RE: mini diesel?
Ingediend door Mini Martin op vr, 18-10-2002 23:14
Wie wil er nu een Mini diesel?
Bij de topic New Mini staat wel een item over de BMWINI diesel.
Groeten Martin
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op vr, 18-10-2002 23:14
Wie wil er nu een Mini diesel?
Bij de topic New Mini staat wel een item over de BMWINI diesel.
Groeten Martin
Dit is ook eens op de mailinglist een hele discussie geweest. Ik geloof dat iemand het toen wou gaan proberen. Ik heb me toen laten ontvallen dat ik eigenlijk geen enkele motorconversie echt geweldig vind (in een Mini hoort een A-series), maar dat ik dan nog wel "respect" heb voor iets als een CRX of Vauxhall-conversie, maar ik een Mini Diesel echt niet vond kunnen
Natuurlijk diverse mensen op hun achterste benen (ik heb af en toe dat effect ). Echter, wat ik daarmee bedoelde is "respect" voor het uiteindelijke resultaat, totaal afgezien van de moeite die het heeft gekost om zover te komen; als ik naar mezelf kijk dan zou ik een Mini met VTEC motor of iets dergelijks nog wel interessant vinden om te hebben, een Mini met een Dieseltje uit een Charade ofzo zou ik echt niet hoeven (ik heb kennelijk een nogal ouderwetse mening als het op Diesels aankomt, zie ook te threads over de BMW Mini Diesel en de MG ZS Diesel). Qua "engineering skills" is een Diesel inbouwen misschien nog wel lastiger dan zo'n conversie waarbij het pad inmiddels helemaal is platgelopen, en verdient het zeker respect. Maar ik zou mijn engineering skills dan toch ergens anders aan besteden.
Maar goed, om terug te komen op Vincent's vraag: misschien zijn alle mensen die de vaardigheden hebben om zo een conversie tot een goed einde te brengen mensen naar mijn hart en besteden ze hun vaardigheden liever aan iets anders.
dus conclusie is:
totzover weten we niet of die ooit gebouwd is door een een of andere idioot
Ik heb wel ooit eens een site gevonden van de een of andere engelsman die zijn Mini was aan het ombouwen naar een electrisch exemplaar. Dikke electromotor enrin en een hoop acuu´s. Hij was toen nog bezig en kan de site nu ff niet vinden dus specs en dergelijke heb ik niet.
He das wel een gaaf idee!! achterbak vol met electrische lading elektro motortje en klaar ben je!
je hoeft maar zo`n 400 kilo mee te sjouwen dus dat moet lukken lijkt me
Hmmm een mini-diesel.
Als ik die van mij zo 's ochtens eens start, dan twijfel ik toch wel hoor... hij loopt dan niet zo soepel en alles rammelt en trilt.
Ik heb em eens vergeleken met de diesel-peus van de buurman, maar er zit maar bar weinig verschil in geluid in.
jemig dat is lang geleden dat ik dit topic begonnen ben!
kijk maar even goed op de site het klopt wel hoor...
Minihatsu
1986
Daihatsu 3 cylinder
800 cc met K&N
RC40
CRX Kuipstoelen
Traanplaat interieur
Volledig gedeseamed
Ja stom, ik meende echt dat de Lintings een diesel Mini hadden.............
nee, ik ben een beetje flauw,
het subframe zal er waarschijnlijk hetzelfde uit zien.
dan zal de verdere ombouw niet zo veel problemen met zich mee brengen.
Ik snap alleen niet waarom je een 800cc 3-cilinder in een mini gaat leggen
Ik ben zelf zeer geintereseerd in foto's van het subframe, omdat je daar waarschijnlijk ook gewoon een 1.3 16v van een charade kunt leggen.
Het schijnt geen moeilijke ombouw te zijn.
http://www.inno-mini-world.com/Innocent ... /sdp-1.jpg
misschien dat er in italie nog wel zoiets te vinden is ..
Als je dit nog mini wilt noemen zijn ze dus in productie geweest
FWIW,
Theo van den Bogaard
Welke dieselmotor zal er dan in een Mini passen?
Van een D@ih@tsu?
In ieder is er een Rover 114 wel een diesel gelegd (orgineel)
de Daihatsu dus:
"while the new "Mini 3" range gained the three-cylinder, 993cc engine (which also powered the Daihatsu Charade), producing 51bhp. Both ranges now featured 5-speed transmissions as standard, while the Mini 3 could also be had in automatic, turbocharged (72bhp) and diesel (37bhp) versions."
volgens:
http://www.austin-rover.co.uk/index.htm?inniminif.htm
geen idee of daarvoor de mini-(of aangepaste) subframes werden gebruikt ?! een behoorlijke tijd geleden is er nog wel eens zo'n Innocenti Tre op de Clubdag in Utrecht geweest ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Vincent schreef:
dus conclusie is:
totzover weten we niet of die ooit gebouwd is door een een of andere idioot
Volgens mij heeft BMC zelf al eens een dieselversie gebouwd! Ik heb iig wel eens (de overblijfselen van) een dieselversie gezien van de A-motor.
