Maniflow Stage 2 LCB + RCM uitlaat

RE: Maniflow Stage 2 LCB + RCM uitlaat

hey.

ik ben bezig met het restaureren van mijn mayfair 998cc. nu wou ik er zelf een spaghetti spruitstuk onder, en een demperloze uitlaat van maniflow. mijn vader zei dat dat juist voor een afname van kracht zou zorgen aangezien mijn 998cc motortje niet genoeg druk kan opbouwen om de uitlaat goed z'n werk te laten doen. nu vroeg ik me af of dit ook zo is?? :x zelf heb ik daar niet heel veel verstand van of mijn motortje genoeg kracht zal leveren dus daarom dat ik het hier vraag. kan iemand mij hiermee verder helpen?? :x

groetjes

RE: Maniflow Stage 2 LCB + RCM uitlaat

ik denk fdat je pa wel eens gelijk kan hebben...

ikzelf heb ook een demperloze uitlaat, maar gebruik een standaard gietijzeren uitlaatspruitstuk waar de inlaat delen afgeslepen zijn...

mijn uitlaat is toendertijd berekent door degene die hem ook gebogen heeft ( 1 stuk rvs ) en werkt perfect...

RE: Maniflow Stage 2 LCB + RCM uitlaat

Is die demperloze van Maniflow met trombone/trompet achtige eindstuk?

Zou ik alleen doen als de rest van het blok in racespec is; wilde nokkenas, flink bewerkte kop en flinke carb(s).

Ik denk dat je het beste af bent met een RC40.

Herrie is zo overrated ;)