MB Engineering throttle bodies

RE: MB Engineering throttle bodies

Mijn nieuwste upgrade is binnen hoor:







Dit zijn de throttle bodies waar meneer Calver mee aan het testen was voor de injectie mini's samen met Mike van MB Engineering.

RE: MB Engineering throttle bodies

Moet dat allemaal onder je motorkapje :x
De eerste foto lijkt wel van een hometrainer :D
Maar alle gekheid op een stokje succes met deze modivicatie en houd ons op de hoogte van de resultaten.

RE: MB Engineering throttle bodies

Ja, samen met een SW10i nokkenas en een swiftune cilinderkop op mijn mpi met programeerbare ecu.

RE: MB Engineering throttle bodies

kijk.. dat moet werken *kwijl*.

kom maar door met de dyno plots :P

RE: MB Engineering throttle bodies

leuk :) maar zo'n regelbare ecu is dat niet iets dat bakken vol geld kost? :x

RE: MB Engineering throttle bodies

wauw!! Gewoonweg kunst een ander woord hek ik er niet voor! Waar komt het vandaan en wie heeft het gemaakt??

:P :9

RE: MB Engineering throttle bodies

Gemaakt door Mike Barrat van MB Engineering in Engeland.
Een programeerbare ecu is inderdaad duur, maar je leeft maar 1 keer. Wat moet je met al dat geld. Nu heb je er tenminste lol van.

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd wat er straks voor cijfers uit de dynotest komen. Zal nog wel even duren want voorlopig heb ik weinig tijd en is het te koud om te werken aan mijn mini. Ik moet eerst nog een cilinderkop door Swiftune laten flowen en ben ook nog met een versnellingsbak bezig.

RE: MB Engineering throttle bodies

Heeft deze Engelsman ook een website?

RE: MB Engineering throttle bodies

Maarreh: Vergeet je niet iets? Zoiets als filters? Of wil je eigen 1000Km maken ej blok uit elkaar halen om alles te vervangen????

RE: MB Engineering throttle bodies

link

Er gaan twee van dit soort filters overheen.

RE: MB Engineering throttle bodies

OK, dan is het goed....

RE: MB Engineering throttle bodies

Nice!!!! :)" title="Evil" />

RE: MB Engineering throttle bodies

Hier is het resultaat aan de wielen:



In de eerste run begaf de brandstofpomp het. Let vooral op het koppel.
Er zit nu een sterkere brandstofpomp in en een wide band lambda sonde. Ik heb nu een metertje in de mini die de waarde van de sonde weer geeft. Deze onthoud ook de historie zodat hij achteraf uitgelezen kan worden.
Zonder dit inlaatspruitstuk was het 63 pk aan de wielen.
Dit is dus 1330 cc met een 276 kent en minisport kop.
Nu nog mijn swiftunekop en Sw10i nokkenas monteren :)" title="Evil" />

RE: MB Engineering throttle bodies

wel netjes hoor! kan je niet je rev limiter wat hoger zetten? naar 7000 ofzo :) misschien valt er nog meer uit te halen.

koppel is wel redelijk netjes en je pk verloop is ook wel mooi opgebouwd, misschien dat het wat eerder hoog kan zijn?, maar dit is een heel stuk beter dan de laatste keer dat ik je zag marc :-)

maar succes met je kop en nokas!

RE: MB Engineering throttle bodies

Volgens mij is het koppelverloop nog het mooiste aan de grafiek. Dat is mooi verspreid over een breed gebied.
Op naar de volgend test in Geldermalsen.

RE: MB Engineering throttle bodies

koppel is idd mooi verspreid..

RE: MB Engineering throttle bodies

leuk resultaten.

niet om je te frustreren O:) .. ik heb dit (en meer)ook met veel minder heisa gezien.

ik denk dat een goede kop wel wat gaat brengen

RE: MB Engineering throttle bodies

Het verschil door het inlaatspruitstuk is 10 pk. Dit toont wel aan dat het standaard inlaatspruitstuk niet te best is. Die gasten die hem getuned hebben waren zeer te spreken over het koppelverloop.
Om het optimale uit dit spruitstuk te halen heb je ook minimaal een 284 graden nokkenas nodig. Tenminste dit vertelde Mike Barrat mij. Ik heb nu nog een Kent 276 erin zitten.
Ik denk dat als ik in de toekomst mijn swiftune kop en sw10i nokkenas monteer, ik de 100 pk in ieder geval voorbij ga (aan de krukas dan wel te verstaan).
Dit zit nu zo rond de 90 pk.

