Lumenition magnetronic ignition system

RE: Lumenition magnetronic ignition system

Omdat ik een paar Mini's heb, heb ik ooit een MG Midget MK3 1275 uit 1974 aangeschaft. Mede omdat het blok een gewoon A blokje is.De ontsteking van de MG is een lucas 25D. De MG start en loopt prima. In de garage had ik op de plank nog een Lumenition magnetronic ignition system liggen en daar had ik hele goede ervaringen mee in een Mini 1000. De installatie ervan is zeer eenvoudig en simpel op het Internet op te zoeken. Mijn probleem is echter dat ondanks het gemak van de installatie de MG weigert te aan te slaan. Ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt door niet goed aangesloten bedrading. Kan iemand mij helpen met een schema/tekening van de aansluiting ?????
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Vr. gr. Hans ( tips waar e.e.a. is te vinden zijn uiteraard ook van harte welkom)

RE: Lumenition magnetronic ignition system

http://www.lumenition.com/new/support/m ... s_v1-3.pdf

aangenomen dat het om MTK003 gaat (volgens de eerste PDF http://www.lumenition.com/new/main.php/magsup wel)

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Lumenition magnetronic ignition system

Bedankt voor je reactie. Deze info had ik ook al gevonden, het gaat mij echter om de bedrading. Ik denk dat daar iets niet goed zit en dan bedoeld ik de al bestaande aansluitingen naar de bobine en de ontsteking.
Groet Hans

RE: Lumenition magnetronic ignition system

http://www.spritespot.com/Downloads/Wor ... agrams.pdf

... ik heb verder met Sprites geen ervaring, dus hopelijk zit daar wat bruikbaars bij ..

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Lumenition magnetronic ignition system

Is jouw Midget Positive of Negative earth? Volgens mij heb je een negative earth wagen; maar check het even.
Of is deze in zijn leven omgebouwd van positive naar negative? In dat laatste geval goed kijken of de bobine is aangepast of gewoon omgestoken (in dat geval kloppen de plus en min markeringen niet meer).
Op een positive earth werkt -als ik het goed begrepen heb- de lumenition niet.

Volgens mij heb je een witte draad vanaf het contactslot (evt. via je km-teller) op de plus van je bobine en een witte draad met rode tracer vanaf de negatieve aansluiting op je bobine naar je stroomverdeler. De rode draad van je ontstekingsunit (de pick-up op je grondplaat)gaat op de plus en de zwarte draad op de min (i.p.v. de wit met rode draad vanaf je contactpuntjes). Er lopen nu dus twee draden vanaf je bobine naar je stroomverdeler.

Is er een massacontact tussen de grondplaat van je ontsteking en het huis van je stroomverdeler?
Zie onderstaand plaatje (deeplinknaar foto's van Rick Astley); specifiek de verwijzing naar Grounding wire: Body to Plate


Tot slot een voor de hand liggende; je hebt toch wel de rotor teruggestoken nadat je de Lumenition ipv contactpuntjes én condensator geïnstalleerd hebt?

Good luck!