Alles is mogelijk....
Maar over jouw idee: ga maar op zoek naar een aantrekkelijke conversie auto(vermogen/betrouwbaar/betaalbaar enz enz) met de maten van een mini....
succes
- Login of registreer om te reageren
Alles is mogelijk....
Maar over jouw idee: ga maar op zoek naar een aantrekkelijke conversie auto(vermogen/betrouwbaar/betaalbaar enz enz) met de maten van een mini....
succes
kijk bijvoorbeeld hier maar eens...
Trouwens, de carosserie van een mini is vaak het slechtst van alle onderdelen qua roest enzo, dus waarom nou die omzetten...
Ingediend door johann op do, 02-11-2006 18:51
Het punt is dat mini's gewoon erg duur zijn vergeleken met andere auto's van hetzelfde formaat/ in de zelfde staat, en bovendien moet je voor bijvoorbeeld een Van of een Pickup echt met een lampje gaan zoeken. En laat een pickup nu net zijn wat ik graag zou willen hebben.
Bovendien hoeft het niet altijd zo frankenstein-achtig als in bovenstaande link te worden. Bijvoorbeeld met een oude panda 4x4 blijft hij van buiten gelijk, maar krijg je wel awd.
Het is wel jammer dat moderne auto's allemaal toch weer een stuk breder zijn waardoor ze niet in aanmerking komen. Het zou toch mooi zijn om een mini-pickup look te hebben met moderne techniek.
Maarrr... Dan moet je toch nog steeds eerst een body van een Mini/Van/Estate/Pickup hebben voordat je die kan overzetten? Als je dan toch al een goede body hebt gevonden van dat zeldzame model mini, dan is het relatief eenvoudig om daar een paar nieuwe subframes, gereviseerd motorblok en nieuwe remmerij onder te hangen. Zeker als je het vergelijk met het pas maken van de combinatie body+onderstel als je een andere auto wilt gebruiken. Dan kan je Pick-up er techinisch gezien waarschijnlijk langer tegenaan dan dat het plaatwerk het uithoudt.
Helemaal zal het namelijk nooit in 1x passen.
Zo zit er 3 cm verschil tussen de wielbasis van een mini pick-up en een fiat panda 4x4 (oud model). Het verschil in spoorbreedte is misschien nog wel op te vangen met verbreders (voor 1 cm, achter 6 cm). En past het panda-blokje wel onder de mini-motorkap? De mini-motorkap is een flink stuk korter als bij de panda.
Zomaar wat problemen die ik hier ter plekke bedenk.
Maar als je het gewoon de uitdaging vindt om een mini-body op een andere auto te zetten vanwege het knutsel-aspect ga ik je zeker niet tegenhouden. Zie dit stuk dus als opbouwende kritiek.
zie ook:
http://www.magazineclassifieds.co.uk/se ... Pickup.php
FWIW,
Theo van den Bogaard
Zie in Nederland maar eens een Panda 4x4 te vinden.
En als je er een vind, is dat dan weer niet zonde
van de Panda om daar een Mini van te maken ???
Ingediend door johann op wo, 08-11-2006 09:52
Beetje rare manier van parkeren, op het eerste plaatje...
Even zoeken met google levert op dat het chassis van een suzuki SJ410 of SJ413 zelfs nog geschikter zijn dan een samurai omdat deze met normale wielen overeenkomt met een mini (volgens 1 forum, dus pin mij er niet op vast). Dit is in ider geval wel interessant om eens verder te bekijken. Bedankt.
Die panda-clubman-pickup ziet er wel heel stoer uit wat betreft de rijhoogte. Niet zo'n big-foot idee als bij een suzuki-onderstel, maar een hele nette 4x4 bodemspeling en bandenmaat in verhouding tot de rest van de auto.
Over de 4x4 Suzukis hebben we al een topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 8405#18405
RE: Mini carrosserie op andere auto?
Ingediend door johann op do, 02-11-2006 17:21
Hoi mensen,
Net nieuw op het forum, nog geen mini, maar wel vol ideeen.
Iets dat al een tijdje door mijn hoofd spookt heeft te maken met conversies van mini's met andere motorblokken en bijbehorende voorframes en remmerij en wat nog meer. Is het op een gegeven moment niet makkelijker om de donorauto te nemen en dan daar een carrosserie van een mini op te zetten?