1: www.markos.net was het toch? Da's een fotoreportage (geen stap voor stap instructies). [Nee dus, http://home.zonnet.nl/minimonster/]
3: Waar is 2 gebleven? Heb ik niet zoveel verstand van. Een Mini is al redelijk stijf van zichzelf, volgens mij. Een rolkooi kan zeker geen kwaad, natuurlijk. Veerpootbruggen zou ik niet eens weten of die er zijn, voegt denk ik ook niet zoveel toe om dat de eventuele bevestigingspunten te laag zitten.
4: Bijna elke Mini is leuk te tunen, eigenlijk. Als je het bij carburatie houdt blijft het iets betaalbaarder. Voor echte topvermogens moet je naar 1380 cc, wat volgens mij maximale overbore is met de lange slag van een 1275. Maar er zijn heel andere leuke dingen mogelijk. Wat te denken van een korte slag 1000cc die 10.000 rpm haalt :)" title="Evil" />
5: hou je het bij de originele A-series, dan is dat natuurlijk geen probleem. De reden dat de Honda motoren zo populair zijn is dat ze niet zo gek zwaar zijn. Ik weet niet precies hoe het zich tot elkaar verhoud, maar veel scheelt het niet, volgens mij. Met een Opel-motor zal dat misschien een groter probleem zijn.
- Login of registreer om te reageren
RE: "mini" vragen
Ingediend door enamer op di, 15-07-2003 19:12
aloha ik ben dus van plan om een mini te gaan aanschaffen en deze blijven nu niet bepaald standaad dus daarom de volgende vragen
1:staan er ergens op internet foto reportages/uitleg over het swappen van een mini motor naar een honda/vaxaul ect
zo ja waar?
3: als ik een zwaardere motor in de mini zouw gooien zouw een rolkooi en veerpootbrugen dan volstaan voor de nodige extra stevighijd
4; als ik een mini wil gaan tunen puur op pk's en axeleratie welke kan ik dan het beste nemen (met een zwaardere motor)
5: hoe kan je ervoor zorgen dat de mini geen onderstuur krijgt met een zwaardere motor (in gewicht)
nou ik hoor het wel alvast bedankt voor het lezen