Monteren Stage 1

RE: Monteren Stage 1

Deze vraag heb ik ook al gesteld op de mailinglist, maat om het forum wat meer gebruikt te maken stel ik hem hier nog maar eens:

Omdat diegene die mij zou helpen bij het monteren bij mijn stage 1 kit pas over 3 weekjes tijd heeft |:( .

Zijn er specifieke dingen waarbij ik moet opletten bij het monteren van een stage 1? Dingen waar ik zelf niet aangedacht heb?

Verder heb ik nog een paar vraagjes aan jullie:

kan ik überhaupt wel een uitlaat monteren zonder brug/smeerkuil? Diegene die mij zou gaan helpen deed dat al meerdere malen zonder, maar is dat in jullie ogen ook mogelijk? Kan ik de Mini dan ophogen mbv wat blokken hout ofzo?

Verder zit er bij de stage 1 een aantal hoefijzervormige ringen bijgeleverd om de uitlaat vast de maken aan de bodem van de Mini. Zitten er al standaard gaten voor (lijkt me niet) en hoe maak ik die vast?

Ik hoop dat het gaat lukken, anders zit ik misschien 3 weken zonder Mini, maar met de huidige staat van de uitlaat rij ik liever ook niet. Laat staan in een wijk met drempels of in de buurt van politie auto's ivm een enorm kabaal).
Gegroet en alvast bedankt!

RE: Monteren Stage 1


Deze vraag heb ik ook al gesteld op de mailinglist, maat om het forum wat meer gebruikt te maken stel ik hem hier nog maar eens



:) Prima. Maar wat betreft het gebruik, dat komt wel, hoor. We rekenen erop dat het pas echt gebruikt gaat worden als het geïntegreerd wordt met de (nieuwe) website van de MSCN.

Op de mailinglist heb ik er kennelijk overheen gelezen, maar weet je zeker dat die hoefijzer-vormige dingen zijn om de uitlaat aan je Mini te bevestigen? Toegegeven, ik heb nooit zelf iets dergelijks gemonteerd, maar ik heb altijd gedacht dat die gevallen zijn om de uitlaatpijpen aan elkaar te bevestigen. Een soort "slangklemmen", zeg maar. Zou ik nog even goed boven water krijgen voor je eraan begint. Volgens mij wordt de uitlaat verder gewoon op dezelfde punten bevestigd als de originele uitlaat (het LCB-spruitstuk op een bevestigingspunt op de versnellingsbak).

Waar ik lui op de list ook wel eens over gehoord heb is een soort vloeibare pakking die ze op de aansluitpunten van de pijpen smeren, zodat de uitlaat niet gaat lekken op de aansluitpunten. Geen idee meer hoe het heet, maar dat is het misschien ook nog even waard om uit te zoeken (als niemand er zelf mee komt). Als je een beetje een compleet beeld hebt zou het wel leuk zijn als je hier je bevindingen ook nog even meldt, zodat we een beetje een afgerond topic hebben :)

RE: Monteren Stage 1

Ik heb ook als 1 van de eerste projecten aan mijn mini destijds een Stage 1 kit gemonteerd.

De hoefijzervormige klemmen zijn ten eerste om de link-pipe (middenpijp, al dan niet met een demper) te monteren aan de achterdemper.
Daarnaast zal de achterdemper aan de voorzijde van het subframe middels deze beugels en een plaatje met een oog en een rubber bevestigd (opgehangen) moeten worden.

