die 3 vlaks klep zittingen ken ik
maar wat was ook alweer een back cut??
- Login of registreer om te reageren
die 3 vlaks klep zittingen ken ik
maar wat was ook alweer een back cut??
kom je jammer genoeg net een jaar telaat mee, vorig jaar m'n kop laten reviseren
snap er niet zo heel veel van.. maar als ik het goed begrijp vergroot je gewoon je lucht inlaat?
maargoed... dit zijn wel leuke dingetjes
het gaat voornamelijk over de klep en klepzitting als je die op bepaalde manieren slijpt dan creeer je betere flow en dus pk winst
het is echt vrij simpel.
je klep heeft een hoek van 45 graden , je zitting in de kop ook (je kan ook interference angles gebruiken dus 45 en 46 graden).
je maakt de zitting in de kop smaller door er een stuk uit te frezen.. meestal ga je van ca 2.1 mm naar 1.6 mm. hierdoor is het vlak dat contact met de klep maakt dus ook smaller. je haalt het stuk weg op de klep wat geen contact maakt door onder een hoek van 30 graden er af te slijpen/draaien.
maar belangrijk is dat de zitting en een keleine stukje direct er onder zeer kritisch zijn en voor een groot gedeelte bepalen hoeveel lucht er door wil ..totdat de klep zo ver open staat dat de vorm van de zitting geen groot effect meer heeft. de truuk is dan de poort zo te verbouwen dat de luchtstroom in zijn geheel van richting kan veranderen. dit is allemaal vrij duister . je wilt horge snelheden hebben maar niet overal..ander kom je niet meer de bocht om(beetje simpel maar daar komt het wel op neer)
RE: max bang for the buck kop modificeren
Ingediend door SirYun op ma, 25-09-2006 12:48
bij deze de winst die je kan krijgen als je een paar simpele modificaties aan de klepzitting doet. [i:vdakp4d2](NB Flowbench data in afkomstig van Keith Calvers artikel over simpele modificaties.. zie www.CalverST.com[/i:vdakp4d2]
verticaal CFM (cubic foot minute. lucht dus)
horizontaal kleplift in inches
N.b. topvermogen zal je niet niet veel winnen want de flow op hoge lift wordt beperkt door de poort en niet langer door de zitting. Maar je krijgt wel meer vermogen binnen je normale toeren bereik en dit is voor iedereen die toch zijn kop laat reviseren in een moeite mee te nemen.
NB GEEN 3 vlaks zitting met een klep zonder backcut!! dat werkt slechter dan standaard.
je kan dus 75% van de winst onder .275 lift (ten opzichte van een Cooper S kop.. dat zijn de blauwe puntjes onder de lijnen) van een ST3 kop krijgen met 90 minuten werk.
daarna wordt het gewoon zwoegen