Kruimelpad
mini mod
RE: mini mod
Ingediend door pje en daan op za, 17-03-2007 08:39
kijk een dik blok er in leggen kan iedereen..wil je nu echt iets apparts.
zaag een gat in de bodem en ga lopen..(flintstones mini)
of maak er trappers in en maak er een mini fiets van
dan val je zeker op op zolder
- Login of registreer om te reageren
Denk dat je het beste voor het Chevy blok kan gaan. Hoe je het wilt doen, geen idee maar denk dat je de achterkant eruit zal moeten halen (a la Zcars zeg maar)
Succes en vergeet ons niet op de hoogte te houden.
Ps. Goeie dope?
René
- Login of registreer om te reageren
de v8 in een van of pickup hangen plaats zat. dan past die v12 misschien ook nog
- Login of registreer om te reageren
MiniV8freak schreef:
3. V12 27L. 48 kleppertje (ja doei!!!)
Eh 27 liter . In dat geval zou ik hiervoor gaan
:)" title="Evil" />.
- Login of registreer om te reageren
mini_mouse schreef:
MiniV8freak":2rybppuu]
3. V12 27L. 48 kleppertje (ja doei!!!)
Eh 27 liter . In dat geval zou ik hiervoor gaan
:)" title="Evil" />.[/quote:2rybppuu]
Ja, doe het dan spectaculair.
Zijn er foto's van de motor en de mini?
Midden motor lijkt mij wel lekker.
Suc6 en hou ons op de hoogte.
Grtz.
R.S.D.
- Login of registreer om te reageren
Dat is geen kattepis!!! Dat gaat wel wat centen kosten om dat werkend in een mini te krijgen. Is weer eens wat anders als een vtec.
- Login of registreer om te reageren
In theorie zou dit wel mogenlijk zijn door zelf een buizenframe te lassen en vervolgens de andrijflijn plaatsen en daarna een "bodemloze" minicarros. eroverheen te laten zakken. maar persoonlijk heb ik toch het gevoel dat dit een beetje overdone is.
om het realistisch te houden zal het mis. toch de V8 worden. maar dan wel zoals hij vroeger ook in de auto heeft gezeten. dus motor voorin en achterwiel aandrijving.
- Login of registreer om te reageren
Dat is al gedaan door een scandinavier...Geloof dat hij een rover v8 (in een cluman, roundnose wordt wel heel veel werk) heeft gebruikt. IMHO gaat het hele idee (het mooie weggedrag) achter de mini naar de knoppen. Het zwaartepunt gaat naar de maan. Daarom worden de Honda motoren zo vaak gekozen. Ze zijn (ongeveer) even zwaar als een mini blok.
Monteer hem gewoon in het midden. I guarantee: even veel werk als een v8 voorin proppen... Op het 16v forum zijn talloze voorbeelden van custom achtersubframe's te bekijken (check bijvoorbeel Mr Ed aka "pievan" met zijn midden v8 )
- Login of registreer om te reageren
Mmmm nice.
Dit is iets voor de mini met de verlengde motorkap van Theo v.d. B.
Lijkt mij een geweldige optie, een V12 onder een mini kap.
Okee, je moet je ophanging aanpassen en verzwaren, en uiteraard zorgen dat ook je remmen het aankunnen.
Maar dan heb je wel weer iets heel apart, een Mini V12.
We horen het wel.
Suc6.
R.S.D.
- Login of registreer om te reageren
De V8 van de Fin ligt dus dwars voorin en niet in de lengte, prachtig gedaan en zonder ook maar iets aan het schutboard te verzagen. En het schijnt nog steeds te rijden als een Mini
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html
Dennis
- Login of registreer om te reageren
v8 dwars vind ik persoonlijk niet zo mooi, net als middenmotor. hoewel ik het eens ben met het feit dat je wegligging naar de knoppe is. maar dat geeft niet, kan ik teminste lekker strepen trekken in zolder
dus als het de V8 of de Jaguar motor wordt zal hij zeker in de lengte komen te liggen.
mischien dat ik er zelfs iets van maak wat hierop lijkt
heb ik ook weer wat meer plaats.
deze foto weerspiegelt trouwens mijn "mini-mod" ideaal.
- Login of registreer om te reageren
Dan geen uitlaat alleen mooie spruitstukken
als dat je idee is dan vind ik het echt super.
- Login of registreer om te reageren
MiniV8freak schreef:
v8 dwars vind ik persoonlijk niet zo mooi
kan ook zonder verlengde neus in de lengterichting hoor....
http://www.spagweb.com/v8mini/v8fools/v8van/van7.jpg
http://www.spagweb.com/v8mini/v8fools/o ... ini-v8.jpg
http://www.spagweb.com/v8mini/v8fools/frank/v88w.jpg
- Login of registreer om te reageren

RE: mini mod
Ingediend door Loose op za, 24-03-2007 11:25
ik zou voor de smallblock v8 gaan, optie1 dus.
dan kan je motorkap tenminste nog dicht. Ik zou m ook niet dwars leggen, hoeft ook helemaal niet. Is dat motortje trouwens 305 of 262 ?
ik vin wel tof,
je moet wel wat emmers water op je achteras leggen
- Login of registreer om te reageren
ik zou gewoon de v12 erin knallen
27liter gek!
v8 hebben al meer mensen, wees orgineel en pak de v12
- Login of registreer om te reageren
MiniV8freak schreef:
mischien dat ik er zelfs iets van maak wat hierop lijkt
heb ik ook weer wat meer plaats.
deze foto weerspiegelt trouwens mijn "mini-mod" ideaal.
SWEET
verrrrry nice
- Login of registreer om te reageren
Niet lullen, maar doen!
Gewoon onderstel bouwen, v12 erin en minicarrosserie op zetten. Dan naar de SVA in Engeland en invoeren in NL
ben je wel een jaartje of wat bezig en een paar k euro's verder, maar dan heb je ook wat.
- Login of registreer om te reageren
v12 mini lijkt me ckers de bom!
beetje verlengen en die motorv oorin
de gewichtverhouding blijft behouden omdat die motor net zo zwaar weegt als de rest van de mini .
ben wel benieuwd hoelang die brute motor loopt op een 30 liter mini tank
- Login of registreer om te reageren

RE: mini mod
Ingediend door ienieminisexmachinie op di, 17-04-2007 00:15
heeyy
ik zou chevy smallblock 350ci v8 nemen,helemaal top!!
gewicht goed,makkelijk onderdelen van te krijgen,redelijk geprijsd,ja mijn werk auto is amerikaanse pick up,dus ja als ik zou moeten kiezen echt V8
good luck!!
- Login of registreer om te reageren
de motor maakt eigenlijk niet uit!!!! een V12 en een v8 zijn beiden VET!!!!!!
ik zou t in een van inbouwen achterin! een pickup vind ik zelf namelijk oerlelijk!
gr Fred
- Login of registreer om te reageren
RE: mini mod
Ingediend door MiniV8freak op za, 17-03-2007 02:03
Ten eerste, ik ben niet onder invloed van alcohol of drugs...
ik heb nog wat motoren rondliggen en ben eigenlijk van plan om er 1 in een mini te leggen. Niet om mee op de weg te rijden maar gewoon voor af en toe op het circuit in Zolder enzo.
ben alleen nog niet tot de motorkeuze gekomen.
opties;
1. V8 smallblock chevy handgeschakeld.
2. V12 Jaguar automaatbak (word al lastiger)
3. V12 27L. 48 kleppertje (ja doei!!!)
hmmm.. kijke welke het wordt....