Minitec Vol-Kit

default

RE: Minitec Vol-Kit

Hallo iedereen,

Sinds al een jaar, speel ik met de idee van een 16 klep conversie. Ik heb veel info gezameld van G13BB, Opel en Honda conversies.

Ik heb een voorkeur voor dit US-kit http://www.superfastminis.com/MTB2EnginePackage.html en ben al in contact met Minitec voor het verkoop, export enz... ook douane en RDW heb ik al gesproken.

Mijn vraag is:

Heeft iemand "first hand" ervaring met dit soort kits en hoe was in werkelijkheid de procedure voor de RDW? Zij zeggen dat in principe is dat geen probleem als de motor identificeerbaar is, maar ook remmen en vering zij hier nieuw...

Spoorbreedte neemt toe met 25 mm (dus 2%).

Ik wil dit zelfs doen thuis. Is het niet beter voor de RDW met een "echte" garagist in verbinding te zijn?

Alvast bedankt iedereen.

Lluís

RE: Minitec Vol-Kit

welke motor wil je gebruiken B - D - K ?? Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan kijken op www.16vminiclub.com en je daar aanmelden

Daar zitten veel mensen die met dergelijke conversies bezig zijn. Mensen met zelfbouw, allspeed, watson, minitec frames.. Persoonlijk vind ik de de TEC frames flink aan de prijs.. en dan staan ze nog aan de andere kant van de big ocean.. wordt een kostbare zaak.. En ik vroeg me ook nog af of deze conversies wel onder een standaard neus passen ..Bij TEC op de site lijken alle neuzen verlengd.. en dat is echt zonde..

Ik ben zelf bezig met een 1800 Rover conversie onder een std ronde neus ..

Jaapio

default

RE: Minitec Vol-Kit

Hallo,

16Vminiclub is al gevraagt. Een oplossing is een conversie (of een volle Mini) daar te kopen en in mijn (gerestaureerde, met Flipfront) Mini de converse te bouwen.


Ik heb al de prijzen enz. bekeken, de Minitec frame is 10800 euro compleet incl. transport, BTW en Importbelasting dus ca 7800 Pond... maar wat OK in England is, moet niet per-se OK in Nederland zijn (MOT vs RDW).

Dus nogmals, ervaring met Minitec EN RDW iemand?

Alvast bedankt...

Lluís

RE: Minitec Vol-Kit

Zover ik weet is er hier niemand met een Minitec frame en zelfs op het 16v forum zijn ze zeldzaam en veelal zijn het dan Amerikanen. Een Vtec onder een standaard neus kan wel maar vergt heel veel aanpassingen oa aan het schutboard. Vaak wordt ook de radiator naar de kofferbak verplaatst al is dat echt het laatste wat je wilt.

Ik zou een goedgekeurde conversie in Engeland kopen. Die raken ze daar op het moment aan de straatstenen niet kwijt. Voor minder dan 6000 pond heb je een kant en klare Mini die meestal een meervoud van dat bedrag heeft gekost.

Zoals deze bv:

http://www.16vminiclub.com/forums/showt ... hp?t=30822

Ik weet niet of je het hier goedgekeurd krijgt met die uitstekende turbo, maar het ding heeft wel 400 pk. Auto's als deze komen de laatste tijd wel vaker voorbij. Een aantal leden zoekt ook andere sites af en posten die op het 16v forum

Dennis

RE: Minitec Vol-Kit

die van James is op dit moment de beste conversie die te koop staat.. voor echt een weggeefprijs.. Als ik het geld had gehad nu dan had ik mn eigen conversie verkocht en die mini gehaald..

Zoals je zelf zei.. de kit thuis krijgen kost al 10000 EURO.. en dan rij je echt nog lang niet..

Jaapio