Metro 1275

default

RE: Metro 1275

Hallo,

Ik zou graag uit een 1275 metro blok met nummer 12h 966aa meer pk's halen. Wie heeft hier ervaring mee en wil zijn technische kennis delen.

Mvg Tim

RE: Metro 1275

Dat is op verschillende manieren te doen. Ligt eraan hoeveel geld je hier tegenaan wilt gooien. Over de verschillende manieren van het tunen van een 1275 blok is genoeg te vinden hier op het forum. Gebrik de zoekfunctie maar eens en er gaat een wereld voor je open!

RE: Metro 1275

heej tim,
Welkom hier..

Over het tunen van blokken is al erg veel geschreven..
probeer de zoek functie eens..

daarnaast is er altijd de vraag wat het budget is..
stage 1 kit?
kop flowen?
stage 3 kop?
enz enz..

dit is wel een leuk topic:
http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic ... light=1380
hier ongeveer een zelfde topic als deze:
http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic ... light=1380
(lang leven de zoek functie :D)

Groeten Robbert

[edit] zogoed als zefde post als hierboven :P

default

RE: Metro 1275

Hallo,

Momenteel heb ik al een spaghetti uitlaat stuk en een weber 45 DCOE liggen en rc 40 uitlaat. Mijn culasse is ligt gevlakt.
Maar welke camschaft en welk kleppen stoters zou ik hier best kunnen gebruiken of moet ik nog best is doen aan mijn culasse? De cilinder inhoud wil ik op 1275cc houden. De boite is van een 1000cc. Wat stellen jullie hier voor. Sterk genoeg origineel?

RE: Metro 1275

Tim, even letten op de benamingen.
Voor de Belgen is dit perfekt verstaanbaar maar niet alle Nederlanders verstaan de franse benamingen van Cilinderkop en versnellingsbak.

Voor de rest goed bezig, met de Weber enzo, moet goed komen.

RE: Metro 1275

als je de weber tenminste niet op een zwanehals spruitstuk monteert

of te wel je zult voor die weber een bak in je schutbord moeten lassen
anders past je weber niet

RE: Metro 1275

Ik zou als carburateur in eerste instantie kiezen voor bijv een HIF 44, die is makkelijker tot op zekere hoogte zelf af te stellen (finetuning zal toch op de rollenbank moeten) en kan voldoende brandstof leveren tot ongeveer 120 pk.

Een Weber is heel lastig zelf goed werkend te krijgen en dan zit je sowieso vast aan een rollenbank. Of je moet iemand weten die zo'n ding kan afstellen.

Verder zou ik als nokkenas voor een Swiftune SW5 nokkenas kiezen. Op het moment 1 van de beste allround nokkenassen op de markt.

Verder is er zoveel te veranderen dat het een hele waslijst wordt. Meest gangbare route: stage one, kop, nokkenas. Moet je met een 1275 met goed afgestelde motor toch aan een pk of 80 kunnen komen.

Dennis

RE: Metro 1275

Dennis schreef:
Moet je met een 1275 met goed afgestelde motor toch aan een pk of 80 kunnen komen.




Uitgaande van een verlies van gemiddeld 20% in de aandrijving zit ik op 82.56 Pk na de rollerbanksessie... :D

RE: Metro 1275

Rene schreef:

Uitgaande van een verlies van gemiddeld 20% in de aandrijving zit ik op 82.56 Pk na de rollerbanksessie... :D



wat heb jij allemaal gedaan aan je blokje als ik mag vragen

RE: Metro 1275

82.56 op de kruk dan heh, minus 20% aandrijving verliezen kom je dan op 68,8 Pk op de wielen.

MG metro nokkenas, pressed steel rockers, een stage 1 kit en RC40 single demper side exit.
Dit met 13" wielen en standaard 3.44 diff.

Wat nog gaat komen is een gereviseerde 3.1 versnellingsbak van een 1000 met een bewerkte kop (geflowed met grotere kleppen), geflowede hif 44, 1.5 rollertip rockers en een snelle nokkenstok (RE 10)... :D :D :D

RE: Metro 1275

Rene heeft een heel gezond blokje :) Al is het maar afwachten wat de voorgenomen extra's aan extra vermogen gaan opleveren.

Dennis

RE: Metro 1275

ik heb bijna het zelfde heb alleen ook nog mg metro kop er op ik heb er nog niet mee kunnen rijden hopen eind dit jaar.

wat is bij jou de rede om een 3.1 overbrenging te kiezen inplaats van de 3.44 lijkt me juist lekker optreken
ik heb namelijk ook een 3.44

RE: Metro 1275

en 3.44 is een bak herrie op de snelweg
met een blok als dat van renee heb je genoeg power om een 3.1 te rijden en sportief mee te kunnen

RE: Metro 1275

Dennis schreef:
Al is het maar afwachten wat de voorgenomen extra's aan extra vermogen gaan opleveren.



Daar ben ik ook heel benieuwd naar :D

default

RE: Metro 1275

Hallo,

Wie heeft er nog een paar voorstellen?

default

RE: Metro 1275

Injectie erop, Eaton Supercharger en misschioen S/C gearbox. 130Pk.. Klaar!

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18562

mvg,

Robert

RE: Metro 1275

Jimmy schreef:
wat is bij jou de rede om een 3.1 overbrenging te kiezen inplaats van de 3.44 lijkt me juist lekker optreken



Met de up-set zoals ik het in elkaar ga zetten blijf ik koppel genoeg houden om fel op te kunnen trekken en toch met een rustiger toerental op de snelweg te kunnen rijden. Das de voornaamste reden...zoals velen overigens..

@timsmini: ik denk dat er inmiddels al genoeg info in dit topic(en andere) staat om meer Pk's ui je blok te halen.
Dat is heel erg afhankelijk hoeveel geld je er in wilt steken, of je het zelf kan, en hoeveel Pk je wilt hebben...