af hoe dat nou precies komt... :?

Over de montage; Bij de injectie modellen is het redelijk eenvoudig. Gewoon een kwestie van omzetten (handleiding bij de filter volgen :P )
Ook moet je je vacuumslangetje dichten, dit is het rode slangetje dat in het originele filterhuis steekt.
Tenminste zo was het bij mijn SPi.

ik moet eerlijk zeggend at ik niet weet of het SPi is of MPi. How to check;)?

waar zit je radiateur? voor de grill (dan heb je een MPi) of rechts tegen de wielkast? (dan een SPi)

ik wil geen enorm kabaal, daar houd ik helemaal niet van. Ik wil ook geen volumeverhoging opzich (dus hoger aantal decibel:). Ik heb graag een wat mooier geluidje.

Maar er zijn super veel filters. Voor eentje van K&N gaan? Of zijn goedkopere ook goed voor wat ik wil:P.

Ik ben nu op het werk, dus zal vanavond even kijken waar de radiator zit.
Uit mn hoofd kan ik wel zeggen dat die iig niet direct tegen de gril aan zit. Ik geloof eigelijk idd tegen de wielkast, maar ik zal het nakijken.

of goedkopere filters ook goed zijn weet ik niet. Wat ik me wel voor kan stellen is dat je een kwalitatieve neemt, als je later nog wat meer wilt tunen (en dat wil iedereen op een gegeven moment :P )Het is toch de inlaat van hetgene de motor het meeste gebruikt, lucht ;)

Ik zou dan inderdaad kiezen voor een K&N, ITG, Pipercross.

okey...
heb je een 'goed linkje'waar ik deze kan aanschaffen?

Naast de links die rechtsboven in beeld staan, wil jij natuurlijk een mini-garage in de buurt hebben :P

Ik weet dat er in de buurt van Maastricht, net over de grens in Belgie eentje zit.
Misschien kan iemand daar uit de buurt jou even een PM'tje sturen. Ik ken die namelijk niet :|
Bedrijfsnamen mogen om bepaalde redenen niet op het forum direct genoemt worden ;)

haha.
maar inderdaad, ik geloof dat al die shops niet 'leveren'. In de buurt van Maastricht is inderdaad wel handig.

Waar jij het over hebt, is dat specifiek een mini-garage? Als je de weg naar Lanaken volgt kom je namelijk wel een heleboel 'tuning' zaken tegen. Welke richtprijs moet ik dan aannemen?

tjek ff je pm ;)

dZine schreef:
edit: Ik heb proberen te vinden van die SPi en MPi. Mijn mini is iig een Balmoral Edition, en die komt geloof ik alleen voor met MPi.

Balmoral is een SPI.

MPI zijn geleverd met een airbag, daar is het makkelijkst aan te zien.

Ok, dat bevestigd het 100%.
Nog aangerade filters hiervoor

peter hoe bevalt jou itg, ben er al tijde naar op zoek maar krijg ze nergens gevonden.

en dat geluid is dat overdreve of beschaaft?

michiel

mijn ITG bevalt prima.
Ik heb hem in Duitsland gekocht.

Geluid is niet overdreven, lekker beschaafd, vind ik. Wellicht kunnen de mensen die op de dynodag waren, even zeggen hoe ze het vonden. Dit was in combinatie met een RVS playmini demper :P

Ik heb ook een spi uit 96. Maar als je dat luchtfilter veranderd moet je dan niet opnieuw gaan afstellen omdat de motor mss meer lucht krijgt?? of is het echt puur geluid?

wat wil je afstellen dan?
alles wordt door de computer gestuurd, dus je kunt zelf niks doen ;)

Dat is waar ook ja |:( Past de motor zich dus daarop automatisch op aan?

Ik heb in mijn SPI een luchtfilter van K&N gezet, maar dat reed niet zo lekker.
Nadat ik de computer had gereset, was alles weer in orde.

Computer resetten...En hoe moet dat gebeuren?
Via wifi inloggen op de mini hihi:D.

Ik neem aan dashboard verwijderen en vervolgens?

computer resetten kan door de spanning eraf te halen. Minimum van 10 minuten tot een uur. Als het dan nog niet goed is, iets langer proberen.

Gewoon door de accu te ontkoppelen?

jep

haha ok dat moet wel lukken:).

Bestaan er internetshops waar je die filters kan halen (Peter heeft me wel al een shop gewezen over de grens, maar wil graag wat prijsvergelijking doen..)

[size=75:thrmfs05][Plaats bedrijf verwijdert - Demelza][/size:thrmfs05]

Reacties met bedrijven graag via PM. Voor het hoe en waarom zie de forumregels.

Graag wat PM's O+