Als je het hoofdstukje "Aankooptips Classic Mini" leest voordat je een aankoop doet kun je een hoop onaangename verassingen voorkomen.
- Login of registreer om te reageren
Als je het hoofdstukje "Aankooptips Classic Mini" leest voordat je een aankoop doet kun je een hoop onaangename verassingen voorkomen.
Daar heeft ts nu niet meer zoveel aan..
Blauwe/zwarte rook duidt vaak op olie bij je verbranding. Kan diverse oorzaken hebben maar vaak lekt je koppakking dan.
Gebruik voor de roest even de zoekfunctie of inderdaad de aankooptips.
Snackey schreef:
Blauwe/zwarte rook duidt vaak op olie bij je verbranding. Kan diverse oorzaken hebben maar vaak lekt je koppakking dan.
Heeft meestal juist niets met de koppaking te maken. Wel met versleten klepgeleiders/afdichtingen en/of versleten cilinder/zuigerveren.
Witte rook en zoetige geur uit de uitlaat duidt op waterverlies en dus een kapotte koppakking.
Dit is trouwens iets voor onder het kopje "standaard techniek"
Snackey schreef:
Dan hoop ik voor ts dat het z'n koppakking is ipv de rest
Blauwe rook/olie verbruik wijst niet echt richting koppaking, maar dat schreef ik al...
Dat zag ik maar er lopen naast koelvloeistof- toch ook oliekanalen langs de pakking?
Er gaat een oliekanaal (5bar) naar boven voor de smering van de tuimelaars.
En die olie gaat via de gaten van de stoterstangen weer naar beneden. Maar het lijkt me stug dat die naar de cilinders lekken. Het kan wel, maar het is niet erg waarschijnlijk.
RE: mini1988
Ingediend door mini1988 op zo, 04-11-2012 14:46
ik heb pas een mini van het jaar 1988 aangekocht
nu is dit een renovatie projectje voor als aan kado voor men lief :p
nu had ik een poaar vragen?
hy blaast blauwe damp en verbruikt olie
aan wat kan dit liggen?
en waar moet ik op lette waar er zich geheme roest zou zijn?
dat ik niet voor verrassinge kom te staan
alvast bedankt