Motor dood. Nieuwe kopen

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

Hallo,

De motor van onze mini is nu echt overleden. Het zat er al een tijdje aan te komen. Het verbruik van olie begon het benzine verbruik in te halen. En de turbo had ook zijn beste tijd wel gehad. Maar nu heb ik dan toch echt geen compressie meer op cylinders 1 t/m 3. :x

Nu dus de vraag. Wat gaan we kopen. Ik heb in engeland wat rondgekeken, en er is natuurlijk avonbar. Die verkopen alle onderdelen voor turbo motoren, en ook volledige kits. Ik ben vooral naar de 1293 kits aan het kijken. Want dat is ook op turbominis.co.uk het polulairst.

Op die site hangt ook ene meneer Steven Benross rond. Dat is een legende op die site, en heeft al voor 50 mensen op dat forum een blok gemaakt. Waarvan sommige over de 200pk eruit weten te persen. Steven heeft een offerte gemaakt, en is de duurste van alle opties tot nu toe. :o

Avonbar komt daar achteraan. Als ik de prijs van een kit reken, plus alle kosten om dat in elkaar te laten zetten (ik ga niet zelf beunen om een paar euros te besparen, en vervolgens een blok van 2000 euro aan puin draaien omdat ik iets over het hoofd heb gezien |:( )

Daarna heb je de optie losse parts van avonbar bestellen, en door een lokale dude in hilversum (leverd bewezen goed werk) op laten boren en af laten bouwen.

Als alles weer in de auto zit ga ik vrolijk weer naar de rolling road in friesland om `m af te laten stellen. Ben benieuwd wat het verschil is met het dooie blok :D

Nu mijn vraag... Heeft iemand van jullie een avonbar of benross blok, of weten jullie andere tokos die ik mee in overweging moet nemen.

Hoor het graag.

Wouter

default

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

Ben ook op zoek naar wat leuks om m'n blok te vervangen. Hoeveel vraagt die Benross dan wel niet?

En wat is er mis met een supercharger. Als je het goed aanpakt, heb je ook 130 pk's. Vol vermogen over het hele toerengebied, terwijl die turbo meestal in de hoge regionen erin kickt.

http://www.vmaxscart.co.uk/supercharger.html

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

naast Avonbar heb je nog MED Enigneering, Minisport,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar (net als jij) wel veel over gelezen op diverse engelse fora.

Jaapio

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

Het punt is dat ik een nette setup heb met turbo. Alles is goed doordacht en netjes ingebouwd. Dus ik hoef alleen de dode delen te vervangen en ik ben weer op weg.

Benross bied een shortblock met vliegwiel en koppeling voor 1650 pond. Wil je daar ook nog een racing spec kop op komt er 695 bij. Geen ruilblok nodig. Daar heeft ie blijkbaar andere bronnen voor.

Zijn blokken zijn betrouwbaar totge 22PSI met een intercooler. Dan krijg je dus vermogens boven de 200pk. Dus voor 2625 euro ex verzend kosten heb je de snelste mini van de club. Moet ik er wel bij zeggen dat je dan nog geen turbo, carb, ontsteking, benzine pomp, regulator, enz enz enz hebt... dus je bent er nog niet.

Ik denk dat ik sowiso de kop standaard laat. Ik ga `m wel laten loodvrij maken. Maar geen gekke dingen verder mee laten doen. Scheelt weer euros. Voor de turbo moet ik even lokaal een offerte aanvragen om te kunnen vergelijken wat revisie kost tov een recon unit van avonbar.

Ik heb wel al iemand gevonden die voor 35 pond mijn plenum chamber gaat ombouwen zodat ik een intercooler kan aansluiten. Is weer bijna gratis vermogen erbij. Misschien zelfs een watergekoelde uit een mercedes a klasse.

Als jij nu een gewoon ongeblazen blok hebt en je wilt flink meer vermogen, dan is een supercharger wel the way to go. Je kunt uit een ongeblazen blok ook 180 pk halen. Maar met een supercharger is het veel makkelijker. De setjes van vmax scart zijn betaalbaar en redelijk betrouwbaar. Ik raad je dan wel aan het zwikkie op een rolling road te laten afstellen. Want het zou zo jammer zijn als het aan puin draait.

Die vmax dude heeft twee verschillende setups. De bekende supercharger op het spruitstuk en carb boven de koppeling versie. En een minder bekende waarbij de supercharger tussen de bak en het front zit. Met als voordeel dat je hierbij een intercooler kunt gebruiken, en dus meer vermogen eruit kunt halen.

Bovendien kan je met die tweede setup je blok gewoon rechtop laten staan omdat de pulley van de supercharger niet met je rempotje in de knoop zit. Anders moet je je blok voorover kantelen. Wat weer minder goed is voor de olie flow.

pm anders chrizz (blauwe cabrio) die heeft de vmax scart set in de kast liggen. (iets met meer koppakkingen dan tanken) Die kan je meer vertellen over de installatie en de risicos. Wie mijn turbo ingebouwd heeft mag ik niet zeggen van eelke ;) maar dat weet iedereen denk ik wel inmiddels.

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

zelf ga ik voor avonbar met mijn xtra/reserve turbo blok.. d:)b
de andere blijft net zo lang origineel tot ie klapt.. :'(

voor de turbo ben ik onlangs bij een heel bekend revisiebedrijf geweest..
de prijsopgave die ik van hun kreeg was een stuk intressanter dan een nieuwe unit uit de uk of een gereviseerde uit de uk..

de een mankeerde helemaal niks<250 km/5 jaar! terug gereviseerd..> O:)
de ander was nog werkend maar wel met een klein tikje speling..
deze heb ik dus gelijk laten liggen om te reviseren..

shortblock van de reserve is ook 250 km/5jaar geleden gereviseerd/gehoond enz..
niks aan doen dus..

cilinderkop loodvrij maken heb ik ook wel intresse in..
echter op het op te voeren reserve blok moet een snelle kop komen met een stage 2 turbo cam gaat dus in 1x mee.. :+)

ik heb nog een losse turbo kop waarmee ik dit wel wil..

ik blijf dit topic nog ff volgen.. ;)

RE: Motor dood. Nieuwe kopen

jaapio1984 schreef:
naast Avonbar heb je nog MED Enigneering, Minisport,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar (net als jij) wel veel over gelezen op diverse engelse fora.

Jaapio



Med is precies even duur als avonbar, en minisport is een beetje de ... van de engelse mini bedrijven. Dus daar koop ik alleen de chrome spiegeltjes :D

(op de ... stond de naam van een doorgestart mini bedrijf, maar ik bedacht dat dat niet mocht van eelke :x )