Dat is een K-serie motor, die niet (zonder veel aanpassingen) in een Mini past (net zoiets als een CRX motor o.i.d.). Ook de remmen en het subframe zijn anders.
- Login of registreer om te reageren
Dat is een K-serie motor, die niet (zonder veel aanpassingen) in een Mini past (net zoiets als een CRX motor o.i.d.). Ook de remmen en het subframe zijn anders.
Ik heb hier wel mensen horen praten oven een ophanging van een rover gti uit de honderd serie voor het inbouwen van een VTEC blok. of zit ik er nu naast
groetjes
Tja je kunt de universele onderdelen gebruiken... Zoals accu, lampjes, pedaalrubbers en dakantenne.
Ik denk dat die gti een single piont injectie is?
Dus in feite heb ik helemaal niets aan de Rover 114 GTI. dus de remmen en ophanging kan ik niet gebruiken.
ook niet als een een VTEC moter in wil bouwen of zo.
dat ik die subframe wat aan moet passen en de remmen kan gebruiken.
jammer om die rover weg te doen namelijk
Wat je gehoord hebt over de remmen zal waarschijnlijk over die van Metro's gaan. Maar waarom niet de 114 Gti houden en daarmee rijden als je snel wilt zijn ? En de Mini's ernaast voor de fun natuurlijk
Ik zag wel ergens op deze forum staan dat het wel bruikbaar is de subframe.
wie kan me er alstublieft meer over vertellen
is de subframe, ophanging en de remmen van een 114 gti uit 1991 bruikbaar voor een inbouw van een honda VTEC blok.
please wie kan me het vertellen
groetjes joeri
Natuurlijk is alles om te bouwen, als je het echt wilt.
Rechtstreeks overzetten van subframe en ophanging lukt zeker niet.
Als je zo'n groot project wilt gaan aanpakken, moet je goed weten wat je doet en overtuigd zijn van je kunnen (of genoeg geld hebben om kant en klare ombouwsets te kopen).
Uit ervaring (We hebben hier naast onze mini ook een Rover 114 Gta) weet
ik dat de ophangpunten heel anders zijn, verder heeft de rover ook niet echt een subframe zoals een mini die heeft. Verder lijkt het mij dat de motor van
een Rover 100 veel te lang/breed (ligt eraan hoe je kijkt) is om in een mini te passen.
Maar mocht je het proberen, veel succes en ik hoop dat we het resultaat hier mogen aanschouwen :-)
Oke bedankt jongens. hier kan ik wel wat mee.
ik denk dat ik de rover inderdaad maar heel laat. en dat ik maar op zoek moet naar een metro GTI om dat over te zetten op een MINI. maar ik ga samen met mijn broer een MINI VTEC bouwen. als we beginnen houden we jullie op de hoogste
voor tips & advies sta ik altijd open. En als hetis gelukt willlen we dat wel voor meer liefhebbers inbouwen en adviseren. daarnaast heb ik uiterraard ook nog twee orginele mini's maar wil een keer wat uitproberen he. groetjes joeri
wat wil je daarmee zeggen dan.
dus een metro gti = 114 gti
dus eigelijk kan het weer wel
of zie ik dat nou weer verkeerd
groetjes
joeri
snap er niet veel meer van
metro gti = 114 gti = GEEN metro (gt oid...)
Een Rover 100 is geheel anders van techniek van mini, dus moeilijk te gebruiken voor onderdelen...
Metro is hetzelfde van techniek als mini, dus onderdelen wel te gebruiken...
Klopt als een bus , ik was een paar maanden geleden ook al eens wezen speuren naar een rovertje 100 1.4.
Je zit met schuin naar voren stekende aandrijfassen als je n'm in een mini propt , dit beperkt de stuurhoek aanzienlijk.
Niet alleen het blok moet je erin zetten maar wat dachten jullie van de injectie-tank , computer , lambda sensor in je uitlaat en ga zo maar door.
Als je niet al een injectie-mini hebt en er goed mee bekend bent hoe dit werkt is dit een betere oplossing ; koop dan een 850-blokje (vaak voor bijna niets) en laat deze offset (1380-1420) boren (E180,=) met Omega zuigertjes erin.
Veel sneller klaar , heel veel goedkoper en veel sneller met een goede carb.
