Weet wat je zegt met 150pk. Als je geen exotische motor wilt gaat je dat in ieder geval niet lukken.
Wat kan je zelf/wil je zelf? Wat is je budget?
- Login of registreer om te reageren
Weet wat je zegt met 150pk. Als je geen exotische motor wilt gaat je dat in ieder geval niet lukken.
Wat kan je zelf/wil je zelf? Wat is je budget?
of 150 pk mogelijk is weet ik niet, maar wel in die richting,
je zult er wel heel wat geld in moeten steken,
andere nokas,krukas, 7-port cylinderkop enz, er zijn heel veel mogelijkheden,
maar ga wel ervanuit dat je het niet red met minder dan 2000 euro
en dan komen nog de kosten van betere remmen extra bandenslijtage, enzo.
gr james
Ik denk dat wanneer je rond de 80-90 pk gaat zitten je al een snel genoeg minitje hebt.
Welkom hier.
Ik snap best dat je een snelle motor wilt, maar ik kan je aanraden om eerst eens met een iets minder blok te gaan rijden. Dan kun je de techniek van de mini leren kennen. In die tijd kun je jezelf ook oriënteren op wat er allemaal mogelijk is, ipv te zeggen dat je 150pk wilt hebben, maar geen exotisch blok.
Als mensen bij mij komen met dat soort vragen, dan begin ik altijd met dezelfde vraag: Wat wil je met de mini. Wil je snel weg bij het verkeerslicht, of moet het een mini worden voor langere ritten. Beide soorten blok vergen een andere setup en hebben beide voor- en nadelen.
Ik kan best een blok bouwen wat 100pk heeft en wat snel weg is bij het verkeerslicht. Dan moet ik er alleen wel rekening mee houden dat ik op de snelweg een hoop herrie in mijn oren kan hebben.
Ik kan ook een blok bouwen met 100pk wat minder snel weg is bij het verkeerslicht, maar wat op de snelweg dat wel net iets lekkerder rijdt.
Wat Beumert ook al vraagt, wat is je budget. Hou er rekening mee dat een blok, kaal, na renovatie, tegen de 2500 euro aan kan hangen. Je kunt voor weinig een standaard blok met redelijk wat pit in de mini leggen. Dan kun je tegen de 60-70pk aan komen. Om meer uit een blok te krijgen zul je wat aanpassingen moeten doen, wat begint bij een ander nokkenas. Daarbij kun je gaan opboren, ander uitlaatsysteem, andere carb, andere kop en nog veel meer. Hier is ook al voldoende over geschreven op het forum.
Succes met de vragen voor jezelf te beantwoorden. Hou met je budget ook rekening met de body die je hebt liggen. Het kan lijken dat er weinig gaten in zitten, maar als je wat verder gaat graven kun je best gekke dingen tegenkomen. Er zullen nog wel meer vragen komen in de loop van de tijd.
Ingediend door crisis op di, 05-07-2011 22:05
bedankt voor de snelle reactie,
Oke dan misschien rond de 100 pk dat gaat waarschijnelijk evengoed hard. het maakt opzich ook niet zoveel uit maar wat ik eigenlijk wel heel graag zou willen is een turbo blok bijv. het 1300cc metro turbo blok en misschien eventuele aanpassingen maar k vraag me af wat ik allemaal tegenkom met een metro turbo blok inbouwen..
en is een metro turbo blok een goede keus?????
als dat zo zou zijn ga ik zoiezo het blokje plus de bak reviseren dus als er tips en tricks zijn over het blokje tunen... graaaag
Je kan alles tegenkomen, het kan in een keer goed gaan, maar het kan ook een aantal keer mis gaan...
Kijk hier maar even. viewtopic.php?f=46&t=32613&start=405
Nee Thomas, het kan [u:2d7nkfwp]niet[/u:2d7nkfwp] in een keer goed gaan.. Gewoon onmogelijk bij een mini!
Groetjes
Ingediend door _mini_cooper_ op di, 05-07-2011 22:25
op marktplaats staat een Mini met 1300 turbo blok, voor 2800 euro geloof ik. Had je beter die kunnen kopen met je plannen
Ingediend door crisis op di, 05-07-2011 22:51
watvoor turbo motoren kunnen er nogmeer in een mini?
en is er misschien een ander soort motor wat beter of sneller is?
