metro turbo versus metro 1275 stage one

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

hallo allemaal.
allereerst leuk dat deze forum gemaakt is voor de mini enthousiast.
ik heb al een hoop gelezen, maar zit nog steeds met een vraag.

ik ben bezig om mijn mini jet black te tunen.
nu heb ik een metro 1275 blok gekocht.
door een hoop te lezen ben ik te weten gekomen wat ik allemaal moet halen om dit blokje goed rijdend te maken.
alleen nu heb ik al een paar keer een advertentie zien staan van een metro turbo blok.
in verhouding is het even duur dan wat ik allemaal moet halen voor mijn eigen blokje.
weet iemand ook wat de plussen en de minnen zijn van de metro turbo?
alvast bedankt!

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

Volgens mij moet er nogal wat aan de Mini verbouwt worden (schutbord) om een Metro turbo motor erin te krijgen. Bovendien zijn ze (dacht ik) niet zo heel betrouwbaar. In elk geval denk ik dat dat Metro turbo blok niet het nieuwste meer is, mogelijk in slechtere staat dan je huidige motor.

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

ten eerste bedankt om te reageren.
die turbo units leken mij ook al niet echt super betrouwbaar,
maar de grote plus is dat je wel een motortje in je mini hebt die echt bloedsnel is!
>:)
heb ook nog een andere vraag...
op minispares bij de technische info hebben ze het erover dat je niet zomaar elke versnellingsbak onder een 1275 blok kan planten.
ik heb een mini 1000 versnellingsbak die nog prima is, en aangezien die transmissie overbrengingen beter zijn dan die van de metro wilde ik hem wel gaan gebruiken.
iemand tips daarover?

thanks!

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

Een turbo is slechts een van de manieren om een bloedsnelle Mini te maken.

Heb je een andere vraag, die niet of nauwelijks met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft (zoals nu, over die versnellingsbak), maak dan even een nieuw topic aan.

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

veel verbouwingswerk+de metro turbo is niet zo heel snel,moet ook nog eens getuned worden,is de turbo nog in goede staat??? kost al gauw 1000 euro voor revisie + meestal de inlaatkleppen verbrand,beter concentreren op een 1275 blokje met ander cilinderkopje nokkenas, uitlaatsysteem,carbs etc ,deze vorm van tuning is ook onzichtbaar voor keuring wat bij ons in belgie zeer belangrijk is 8)

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

ik begrijp dat het te veel sores is om de boel om te bouwen voor iets waar waarschijnlijk ook niet lang plezier aan te beleven valt.
8)
ik ga dan maar gewoon lekker verder knutselen met mijn metro blokje dan.
bedankt voor de reakties

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

Als je hem echt snel wil maken gooi je er toch een V-tech CRX motor in >:) .
Remco on the move :x

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

weet je hoeveel werk dat is?
kijk maar eens hier

http://home.zonnet.nl/minimonster/ModMini.htm

das dus echt niet te doen...

default

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

nou moe,daar ben je wel ff zoet mee
en dan moet je er nog mee rijden,zou er geen 180 km/h durven mee rijden eerlijk gezegd. 8) [/quote]

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

In de laatste MiniWorld staat een full custom Clubman met Honda VTEC motor. Het is niet mijn smaak, maar het is allemaal wel erg netjes gedaan.

RE: metro turbo versus metro 1275 stage one

Maar wel lekker snel :P