Als ik een metro blok helemaal compleet wil inbouwen dus met subframe, assen schijven fusee's enz. is dat mogelijk of kan alleen het blok over gebouwd worden en moet dan vervolgens de rest over gezet worden. Ik heb nu een 1000cc getuned dus uitlaat en dergelijke zijn al aanwezig, maar wat ik me af vraag is hoe het dan gaat met de koeling ed.
Voor de moderators: Ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden in andere topics.
Van de metro kun je alleen het blok gebruiken en de schijven en klauwen. Er zijn wel degelijk topics te vinden over het inbouwen van een Metroblok en wat je kunt gebruiken en wat je om moet bouwen (oa het koppelingsdeksel)
Als ik ff mag reageren voordat deze dichtgeknikkerd wordt: koppelingsdeksel (AKA de wok) hoefde ik niet te wisselen, meestal (misschien afh van bouwjaar metro?) zitten de gaten voor de mini motorsteunen al in de wok.
Ombouwen koppelingsdeksel is alleen van belang als de metro over een Verto koppeling (korte arm) beschikt en je mini nog over een pre-verto. Maar, je kan ook gewoon de arm ombouwen (been there)
je moet voor de koeling de slangen gebruiken die al in je mini zitten misschien moet je een extra gat in de kop boren voor het water dat uit je kop komt.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door ozzydezilk op di, 12-07-2005 23:40
Als ik een metro blok helemaal compleet wil inbouwen dus met subframe, assen schijven fusee's enz. is dat mogelijk of kan alleen het blok over gebouwd worden en moet dan vervolgens de rest over gezet worden. Ik heb nu een 1000cc getuned dus uitlaat en dergelijke zijn al aanwezig, maar wat ik me af vraag is hoe het dan gaat met de koeling ed.
Voor de moderators: Ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden in andere topics.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Dennis op wo, 13-07-2005 02:01
Hi,
Van de metro kun je alleen het blok gebruiken en de schijven en klauwen. Er zijn wel degelijk topics te vinden over het inbouwen van een Metroblok en wat je kunt gebruiken en wat je om moet bouwen (oa het koppelingsdeksel)
Dennis
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Crispy op wo, 13-07-2005 09:55
Als ik ff mag reageren voordat deze dichtgeknikkerd wordt: koppelingsdeksel (AKA de wok) hoefde ik niet te wisselen, meestal (misschien afh van bouwjaar metro?) zitten de gaten voor de mini motorsteunen al in de wok.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Jos (Inno) op wo, 13-07-2005 13:23
Ombouwen koppelingsdeksel is alleen van belang als de metro over een Verto koppeling (korte arm) beschikt en je mini nog over een pre-verto. Maar, je kan ook gewoon de arm ombouwen (been there)
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Mini Power op wo, 13-07-2005 19:08
Latere (veel) metro's hebben een kabelkoppeling, waarvoor een ander armpje in de wok zit, die zou je dus moeten vervangen. Afgezien van pre-verto...
Metro subframe's passen niet onder een mini.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door ozzydezilk op wo, 13-07-2005 20:44
Dus het is wel mogelijk de assen en schijven te gebruiken? En hoe zit het met de koeling past dat ook allemaal?
Alvast bedankt voor jullie reacties
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door alex op wo, 13-07-2005 22:36
je moet voor de koeling de slangen gebruiken die al in je mini zitten misschien moet je een extra gat in de kop boren voor het water dat uit je kop komt.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Chrizz op wo, 13-07-2005 23:22
schoefdraad is al aanwezig
daarnaast is het aan te raden om ook je diff om te bouwen. maar hier is al heeeeeeeel veeeeel geschreven in andere topics.
RE: `metroblok incl subframe inbouwen
Ingediend door Rene op do, 14-07-2005 18:56
De assen van een Mtewro zijn ovigens NIET te gebruiken in een Mini...maar dit staat ook in de andere topic's...