welke motor wil je gebruiken B - D - K ?? Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan kijken op www.16vminiclub.com en je daar aanmelden
Daar zitten veel mensen die met dergelijke conversies bezig zijn. Mensen met zelfbouw, allspeed, watson, minitec frames.. Persoonlijk vind ik de de TEC frames flink aan de prijs.. en dan staan ze nog aan de andere kant van de big ocean.. wordt een kostbare zaak.. En ik vroeg me ook nog af of deze conversies wel onder een standaard neus passen ..Bij TEC op de site lijken alle neuzen verlengd.. en dat is echt zonde..
Ik ben zelf bezig met een 1800 Rover conversie onder een std ronde neus ..
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
RE: Minitec Vol-Kit
Ingediend door gimenofl op di, 30-10-2012 22:07
Hallo iedereen,
Sinds al een jaar, speel ik met de idee van een 16 klep conversie. Ik heb veel info gezameld van G13BB, Opel en Honda conversies.
Ik heb een voorkeur voor dit US-kit http://www.superfastminis.com/MTB2EnginePackage.html en ben al in contact met Minitec voor het verkoop, export enz... ook douane en RDW heb ik al gesproken.
Mijn vraag is:
Heeft iemand "first hand" ervaring met dit soort kits en hoe was in werkelijkheid de procedure voor de RDW? Zij zeggen dat in principe is dat geen probleem als de motor identificeerbaar is, maar ook remmen en vering zij hier nieuw...
Spoorbreedte neemt toe met 25 mm (dus 2%).
Ik wil dit zelfs doen thuis. Is het niet beter voor de RDW met een "echte" garagist in verbinding te zijn?
Alvast bedankt iedereen.
Lluís