Zoek even op dit onderwerp, er zijn wel al een paar threads waar dit ter sprake komt.
- Login of registreer om te reageren
Zoek even op dit onderwerp, er zijn wel al een paar threads waar dit ter sprake komt.
mourits78 schreef:
Nou heb ik gelezen dat de standaard turbo relatief te groot is voor het motorblok, weet iemand welk type turbo van welk merk aan te bevelen is?
Hmm, wat is een standaard turbo?? Volgens mij is er niet echt zo iets. Iedere uitlaatgas turbo wordt door een fabrikant vervaardigd, en hij of zij die hem wil gebruiken (tuner/motorenbouwer) bepaald denk ik welke ze gaan gebruiken.
Als je de specificaties van de turbo van de MG kunt vinden, kun je denk ik elke turbo gebruiken die vergelijkbare specifaties gebruiken. (ben aan het nadenken over het merk van de MG turbo, maar kan er niet opkomen ) Het inbouwen van de MG Turbo is al niet echt standaard, maar de onderdelen zijn te vinden. Voor een ander merk moet je nog ff wat meer aanpassen ben ik bang...
Maar misschien werkt ie nog wel beter... Wie weet??
Succes...
Groeten Bert...
(Sjit, ik kan echt niet op het merk van die turbo komen...... )
Ander merk wordt denk ik ook lastig omdat die vaak voor grotere blokken gemaakt worden, 1.3 liter blokken met turbo vind je niet zoveel. Misschien de Turbo van de Renault 5 GT Turbo? Das een 1.4, anders wordt het moeilijk denk ik.
Misschien de Compressor van een Smart
als je een metro turbo motor zonder de turbo hebt meot je denk al gaan nadeken over de staat van de motor.
er zit op deze motor een garet t3 turbo met een special spruitstuk gemonteerd.
als je dit niet hebt dan wordt het erg moeilijk om de motor in te bouwen omdat dit spruitstuk normal erg kort van opbouw is, en het is in een links gestuurde mini al erg krap.
de inbouw bak die bij de diverse mini specialisten kan kopen is beter geschikt voor een rechts gestuurde mini.
als je toch een turbo wilt bouwen dan kan je dit het beste op de jan speed
manier doen zie hier voor het boek van David Vizard.
met een turbo van een andere auto moet echt weten waar je meebezig bent.
je moet bijvoorbeeld de wastegate aanpassen aan de compresie van je motor.
bij een gebruikte motor moet je niet hoger laden dan 0.7 psi.
als je wel hoger wilt gaan laden dan is een motorrevisie nodig.
kan je gelijk de compresie verlagen naar +- 1op7.5.
in het boek van David Vizard (de gele Bijbel) kan je heel veel info vinden
mvgr mischa
Ingediend door r_kraaijenbrink op za, 26-10-2002 16:00
0,7 PSI.......???
ik denk eerder dat je 7 a 8 PSI bedoeld dat is circa een halve bar
René
bauman schreef:
er zit op deze motor een garet t3 turbo met een special spruitstuk gemonteerd.
O ja... Garret....
Ingediend door koen op za, 26-10-2002 23:04
ik heb hier thuis een blokje met turbo uit de metro en heb wel al wat info verzameld voor mijn volgende project, check out: www.geocities.com/motorcity/downs/6626/eraturbo.htm
de Metro had een T3, die is inderdaad vrij groot. Ter vergelijking, hij zit ook op the Ford Sierra turbo's (2 liter?) en op die rechthoekige Lotus met een 2.2 liter motor. Hij zat ook op de eerste Renault 5 turbo's, maar die gingen met hun 1.4 motorretje later terug naar een T2. Ik raad je aan het boek van Vizzard te kopen (wie niet?). Bouw aan de hand van de foto's in dat boek een T2 op het koppellingshuis, een intercooler onder je dynamo en een blow-throug 1,75 inch HIF carburateur. Het is al eens gedaan, maar het werkt fabuleus. En je hoeft je bulkhead niet te verzagen. Dat moet voor de Metro conversie wel.
Veel succes,
Hugo
Als je meer info wil, kan je Frank Marx misschien mailen. Hij heeft een turbo ingebouwd in zijn mini.
mmarx@home.nl
Wouter
RE: MG metro turbo
Ingediend door mourits78 op wo, 23-10-2002 19:41
Hey, ik ben nu samen met een vriend bezig om een '90-er 1000 op te leuken. Voor dit doel hebben wij een MG Metro Turbo blok gekocht.
Dit blok is echter zonder turbo. Nou heb ik gelezen dat de standaard turbo relatief te groot is voor het motorblok, weet iemand welk type turbo van welk merk aan te bevelen is?
Andere praktische tips betreffende de inbouw van het blok zijn ook van harte welkom!