Kop machienen (E286,=) naar race spec.
Hier komen dan natuurlijk je zelf gekochte onderdelen nog allemaal bij.
Kortom voor E1000,= heb je 110-120BHP.
Met een 1.4i uit een 100tje , heb je ook maar 68BHP wat weer niets is!
Greetzzzz , Jeroen2
jeroen2 schreef:
heb je 110-120BHP.
Had ik dat maar...
jeroen2":gsntmpn4]Met een 1.4i uit een 100tje , heb je ook maar 68BHP wat weer niets is![/quote:gsntmpn4]
Of 105 met de 1.4i 16v MPI :)" title="Evil" />
En dan kun je er ook nog altijd een 1.8i in mikken, zelfde basis, behalve de vvc dan...
De vraag was of iemand ervaring had en of het makelijk is , mijns inziens dus niet en zal er ook niet aan beginnen.
greetzzzzz , Jeroen2
jeroen2 schreef:
een 850-blokje en laat deze offset (1380-1420) boren (E180,=) met Omega zuigertjes erin.
Kan een 850 blok wel zo ver opgeboord worden ? Of lopen de koelkanalen net zoals bij een 1275 blok (dat je normaal als basis voor 1380 of meer gebruikt) ?
Een 850 blok heeft trouwens ook nokkenaslagers nodig omdat de nokkenas daarbij rechtstreeks in het gietijzer draait. Is weer een extra handeling. Verder is de krukas anders. Het zal allemaal misschien best kunnen, maar zal niet zo goedkoop zijn als je het doet voorkomen.
oke het is me nu wel duidelijk.
de onderdelen een rover 114 gti uit 1991 zijn niet bruikbaar om over te bouwen in een mini tenzij je bereid bent om veel te knutselen en aan te passen.
moter is te groot en de subframe is totaal anders.
verder is de subframe en remmen van de 114 gti ook niet bruikbaar met wat aanpassingen om een Honda VTEC moter in te plaatsen en deze in een de mini te knutselen. Dus dus deze subframe (aangepast) wordt o niet gebruikt door de Ben v leeuwen en de remmen ook niet.
Ik moet daar dus een remsysteem hebben van een metro 100 GTI en ook de ophanging en de subframe.
dus ik moet gewoon op zoek naar een metro 100 gti om een honda VTEC in te bouwen.
oke het is al duidlijk, tenminste dat denk ik
groetjes joeri
op zoek naar een metro 100 gti om een honda VTEC in te bouwen.
zoiets dus?:
http://www.watsonsrally.co.uk/page12.html
:)" title="Evil" />
Theo van den Bogaard
CMC schreef:
Kan een 850 blok wel zo ver opgeboord worden?
Volgens mij niet wat bij een 1300 zijn de cilinders anders gepositioneerd. Kijk het verschil maar eens tussen de 2e en de 3e cilinder bij deze blokken!
ik bedoel eigelijk
ik moet nu een metro 100 gti zoeken voor onderdelen om die te gebruiken in de mini waar een VTEC motor in komt.
Voor als er interesse is, Ik heb foto's van mini's waar oa een K serie (en R serie en Vetac enz) motor in ligt. Als je die wil zien zal ik ze eens bij mijn ouders ophalen (had ze op die comp gezet)
altijd leuk om te zien.
maar als het te veel moeite is dan hoeft het niet hoor.
ik heb begrepen van trinnie dat ik een mg metro moet hebben dus de gti gaat de deur uit.
morgen is ie weg
bedankt voor jullie hulp en altijd leuk dat er mensne zijn met nieuwe ideeen
Hey hallo, ben sinds maart bezig met het strippen van mijn mini cabrio. En nu het motorblok: ik begrijp dat het inbouwen van een 114 gti blok uit de rover 1 serie mogelijk is, zonder al teveel aanpassingen. Kan iemand mij er meer over vertellen? Wat moet ik dan aanpassen? (subframe, remmen?) Het spi blok heeft iets van 90 pk en de mpi 110. Lijkt me in beide gevallen prima upgrade. Iemand nog advies? Maak me blij
Greetz Richard
watj je moet aanpassen
ongeveer alles onder de motorkap
de power niveaus die je noemt zijn niet echt heel boeiend
met een dik a-series blok is de 90 zeker te halen en de 110 met moeite ook
als je dan voor een conversie gaat ga dan voor een vetec oid
enorme betrouwbaarheid en veeeeeel power (meer dan leuk is)
verder zou ik vanwege het inherente gebrek aan strukturele stevigheid van een cabrio (er mist immers het dak)
nooit een enorm powerhouse zetten
dus tune een 1275 mild en ga lekker met je 70/80 pk blazen plezier gegarandeerd!
