De keering gaat lekken, door het kantellen van het blok.
Het aluminium busje met de o-ring houdt de schakelas in het midden, zodat het gat in de keering niet ovaal wordt en dus niet kan gaan lekken door deze reden.
Het kantelen van het blok komt meestal door het verslijten van de hondebotrubbers.
Ik heb ook zo'n set gekocht, maar nog niet gemonteerd.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
RE: modificatie aan uitgang versnellingsbak
Ingediend door metrodriver op zo, 10-12-2006 14:30
bij o.a. Limora (.nl) verkopen ze een setje (343431) voor de uitgaande schakelas van de 1275 cc A+ motor, om de lekkage-neiging te verminderen/voorkomen.
het zijn: rubber balgje, sealing ring, o-ring en een aluminium busje.
voor wat ik begrijp houdt het busje de uitgaande schakelas beter axiaal in de opening van het versnellingsbakhuis, maakt de slijtage van de seal daardoor minder en daarmee ook de (veel voorkomende) olielekkage op die plaats uit de bak.
zijn er hier mensen die ervaring hebben met, en info kunnen geven over de effectiviteit van dit setje??
dank,
rob