motor conversie max 1300 cc

default

RE: motor conversie max 1300 cc

De A series motoren vragen bij hogere pk's wel wat onderhoud/revisie en zijn dus best wat kostelijk op langere termijn .
Er zijn verschillende topics betreffende een ander type motor in te bouwen in een mini classic.
Ik probeer men vraag daaromtrent doelgericht te stellen .
Ik heb 2 mini's midas waarbij ik door de autokeuring maximaal een 1300cc of een 1400 cc mag inbouwen.
Welke type motoren komen er in aanmerking die toch een vermogen van minimaal +- 100 à 110 pk verzekeren en relatief door een goede technieker in te bouwen zijn ?
Met dank voor jullie reactie .

RE: motor conversie max 1300 cc

Eerste gedachte is een Swift GTi
Andere leuke conversie, Toyota Starlet Glanza

RE: motor conversie max 1300 cc

Mijn eerste idee is ook Swift Gti, standaard 101 pk en met wat tuning al snel 120-130 pk. Heel compact blok en ook erg licht. Ik denk dat je eens op het Engelse 16V forum moet kijken, zijn verschillende voorbeelden van Swift conversies te vinden en ik heb ook wel eens een Midas conversie voorbij zien komen.

Dennis

http://www.16vminiclub.com/forums/

RE: motor conversie max 1300 cc

Of een nissan micra motor

default

RE: motor conversie max 1300 cc

Is er in Nederland iemand die reeds een swift gti ingebouwd heeft of er toch ervaring mee heeft .
Ondertussen informeer ik wel eens in de UK ,maar het is me gemakkelijker met naaste buren te babbelen :-)

RE: motor conversie max 1300 cc

Kijk eens naar Dennis (hierboven) zijn onderschrift ;)

RE: motor conversie max 1300 cc

zie ook:
viewtopic.php?t=53857#p612827

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: motor conversie max 1300 cc

Omdat je zo nadrukkelijk er op wijst dat je een beperking hebt qua slagvolume, krijg ik de indruk dat je onder de belgische wetgeving valt. In Nederland kennen we deze beperking niet.
Graag wil ik je er op wijzen dat Innocenti indertijd -toen ze niet langer de A serie motortjes uit Engeland kregen- er voor gekozen heeft om met Daihatsu zaken te gaan doen. Ze kochten toen de driecilinder Charade motoren die ze met een turbo erop in hun autootjes zetten. Dat was dan de Innocenti De Tomaso turbo.
Die Charade blokjes hadden indertijd de meest vooruitstrevende techniek. Ze zijn super lichtgewicht en n een Midas koetsje moet je daar geweldige prestaties mee kunnen bereiken.
Wat natuurlijk een heel aantrekkelijk aspect is, dat is dat de ophanging van dit aggregaatje eigenlijk passend moet zijn in een motorruimte die ingericht is voor een A-series blokje.
Als je op zoek wilt gaan naar zoiets, kijk dan ook even op www.leboncoin.fr want in Frankrijk zijn er nogal wat van deze Tomaso's verkocht indertijd. Ik meen me te herinneren dat er ook eentje op www.autoscout24.be te vinden is.

RE: motor conversie max 1300 cc

Het Suzukiblok is iets kleiner dan 1300cc en haalt 101 pk, het blok uit de Innocenti haalt iets van 75 pk. Komt bij dat het net zo eenvoudig of moeilijk in te bouwen als een Suzuki, dan is de keuze snel gemaakt denk ik. Komt nog bij dat het Daihatsu blokje nogal zeldzaam is. Een complete Suzuki donor is gemakkelijker te vinden en past ook vrij simpel onder een standaard neus.

Dennis