Ingediend door _mini_cooper_ op za, 12-02-2011 19:47
(ff oud topic omhooghalen )
net zat ik even te internetten, en spotte deze Mini met Metro diesel blok:
http://www.abradley.co.uk/picturedump/Mini/PICT0512.JPG
http://www.abradley.co.uk/picturedump/Mini/PICT0513.JPG
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... 5767&st=45 , daar stond de info.
Zal dit de enigste Mini zijn met diesel motor? ik zie het nu ook voor het eerst. Misschien aantrekkelijk met die hoge benzineprijzen tegenwoordig :)" title="Evil" /> Lekker veel koppel, weinig verbruik.
Misschien later wat voor mij om te bouwen, als ik meer ervaring en werkruimte heb
_mini_cooper_ schreef:
Misschien aantrekkelijk met die hoge benzineprijzen tegenwoordig :)" title="Evil" />
Met de huidige dieselprijzen wordt het alleen maar minder interresant...
Ingediend door _mini_cooper_ op za, 12-02-2011 21:07
nouja, een klein dieselblok haalt toch makkelijk 1 op 22 , nog zuiniger als het blok een Mini van 600kg meesleurd (dat verbruik red je echt niet met een A-series). Met deze prijzen ben je dan 2 keer zo goedkoop uit. En anders zonnebloemolie erin.
Wat hier de rover 111 en 114 werd genoemd, heette in engeland nog Metro, het gaat dus om de ombouw van een Rover114 diesel in die Van, lijkt mij.
Ik denk overigens dat je met een a-series ook best in de buurt van de 1:22 kan komen, vizard heeft ook een hoofdstuk over tunen voor beter verbruik.
Voor het echt zuinige werk van tegenwoordig, moet je toch aan de 1.2dieseltjes van bv de skoda denken, volgens mij.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door _mini_cooper_ op za, 12-02-2011 21:50
dan moet je ook wel een blokje onder je gaspendaal leggen denk ik met die 1 op 22 (wel zelf een keer 1 op 19 met die van mij gehaald, op de snelweg).
Die scoda blokjes kosten denk ik wel wat, net zoals die uit een lupo 3L
ben benieuwt naar de eigenaar, of die tevreden is, en veel voordeel uit deze conversie haalt. en ook benieuwt naar het geluidje, en of deze ook straat legaal is natuurlijk. Anders is het zonde geld lijkt me.
Als je ziet wat de RDW tegenwoordig goedkeurt lijkt me deze conversie niet zo'n probleem.
Deze komt ook nog eens uit Engeland volgens mij, daar is het helemaal geen probleem.
De ombouw zal ongeveer hetzelfde zijn als van een benzine k-series?
Lang geleden heeft er in een Engels tijdschrift een Mini gestaan met een 3 cilinder Daihatsu diesel.Moet het artikel nog wel ergens hebben.Ik ga ff zoeken.
er was een diesel-versie van de a-series ...
http://www.flickr.com/photos/boo66/3639612794/
http://en.wikipedia.org/wiki/BMC_A-Series_engine
(maar met 12 kW niet echt een optie voor je Mini .. )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik was in januari bij z-cars. Staat achterin een loods een diesel grasracermini.
Hij startte hem even, ben nu nog bang. Hij had niet zoveel pks, 250 of zo, maar ik dacht iets van 400-450Nm koppel. Koppel wat hij kwijt kan gasp......
Misschien is de oplossing wel een helicopter motorblok zoals gebruikt bij de enige echte nederlandse diesel motorfiets. Mooi compact blok met redelijke prestatie en toerental, en een verbruik van 1:30 schijnt haalbaar te zijn.
link
Tekst van de site is onder andere als volgt.
Track T-800CDI dieselmotorfietsen worden gebouwd in Nederland.
Door het gebruik van kwaliteits componenten en commonrail dieseltechnologie icm CVT (continu variabele transmissie) heeft u veel rijgemakt , een hoog koppel en een laag verbruik tot uw beschikking.
Aanbevolen standaard diesel en V-power varianten. Puur plantaardig en Biodiesel rijden is voorlopig nog niet aanbevolen en worden daarom niet aangeboden
Wie drurft
RE: mini diesel?
Ingediend door Vincent op vr, 18-10-2002 22:48
Ik heb op internet al de raarste en gekste mini`s gezien en ook qua motoren (V8, V6, 6 in lijn, swiftech enz enz) maaarrrrr
waarom heb ik nog nooit een mini diesel gezien???? zijn ze uberhaubt wel ooit wel eens gemaakt door iemand
In productie zijn ze iig nog nooit geweest zover ik weet
aja ik vroeg het me ff af