ik merk het al wel. Snap er nog weinig van. Als ik het goed lees zeg je: geen conversie doen (zowieso vanwege cabrio) en als je wat wilt een a-serie blok er in....vergeef me maar wat is een a-serie blok?
ik ben van mening dat een mini zonder a-series(A+) blok (gewoon mini blok) niet echt een mini is (beetje vals spelen)
en meer power stoppen in een chasis wat je verzwakt hebt (dak er af) is een beetje loos
een cabrio is om te toeren en niet om te racen.
en uit een a-series blok (998 of 1275) kan je betrouwbaar genoeg pk halen om lol te hebben en alle gti's er bij het stoplicht uit te rijden
als je iets aan tuning wilt gaan doen (ook motor wissels dus) lees dan eerst de twee boeken van D. Vizard
-how to modify your mini
-tuning the A-series engine
dan begrijp je wat er kan/moet en waarom
voor dat je beslist lees veel, rij in ander mini's (als het van de eigenaar mag)
gewoon om uit te zoeken wat je echt wilt
niet achter de "meute" aanlopen en een motorswap doen of een 1380n er in gooien
als je iets uit dit bericht niet snapt dan kan je de search gebruiken er is op dit forum nl al heel veel info aanwezig!
De blokken die je bedoelt zijn de voorlopers van de nu beroemde K-series blokken , toen waren het nog ziektekindjes , maar idd .... als je er nog een lopend vind en daar kan je ff mee rijden zou ik het ook niet laten die erin te zetten als je alles toch nog moet opbouwen.
Echter van de blokken is niet bar veel bekend dan dat Lotus ze nu heeft doorgeengineerd en pas sinds 1998 goed zijn gaan lopen.
De Rover 200BRM (britisch racing motors , welke ik er 2 versleten heb) was daar de eerste van de goedlopende blokken tot heden , bv in de kleine elise.
Greetz , Jeroen2.
oké dat valsspelen voel ik wel met je mee. ANdere kant: het blijft een rover. Wat je zegt over de hoeveelheid pk's snap ik niet. 90 of 100 pk is aanzienlijk meer dan in een standaard a blok ligt?
In mijn geval is de mini nu kaal en moet alles nog gebeuren dus ik wil het direct goed doen zonder m'n spaarvarken volledig leeg te plempen
Mijn idee is dat de 1000cc te weinig power levert, maar overtuig me graag.
@Mini-Richard : Als je dit topic door leest zie je dat het niet 'zomaar' erin te hangen is.
ik heb het over een getuned A-series blok
daar kan je prima 70/80 en ook wel 90 pk uit halen zonder betrouwbaarheids gezeik
dan ben je goedkoper uit en heb je net zo veel lol
alles boven de 80 pk voelt gewoon als te veel in een mini
je kan m aanpassen om er een vtec in te hangen,
of een 1.8 of 2.0 motor uit rover 100 serie. is erg populair in uk momenteel aangezien het de helft kost van de vtec conversie of 2.0 opoel 16v motor.
kost in uk ongeveer 800 pond compleet en de vtec handel kost 1500 pond ruwweg. je moet m wel in de breedte inkorten je subframe en hoe t zit met de aansluiting op je torenbouten weet ik ook niet.misschien dat je deze ook moet aanpassen,dus als je 2 linkerhanden hebt kun je bter zo n aangepaste koen in de uk.
RE: moter uit een Rover 114 GTI
Ingediend door joerimini78 op di, 28-09-2004 17:15
hallo ik vroeg me af of een moter uit de Rover 114 GTI ook te gebruiken is in de mini. 114 is een een type uit de honderd serie van Rover. hij is uit 1991.
kan ik er wat mee of kan ik alleen de subframe en remmen gebruiken.
wie weet dit
groetjes joeri