RE: MB Engineering throttle bodies

maar die kop zet je er toch in een middagje op :? ik zou het wel weten :) NU dat blok er uit trekken :)" title="Evil" />

RE: MB Engineering throttle bodies

Het ziet er nu zo onder de motorkap uit:


RE: MB Engineering throttle bodies

dat is wel net iets anders dan ee nstandaard mpi motor compartment.. :-)

RE: MB Engineering throttle bodies

dat is gewoon ganz geil jah!

RE: MB Engineering throttle bodies

Ja, ik kan er ook best een tijd naar kijken :P
Had alleen een beetje pech. Na 4 1/2 maand kan ik er eindelijk in rijden, raak ik met mijn uitlaat een obstakel. Sta ik op vrijdagochtend 01.00 uur langs de kant van de snelweg net voorbij Leiden met een uitlaat die de grond raakt. Waarom gebeurt zoiets altijd midden in de nacht 100 km van huis met takke weer.
Gelukkig had ik het telefoonnummer van de ANWB waar ik geen lid van was bij me. Binnen 10 minuten was die man er en nog eens 10 minuten later kon ik mijn weg naar huis voortzetten.

RE: MB Engineering throttle bodies

Leuk speelgoed idd! :)

RE: MB Engineering throttle bodies

misschien beetje lullige vraag maaruh wat kost dat nou?? ik ben toch wel geintereseerd. (je mag ook pm sturen natuurlijk) ziet er in ieder geval zeer goed uit!

RE: MB Engineering throttle bodies

Inclusief programeerbare ecu en arbeidsloon kan je er makkelijk nog een twinpoint voor kopen.

RE: MB Engineering throttle bodies

Voor dat geld kun je veel meer pk uit een carb blokje halen :x

RE: MB Engineering throttle bodies

maaaar. kijk ik vindt het juist wel eens gaaf dat iemand er het geld voor over heeft om eens een echt goede inspuiter te (laten) maken.

In tegenstelling tot SPI'en MPI's kan je nu wel 130 pk halen met een hele wilde nokkenas (die 284 billet van CST b.v.)en een goede kop.

RE: MB Engineering throttle bodies

Dat is mij met m'n 1.4-spi ook gelukt (268 , rimflo) met de samen-hulp van een W&P spruitstuk en subaru klep , begin volgend jaar gaan we weer een stapje verder , dan gaat m'n palmtop (ja , dat kan dus ook en staat al 7 jaar op m'n dash) eruit en een Piggy erin.
Welke merk ga je kopen Marc , de MSX van perfect power lijkt me het mooist als stand-alone.
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: MB Engineering throttle bodies

Ik heb er al een DTA in zitten. :P


link

RE: MB Engineering throttle bodies

is het al gelukt om die goed te programmeren? want 1,5 jaar geleden? liep je mini heel klote :) om het maar zacht uit te drukken..

zal nu wel een stuk beter zijn aan die testbank te zien..

RE: MB Engineering throttle bodies

Hij liep wel goed, maar hij starte alleen slecht als ik mij goed herinner. Die man die de dynotest toen in Geldermalsen deed zei dat het brandstofmengsel goed was afgesteld.

RE: MB Engineering throttle bodies

Hij heeft ook nog z'n std uitlaatspruitstuk (+cat?)dus veel meer vermogen zal hij er zoizo niet uitkrijgen.
Dat hij slecht start kan te maken hebben met de omloopklep (stationair) aan de zijkant van je oude spruitstuk , die je nu niet meer hebt op je nieuwe!!
Dan moet je eerst ff tunen met een prog ecu anders gaat je motor "zoeken" 800-2000rpm.
Dat hij met z'n std ecu wel een goede uitstoot heeft kan natuurlijk ook bijna niet anders omdat je ecu DAT nu precies probeert te regelen dmv z'n lambda.
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: MB Engineering throttle bodies

ik neem aan dat als Mick Barrat en aan heeft lopen schroeven dit zo'n beetje het beste is wat er uit komt met de kop (ik ben niet zo van de minisport) en nokkenas.

RE: MB Engineering throttle bodies

idd Siryun , spijker op de kop , valse tune ... zeg maar.
Greetooos , Jeroen2 ;)

RE: MB Engineering throttle bodies

Ik vind die minisportkop ook niets. Ik ben alleen bang dat als ik die swiftunekop er nu opzet hij weer eerst op de rollerbank moet en daar heb ik nu even geen trek in omdat ik mijn mini al meer als 4 maanden kwijt geweest ben.