Het blok komt dus uit een gewone Austin/Rover Metro GT... Niets speciaals bahalve een zonnedak!
Je hebt dus een ongelood metro blok!
- Login of registreer om te reageren
Het blok komt dus uit een gewone Austin/Rover Metro GT... Niets speciaals bahalve een zonnedak!
Je hebt dus een ongelood metro blok!
Ingediend door Bustuh op wo, 20-07-2005 19:03
volgends mij heb ik jouw ook gesproken afgelopen zondag, ik was daar met de rode suzuki met onderdelen.
Maar klopt het dan wel dat het hier gaat om een GT blok? en wat is dan het verschil tussen 1275GT en 1275
en is er ook verschil tussen 1275GT van een metro en een mini?
groeten Stefan
Het GT gebeuren is meer uiterlijk dan motorisch anders.
Bij de Mini dacht ik dat er wel verschil in zat maar bij de Metro uitvoeringen niet (correct me if i'm wrong)
CR staat voor Compression Ratio en duidt op de compressie verhouding... Het getal wat er achter staat zal ongetwijfeld de hoogte van de compressie zijn...
Bustuh schreef:
volgends mij heb ik jouw ook gesproken afgelopen zondag
Niet dat ik weet...
Maar het blok is hetzelfde als een gewone andere metro... Je hebt wel een loodvrije kop erop liggen!
Ingediend door Bustuh op wo, 20-07-2005 21:32
dus GT staat niet voor meer pk`s of wat dan ook?
Bustuh schreef:
volgends mij heb ik jouw ook gesproken afgelopen zondag
Niet dat ik weet...
je had het over de regels en polite(bekeuringen) en dat je nog een bumper zocht voor je wolseley.
doet er verder niet toe.
Het GT gebeuren is meer uiterlijk dan motorisch anders.
wat bedoel je hiermee dat het blok er anders uitziet? lijkt me raar als daar GT voor staat, maar het zou kunnen. Mischien andere carb en dat soort dingen?
Hmmz zou kunnen... Heb genoeg mensen gesproken toen!
Maar GT staat voor een open dakje ed. niet voor meer pk's.
toevallig ken ik iemand die een austin metro GT heeft voor haar dagelijks vervoer.
heb er zelf ook een paar keer in gereden en onder de kap gekeken en kan inderdaat ook niets anders vinden dan het open dakje in vergelijking met een niet GT model.....
Naar het schijnt heeft de Metro GT dezelfde kop als een MG, tenminste dat beweren een hoop mensen.
Dat zou betekenen dat er 29 mm uitlaatkleppen en 34 mm inlaatkleppen inzitten. Trek de kop eraf en checken, kan je ook meteen kijken of ie daadwerkelijk ongelood is.
Ingediend door Bustuh op do, 21-07-2005 07:27
dat was ik toch van plan, ik zal als het zover is de foto`s op mijn site zetten. maar dat laat ik wel weten. ik ga hem morgen ophalen.
hoe kun je zien of ie gelood is of ongelood?
Aan het motor nummer en anders zou er als het goed is een popnagel aan de zij/achterkant van de kop moeten zitten aan de kant van de thermostaat...
GT staat voor zover ik weet bij voor Grande Tourissimo, een beetje het 'luxe rijden'. Open dakje, kuipstoeltjes, dikkere bumpers enz. Alleen het uiterlijk van de auto dus, verder niets over de motor.
GT heeft zeker geen MG blok! Dat zou de GTa zijn...
Staat dus enkel voor het uiterlijk, waaronder de striping en dakje.
En aan een motor nr is het niet te zien of het een gewoon blokje is of een MG Metro...
Mijn GTa had origineel een 12HE25 blok... getuige de site van ome Theo zou dit een gewoon blokje moeten zijn met een ongelode kop...zal toch echt een keer de kop moeten snellen om dit te kunen zien aan de maat van de kleppen...(en eventueel de nokkenas eruit om te kijken welke ring erop zit...)
Ik heb zelf ook zo'n Metro GT gehad en het enige dat anders was was inderdaad het dak en de striping en zoals Rene al zegt de snelle uitvoering (de vroegere MG Metro) was de GTA met 72 pk.
Dennis
[Off topic]In dat geval heb ik dus een leuke kop op de plank liggen om die te gaan flowen...(SirYun...HELP )[/offtopic]
Ingediend door Bustuh op do, 21-07-2005 21:32
ik heb hier het motornummer 12HE24 is dat dan die snelle uitvoering?
ik zal de kop wel eraf halen morgen als ik tijd heb.
groeten Stefan
Bustuh schreef:
ik heb hier het motornummer 12HE24 is dat dan die snelle uitvoering?
Neen
Ingediend door Bustuh op vr, 22-07-2005 06:14
Unleaded Metro Engines
Metro 1000, '89 on
99HE38/39, 8.3 CR
99HE35/67/68/69/70/76/94, 9.6 CR
Metro 1275, '89 on
12HE24,35,39,40,41/42/67-75, 8.0 CR
12HE24/25/48/71/72/73, 9.1 CR
12HF, 10.0 CR
Ingediend door Bustuh op za, 23-07-2005 21:33
Inmiddels heb ik het blok uit elkaar wat te zien is op mijn site.
en hier is een foto van de kop, is dit een standaard cilinderkop?
ik denk zelf van wel
kan je zo niks van zeggen als je de kleppen niet opgemeten hebt...
Ingediend door Bustuh op zo, 24-07-2005 13:06
oke moet ik nog effe doen, maar ik heb nu een veel groter probleem. Denk dat ik een nieuw blok moet kopen. deze is gescheurd in het blok zelf tussen 2de en 3de cilinder
Er zijn bedrijven die zoiets kunnen maken maar dat weegt niet tegen de kosten op om ergens anders een blokje te halen...
Ingediend door Bustuh op zo, 24-07-2005 13:40
maar waar haal ik een ander blok voor weinig, ik had al wat moeite om deze te vinden. evt wil de vorige eigenaar van het blok wel iets tegemoed komen. maar dan moet ik wel een ander blok vinden.
Tja...ligt er ook aan wat je wilt uitgeven natuurlijk maar er stonden van de week nog een paar leuke blokjes te koop op marktplaats...
Ingediend door Bustuh op zo, 24-07-2005 17:59
ik heb net nog gekeken maar ik zag zo niet veel staan eigenlijk geen 1
RE: Metro 1275GT?
Ingediend door Bustuh op wo, 20-07-2005 18:02
Hallo,
eigenlijk zoek ik wat meer info, ik ga namelijk een 1275 blok in men mini zetten maar het blok is een Metro 1275GT met motornummer 12HE24, nu heb ik op mini resource gekeken en daar staat dat het een ongeloode 1275 metro blok is. volgends de eigenaar is het een GT maar kan dit?
en dan staat er bij mini resource ook nog iets van CR en dan een nummer, wat houdt dit in?
Groeten Stefan.
Ps ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niks vinden en ik weet dat er meerdere onderwerpen over motorblokken zijn maar daar staat niks in waar ik wat aan heb.