Voor wat betreft de opmerking van Eelke over de "vloeibare pakking" het volgende; de LCB komt (afhankelijk van het type) onder de auto bij elkaar in 2 pijpen die middels een zgn. "Y-stuk" weer samen komen op de link-pipe. De klemmetjes die gebruikt worden om die 2 LCB-pijpen aan het "Y-stuk" te verbinden zijn vrij dun en hebben de vervelende eigenschap dat je ze niet vaster kunt draaien dan tegen elkaar aan.
Die klemmen zien er ongeveer zo uit: 0= met een boutje door het "=" gedeelte.
Bij mij wilde de uitlaat op dat Y-stuk maar niet dicht en bleef lekken. De enige manier om dit op te lossen was bij mij het Y-stuk te demonteren en de binnenzijde (waar de 2 pijpen van de LCB in schuiven) in te smeren met uitlaatmontage-pasta. Dat is iets dergelijks als GunGum maar dan dunner zodat het gebruikt kan worden op de schuifverbindingen van 2 pijpen.

Verder kreeg ik bij de Stage 1 kit een verkeerde naald (een BDK) welke niet in mijn HS4 carburateur pastte. (HS4 naald begint met een A ipv een B) Let daar even goed op !

Succes ermee verder !

RE: Monteren Stage 1

aha, van die hoefijzervormige ringen ben ik ook al achter gekomen.
Ik heb ontertusse alles gedemonteerd (wat een pokke werk zeg) en die gare uitlaat is er onderuit. Meteen ook de oorzaak van al die herrie gespot, flinke scheur in het wel erg kleine dempertje. Overmorgen (volgend jaar ;) )alles erop zetten, ik moet een gaatje van de LCB nog een beetje uitvijlen, dat past niet precies.

RE: Monteren Stage 1

TIP: Je kunt goed siliconenkit gebruiken als een vloeibare pakking om je spruitstuk dichter te maken. Dit verbrand namelijk niet! Smeer je spruitstuk pakking beide zijden mee in en daar lektie nooit meer.

Marko (Kit is in de aanbieding bij ALDI overigens Nee ik heb géén aandelen :) )

RE: Monteren Stage 1

[size=85:2xfv827t][topics samengevoegd - Crispy][/size:2xfv827t]
Wil mijn uitlaat voor mijn stage 1 kit onder de mini zetten, maar loop tegen de volgende problemen aan :

- Klemmen op Y-stuk klemmen niet goed genoeg om deze vast te zetten ?
Iemand een idee hoe ik het Y-stuk goed vast kan zetten ?

- Heb een big-bore playmini demper en een big bore pijp..Nu komt de demper niet meer uit op het standaard bevestigingspunt aan de achterzijde van de mini.
Hoe dit simpel op te lossen ?

Thanx

RE: Monteren Stage 1

Hoi,

Ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen over het monteren van een stage 1 kit zodat de informatie bijelkaar blijft.
Verder is er ook nog dit grote topic over stage kits waar het eea in staat: viewtopic.php?p=133297#p133297

Aangaande je problemen: Het Y-stuk hoort bij het uitlaatspruitstuk en zou daar dus op moeten passen. Normaal gesproken zou dat een nauwe passing moeten zijn die je verder alleen vast trekt met de klemmen. Als je echt millimeters speling hebt, heb je misschien een y-stuk gekregen wat niet bij de rest van je spruitstuk past. Misschien even terug gaan naar de winkel waar je m vandaan hebt om na te vragen?
Ik heb er bij mij wel van dat uitlaat-cement tussen gedaan:
http://www.moto-depot.co.il/images/Bosa ... ent-01.jpg


Voor wat betreft de ophanging van de einddemper, heb je side-exit of center-exit? Voor beide bestaan montagesetjes, bij de side-exit zouden die moeten passen op de standaard montagepunten (voor een uitlaatsysteem zonder ophanghaken). Voor een center-exit moet je geloof ik 2 gaatjes boren in de achterste balk van je subframe.

Groeten!

RE: Monteren Stage 1

De kans is ook groot dat je de pijp op maat moet zagen, deze zijn vaak ietsje te lang. Wellicht komt hij dan wel op de juiste plek uit.

Hang anders eerst de demper eens op de juiste plek en kijk dan hoeveel er van de pijp af kan gehaald worden.

Succes

RE: Monteren Stage 1

kan je je pijp niet nog een stukje het ystuk inschuiven?