M E G A J O L T !!!!!!!

default

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Megajolt mappable electronic ignition.
Heeft er iemand ervaring ivm megajolt die hij wilt mededelen? Ik denk er over om een aan te schaffen.
Geen verdeler meer nodig en niets dan lof gelezen op het net. Installatie zal niet moeilijk zijn heb ik de indruk , maar het programmeren is dat moeilijk?

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Ik heb de Megasquirt'nEDIS, de injectie met de programmeerbare DIS bobine. 't Is allemaal heel gebruiksvriendelijk en de forums zijn nuttig. Maar aan een ontsteking kan je weinig meten zonder hele dure aparatuur, dus het programmeren blijft gokken. Onze A-serie kan je eigenlijk niet met een knocksensor uitvoeren, de klepaansturing maakt al veel lawaai dat de beginnende knock overstemt. Een goede uitlaatgassentemperatuurmeter (3x woordwaarde) is een must voor veilig timen.

Maar het is voor een gemodificeerde motor zeker een optie, je kan voorzichtig de timing vervroegen om meer vermogen per cilindervulling te krijgen.

Succes,

default

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

werkt je Megasquirt met 1 injector in de manifold?
of 2? en hoe kan je alles dan wel goed afstellen?
en heeft die ombouw welvoordelen t.o.v de standaard mini injectie systeem?

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Ik heb het systeem alleen draaiend gehad in een testopstelling. Het idee was om één grote injector in een oude SU te monteren. Ik heb er trouwens 2, met eigenbouw printplaat. Je kan er best 1 van me kopen als je dat wilt. Het voordeel van dit programmeerbare systeem is dat je alles kan fine-tunen. Dus als je ook maar iets verandert aan de motor kan je de afstelling corrigeren. En met de closed-loop instelling met de lambdasonde erbij corrigeert de motor z'n eigen instellingen ook nog, binnen redelijkheid.

default

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Binnen redelijkheid?
Dus niet echt bevredigend? en is het dan beter dan de Su carburateur? of is het voordeel enkel maar dat je niet zelf hoeft af te regelen

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Met binnen redelijkheid bedoel ik dat hij niet eindeloos corrigeert, slechts plus of min een beetje van de geprogrammeerde instelling. Je moet wel zelf programmeren en tunen, hoor, hij doet niets zelf. Ik wilde het hebben omdat ik naar een turbo over wilde gaan, voordat ik het honda project in de bol kreeg... Hij past zich een beetje aan aan de omstandigheden. Het is erg makkelijk om bij een wijziging aan de motor direct te kunnen tunen (bijvoorbeeld door tijdens het rijden data te loggen en een tuningsvoorstel te laten schrijven, daar hebben ze ook software voor. Maar het is niet beter of slechter dan iedere andere injectie of carburateur, het gaat toch om de afstelling. Een goed afgestelde SU is ook goed, alleen is die lastig aan te passen als je aan de motor en de in- en uitlaatsystemen verandert.

RE: M E G A J O L T !!!!!!!

Ik heb de megajolt, gemonteerd en wel. Ik heb alleen nog ergens kortsluiting nadat ik alle bedrading weer ingetaped had. Programeren stelt niets voor, je sluit de unit aan op je laptop en je kan zelfs realtime (!) je ontstekingskromme aanpassen.

Ik denk alleen wel dat je een rollenbanksessie nodig hebt om het beste er uit te halen zonder dat je je motor opblaast door de ontsteking te vroeg te zetten.

Hier een verslagje:link :9