mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

Hallo allemaal,

ten eerste,

zoekfunctie: check
niet gevonden: check

ten tweede:

Ik heb voor mijn mg metro motorblok de keuze uit 2 inlaatspruitstukken, de standaard mg en de maniflow inlaatspruitstuk.
Mijn idee is om het maniflow spruitstuk te gebruiken,maar weet eerlijk gezegd niet of ik hier goed aan doe?

Is het spruitstuk van de mg metro beter geflowd dan de maniflow? (er komt ook een maniflow lcb op) en als ik de maniflow gebruik, neem ik aan dat de ringen die tussen kop en spruitstuk zitten ertussen uit moeten?

bedankt alvast voor de antwoorden.

groet,
Maarten

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn.

ik zou eerst eens kijken t metro spruistuk past op je mini....

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

Ik heb ze even op het oog vergeleken,
er zit weinig tot geen verschil in de uitwendige maten, dus passen doet het denk ik wel.

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

ik neem aan dat het om een hiff 44 gaat
want dan is het allu minispares spruitstuk volgens mij nog steeds de best flowende optie

mod sorry voor de bedrijfsnaam maar anders kan ik dit spruitstuk echt niet definieren

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

een Metro spruitstuk past, heb het zelf op mijn Mini gehad en volgens zeggen(van David Vizard) werkt dit qua performance nagenoeg hetzelfde als een Maniflow inlaat, met LCB uitlaatspruitstuk.
Je moet dan alleen de voorpijp van de Metro ook hebben(laat ik die nog hebben liggen ;) ) en eventueel een spruitstuk met vacuumaansluiting(heb ik ook nog liggen) voor een rembekrachtiger(als je die hebt).
Vandaar uit kan je verder af met een link pipe en een achterdemper.

De ringen bij het inlaatkanaal heb je bij een Metrospruitstuk niet nodig(dacht ik) bij een spares inlaatspruitstuk wel.

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

nee hoor geen ringen nodig bij een spares spruitstuk

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

het gaat idd om een hif44,

ter verduidelijking de 2 spruitstukken waar het om gaat.
de ene met de ringen is het metro spruitstuk.



Er zit dus een sleuf in het metro spruitstuk en de cilinderkop waar de ringen precies invallen, bij het andere spruitstuk dus niet, het lijkt mij, als ik die andere monteer dat er een loze ruimte ontstaat in de cilinderkop. (ok, het is maar een paar mm, maar toch)
nu vraag ik mij dus af, als je de ringen niet monteert bij het minispares spruitstuk, wat voor een effect dat heeft, monteren is ook geen optie, omdat er dan een rand/ vernauwing in het spruitstuk komt.

wat is jullie mening betreft het spruitstuk, welke lijkt jullie het beste om te gebruiken?

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

AahAAA... het gaat hier wel om een gescheiden in-uitlaat spruitstuk... ik was uitgegaan van een standaard (gecombineerd) Metro spruitstuk.

In de kop zitten (als het goed is)uitsparingen om die ringen in te duwen. Als je een glad verloop wilt hebben zou ik het spruitstuk monteren waar de ringen ook in passen om geen dip/ wervelingen in de flow te hebben(is een simpelere oplossing dan de inlaatkanalen uit frezen).

RE: mg metro inlaatspruitstuk of maniflow ?

daar zat ik idd ook aan te denken, heb ik het spruitstuk en spacer met vacuumaansluiting eigenlijk voor niets gekocht dus. |:(
had ik stiekem al een tijd liggen. Ach ja, zo gaat dat.

iemand nog een spruitstuk kopen :+)