verloopstukje die van binnen naar buitenmaat gaat tussenlassen...
- Login of registreer om te reageren
verloopstukje die van binnen naar buitenmaat gaat tussenlassen...
Let je wel even op dat deze buis niet helemaal recht is, maar een knik bevat...
Tenminste bij mijn Spi met kat. is dat wel zo
Peter schreef:
Let je wel even op dat deze buis niet helemaal recht is, maar een knik bevat...
Tenminste bij mijn Spi met kat. is dat wel zo
de knik is er al uit... heb mijn eindemper toendertijd in het midden gehangen... en het orriginele deel van de uitlaat loopt recht naar achtere toe door... en ik wilde em afzagen net voor de middendemper.. zodat ik nog het eerste deel orrigineel heb.... en daarna met een verloop (die ik al heb) overgaan naar de dikkere pijp voor de einddemper
ik zou gewoon dat originele stuk van 50 euro kopen want dat gaat het snelst anders moet je met twee verloopstukjes werken en een stuk buis. En dan ben je ook een beetje aan het prullen voor een paar centen.
ja dan zal het waarschijnijk toch een keer dat verloop stuk moeten worden dan... ik wilde het alleen eerst goedkoper proberen, aangezien ik nog op school zit, en 50 euro voor mij, met mijn bijbaantje, toch nog best veel is voor alleen mijn uitlaat te veranderen..
Toch bedankt voor de reacties..
Ruud
Om even in te haken bij deze topic, wat is het verschil, bij een standaard 1000tje als je de tussendemper er tussenuit haalt. Verder standaard uitlaat.
bij mij zit er een gewone buis van voor naar achter en dan achter klein dempertje, maar ee dat maakt egt heel herrie.. dan moet je niet teveel op de snelweg kome (A)
Erikje schreef:
Om even in te haken bij deze topic, wat is het verschil, bij een standaard 1000tje als je de tussendemper er tussenuit haalt. Verder standaard uitlaat.
het verschil, en waar mij het om gaat.. is een wat harder hoorbaar geluidje :)" title="Evil" />
tja.. zou goed kunnen.. maarja veel vermogen kan ik niet verliezen,, aangezien ik het niet heb met mn helemaal standaard 1000 cc
Mini-Weert schreef:
gaat je waarschijnlijk wel vermogen kosten...
Lijkt me sterk, minder restrictie levert juist vermogen op...
je hebt een bepaalde tegendruk nodig. niet voor niks heeft één van de best flowende uitlaat systemen 2 dempers (RC40) in pks zal je misschien niets verliezen maar in koppel wel. (zoek het boek van vizard er maar op na) maar het gaat natuurlijk om het geluid
het geluid gaat het om ja.. ...
En kheb deze week veel bij kunnen werken omdat ik weinig lessen had op school... dus volgende week maar eens gaan klussen aan de auto
van dat vermogen verlies merk je niks hoor, bij mij zit er vanaf de katalysator ook een rechte pijp naar de einddemper.
Mini-Weert schreef:
je hebt een bepaalde tegendruk nodig. niet voor niks heeft één van de best flowende uitlaat systemen 2 dempers (RC40) in pks zal je misschien niets verliezen maar in koppel wel. (zoek het boek van vizard er maar op na) maar het gaat natuurlijk om het geluid
Een goed flowende uitlaat biedt geen tegendruk. Het blijft een grijs gebied en er wordt op Inet veel onzin over geschreven. Tegendruk reguleert de uitstroomsnelheid van gassen en kan een positief effect hebben op het verbruik en uitstoot van de auto. IMO is het voor het vermogen beter om een uitlaattraject te hebben zonder restricties.
Een uitzondering op de regel is een spaghetti spruitstuk dat door tegendruk het vullingspercentage van de vullende cilinder kan verhogen. Wat hier echter van waar is in mijn ogen niet 100% bewezen.
edit: van "how stuff works"
[...]The gasoline in the cylinder burns and expands during this stroke, generating power. The other three strokes are necessary evils required to make the power stroke possible. If these three strokes consume power, they are a drain on the engine.
During the exhaust stroke, a good way for an engine to lose power is through back pressure. The exhaust valve opens at the beginning of the exhaust stroke, and then the piston pushes the exhaust gases out of the cylinder. If there is any amount of resistance that the piston has to push against to force the exhaust gases out, power is wasted. [...] It turns out that the manifold can be an important source of back pressure because exhaust gases from one cylinder build up pressure in the manifold that affects the next cylinder that uses the manifold.
The idea behind an exhaust header is to eliminate the manifold's back pressure. Instead of a common manifold that all of the cylinders share, each cylinder gets its own exhaust pipe. These pipes come together in a larger pipe called the collector. The individual pipes are cut and bent so that each one is the same length as the others. By making them the same length, it guarantees that each cylinder's exhaust gases arrive in the collector spaced out equally so there is no back pressure generated by the cylinders sharing the collector
er zitten van allebei waarschijnlijk wel een waarheid in. als ik het boek van vizard zo eens doorspit in de sectie uitlaten. zie je duidelijk dat in veel gevallen de rc40 beter presteerd dan de open pijp. meestal wint de open pijp het pas na 6000 toeren. maar goed lijkt me verder zinloos om een lange discussie hier over te gaan houden terwijl ik niet 100% zeker weet wat het effect van een openpijp op een 1000tje is. deze discussie is ook niet echt van belang bij dit topic.
even als update
kheb de uitlaatbuis gekocht vandaag... hangt er zo goed als onder.. alleen zit er nog wel te veel spanning op de uitlaat naar mijn zin... maandag dus maar even kijken waar de spanning vandaan komt...
voor het topic.. dat mag nu gesloten worden... aangezien mijn vraag intussen beantwoord is.. ik heb intussen de juiste spullen om het passend te kunnen maken...
Groeten Ruud
Bonzo schreef:
voor het topic.. dat mag nu gesloten worden... aangezien mijn vraag intussen beantwoord is.. ik heb intussen de juiste spullen om het passend te kunnen maken...
Veelgestelde vragen Forum Algemeen":2j6qyyv3]Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?
Nee We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan). [/quote:2j6qyyv3]
Matzel schreef:
En? Hoe klinkt ie? Is het wat je verwacht had?
ja ben er erg blij mee.. t was wel ff een gedoe om het er goed onder te krijgen.. odmat ik mijn orriginele spruitstuk er nog op heb.. maar t zit nu goed.. en het klinkt naar mijn mening erg mooi ....
over een paar weken miss ook nog het spruitstuk erbij halen,, alleen schijnt dat je dan in je inlaatspruitstuk moet slijpen??.. k weet niet of ik dat zelf gemaakt zal gaan krijgen..
RE: Middendemper
Ingediend door Rudie W op wo, 24-01-2007 16:29
Goedenmiddag,,
Ik heb onder mijn mini een playmini einddemper zitten.. Nou wilde ik de middendemper er ook tussenuit halen, want vind het geluid wel mooi,,, maar tis nog erg zachtjes..
Nou had ik een buis nodig die in de einddemper valt, deze moet 45 mm dik zijn... Een originele buis van playmini kost 50 euro.. en de plaatselijke autozaak kan alleen een 45 mm binnemaat buis kopen, die dus niet gaat passen..
Weet iemand nog een goede zaak/oplossing, waardoor ik het allemaal netjes kan maken, maar dan voor minder dan 50 euro.. want dat vind ik toch vrij veel voor een stukje buis.
Groeten Ruud