Vind hem er zoiezo erg vreemd uitzien... Lijkt wel een zelfgemaakte...
De aansluitingen op de banjo bout( 2 en 4) zijn een vacuum aansluiting dus de andere zouden voor de koelvloeistof moeten zijn lijkt me...
- Login of registreer om te reageren
Vind hem er zoiezo erg vreemd uitzien... Lijkt wel een zelfgemaakte...
De aansluitingen op de banjo bout( 2 en 4) zijn een vacuum aansluiting dus de andere zouden voor de koelvloeistof moeten zijn lijkt me...
Als ik het goed heb is:
4 aanvoer koelwater
3 afvoer koelwater
2 Aansluiting voor rembekrachtiger
1 Aansluiting voor vacuumvervroeging
@ slayer, klopt wat je zegt.
Ik vermoed dat dit het spruitstuk is van een Metro ?!
Als je geen rembekrachtiger hebt (vanaf 1989) kan je deze met (een te verkrijgen) speciale bout dicht maken.
En zo zou je alles moeten kunnen aan sluiten zoals Slayer het meld.
Geen ide of het van een metro af komt moet ik eerlijk zeggen maar iniedergeval heel erg bedankt.
Verder iemand nog enig ide waar ik zo'n bout vandaan zou kunnen halen?????
Dat past! Alleen zijn de flenzen van zo'n metro spruitstuk iets dikker. Ik heb er een op mijn (nog) 1000tje zitten. Ik heb de flenzen laten affrezen tot 8mm dikte, de flenzen van een lcb zijn meestal ook 8mm .
Ik hoop dat je ook een LCB hebt anders wordt het zagen (inlaat en uitlaatspruitstuk van een Mini is 1 geheel).
Als het al een inlaatspruitstuk van een Metro is dan zou het van een MG Metro moeten zijn (of een turbo), de rest van de Metro's hebben geen verwarmd inlaatspruitstuk.
Je kunt gewoon de banjobout vervangen door een dikke normale bout. Wel even zorgen dat ie niet uitsteekt in je inlaatkanaal en 1 van de koperen ringen gebruiken als afdichting.
Dennis
jup lcb heb ik ook liggen word denk ik ook een projectje voor over 3 weken als ik vrij ben en ook nog ins ruimte heb ga namelijk ook meteen een nieuwe uitlaat monteren.
Indiergeval alemaal hardstikke bednkt
@mini_mouse
Is dat afrezen ook nodig als ik een carb van een metro kan versieren??
normaal gesproken zou een carb ook een aansluiting hebben voor de vacuumvervroeging. Gebruik 1 van de twee en dop de andere goed af anders krijg je problemen met aanzuigen van valse lucht.
ICE schreef:
@mini_mouse
Is dat afrezen ook nodig als ik een carb van een metro kan versieren??
Heefd niks met je carb te maken, maar met de dikte van de flenzen van de lcb. Gaat over de andere kant van het spruitstuk .
Ik zat net ins te kijken naar hoe dit het alemaal is door mn lcb en inlaatspuitstuk op elkaar te leggen (zoals het als het ware dadelijk gemonteert) maar ik zie niet echt een verschil in dikte. Hij is 2e hands dus vermoet dat de vorige eigenaar dit al heeft gedaan...
aansluiting voor de rembekrachtiger kun je ook prima afsluiten met een stukjeslang wat er omheen past en een bout die je daar in zet 2 slangen klemmetjes en je bent klaar.
hoi,
ik heb nog een probleempje met een minisport inlaat spruitstuk.
Na montage komt de gashandel tegen het spruitstuk.
Is dit een bekend probleem? of doe ik iets verkeerd?
link
groet,
leon
De spacer die er ook tussen zit in de originele opstelling moet je bij dit spruitstuk ook monteren...probleem opgelost.
Dennis
RE: montage verwarmt inlaat spruitstuk
Ingediend door ICE op zo, 03-07-2005 14:00
Naar 2 dagen zoeken heb ik nog steeds geen andwoord op mijn vraag gevonden vandaar dat ik het maar post.
Mijn vraag is hoe monteer ik mijn net verkreegen verwarmd inlaatspruitsuk.
Heeft er iemand mischien een foto van hoe het hoort te zitten.
Ik heb een mini 1000e uit 1987 wie o wie kan mij helpen.
Heb er een fototje bij gedaan, ik weet inmiddels dat aansluiting 3 en 4 tussen mijn waterflow moeten maar waar moet ik 1 en 2 op aansluiten????????