Luchtfilter Mini Cooper 1,3 I E2 - 1996

RE: Luchtfilter Mini Cooper 1,3 I E2 - 1996

Beste Mini fans:),

ik ben pas sinds kort in het bezit van een mini :D en wil nu een paar lichte aanpassingen doorvoeren.

Allereerst wil ik de luchtfilter vervangen, maar ik heb er totaal geen verstand van. Nu heb ik op dit forum (en op google) al flink wat gelezen, maar nergens een 'conrete tip' gevonden.

Kunnen jullie mij een luchtfilter aanraden? Het gaat voornamelijk om het geluid.
Bedankt, en als het allemaal lukt zet ik wat fotootjes op internet:)

volgens mij heb je een k57i kit van K&N nodig had ik namelijk ook op mijn spi

quanta kosta ongeveer 60 a 70 euro meen ik bij de verschillende sponsors hier op deze site

greetz stef

hey Dzine, forum gevonden? ;)

Vermeld even wat voor mini je hebt (SPi of MPi)
Wat betrefd die huiskamer-tip, die vind je onder gebruikersgroepen, boven in beeld :P

Ey Peter:).

ik moet eerlijk zeggend at ik niet weet of het SPi is of MPi. How to check;)?

Ik heb me ingeschreven voor 'groep Limburg'.
(vandaag overigen ook de radio(met i-pod ingang) succesvol ingebouwd :D (daarbij echter wel mn i-pod kapot laten vallen :'( ).

edit: Ik heb proberen te vinden van die SPi en MPi. Mijn mini is iig een Balmoral Edition, en die komt geloof ik alleen voor met MPi.

Wil je het puur alleen om het geluid?
Dan zul je ook geen echte "concrete" tip vinden.

De ene keer heb je wel een zwaarder geluid, de andere keer valt het wel mee (net als bij mij).
Zelfs met uitslaatspruitstuk en rvs einddemper vind ik het nog reuze meevallen. Vraag me niet af hoe dat nou precies komt... :?

Over de montage; Bij de injectie modellen is het redelijk eenvoudig. Gewoon een kwestie van omzetten (handleiding bij de filter volgen :P )
Ook moet je je vacuumslangetje dichten, dit is het rode slangetje dat in het originele filterhuis steekt.
Tenminste zo was het bij mijn SPi.

ik moet eerlijk zeggend at ik niet weet of het SPi is of MPi. How to check;)?