Zoals reeds eerder gesteld: zullen we eens even budgetair gaan praten???
Wat wil je uitgeven voor zo'n ombouw?
Dan kunnen we wat gerichter antwoord geven
Ingediend door miniTOBS op wo, 06-07-2011 10:32
Haha, dit gaat dus echt niet goedkomen hea.
Ingediend door crisis op do, 07-07-2011 00:12
misschien als je me helpt kan het wel goedkomen maar als we gaan praten over geld dan weet ik het ook niet.. maar in ieder geval ga ik er een metro turbo blokje inhangen en als er mensen zijn die mi tips willen geven of misschien ergens een manual weten te vinden graag.
en verder hoeft die van mij geen puntje 9 te rijden want ik heb ook een skyline en dat is toch haast niet te evenaren..
maar zoals ik al zei: alle hulp is welkom maar dingen zoals dat het niet goed gaat komen heb ik geen reet aan behalve als je ook zegt WAAROM..
gr, chris
Mensen zeggen dat omdat het een aardige klus is incl laswerk, de meeste mensen raken erg enthousiast bij het lezen over dat soort setups, maar vergissen zich in het werk.
Chris,
Ik snap die reacties wel, elke zomer komen er wel een paar nieuwe op het forum met de meest wilde plannen. Het is natuurlijk ook erg leuk al die plannen maken, totdat ze zich realiseren dat het wel erg veel geld en tijd gaat kosten. Vaak hoor je er na de zomer dus al erg weinig meer van.
Maar laten we vooral positief blijven, je hebt al een Mini gekocht, er zijn er veel die niet eens zo ver komen. Mijn advies begin gewoon eens rustig te bekijken hoeveel roestoratie je aanschaf heeft, begin daar eerst maar mee. Bij een Mini valt roest nooit mee, dus heb je ruim de tijd om eens te oriënteren op een snellere motor. Reken maar dat je na plaatwerk, spuiten en een snelle motor minimaal 5000 euro armer bent. Of je moet zelf erg handig zijn en het low budget proberen te doen.
In ieder geval succes en bewijs jij nou eens het tegendeel
Ton geeft het al aan, en dat hebben meerdere mensen al op een iets lompere manier geprobeerd. Een mini kost gewoon geld, hoe je er ook tegenaan kijkt. Of je hem nu standaard houdt of dat je hem compleet uitbouwt.
Er wordt expres gevraagd naar jou budget. Zoals Ton al aangeeft kost het opknappen van een mini heel wat geld. Daarnaast ook nog een hoop kopzorgen, vooral als je een ander blok als standaard in gaat bouwen.
Het spuitwerk van een mini gaat tegenwoordig, op rekening tegen de €2000,- minimaal aan zitten. Dan komt daar het plaatwerk en laswerk nog bij.
Als je over een ander blok gaat praten en deze moet compleet gereviseerd worden, hou dan ook maar rekening met minimaal €2000,-, als je het voor 50% zelf doet.
Als je dat allemaal hebt, dan komt de rest van de aankleding nog.
Je hebt aangegeven dat je een 25 gekocht hebt. Dat is een specifiek model geweest in de geschiedenis van de mini. Wil je de buitenkant origineel houden, of wil je hem compleet gaan verbouwen. Andere verbreders, andere velgen, compleet ander interieur, ... en ga zo maar door. Alles, maar dan ook echt alles bij een mini heeft een prijskaartje.
Ga voor jezelf eens goed op een rijtje zetten wat je nu echt wilt. Rij eventueel eens met iemand mee die een conversie gedaan heeft bij een mini. Ga met die persoon ook om tafel zitten om na te gaan wat voor tijd, moeite en geld erin is gaan zitten. Pak dan je geldelijke situatie er eens bij en ga nog eens kijken wat er voor jezelf mogelijk is. Wat je zelf kunt doen en wat je uit moet besteden.
Als je van alles een mooie optelling hebt gemaakt, doe dat dan eens x1,5 en dan denk ik dat je een aardig plaatje hebt van wat het gaat kosten in tijd, geld en moeite.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar ik zou het wel vervelend vinden dat je over 6 maanden je complete project te koop zet omdat je het niet meer ziet zitten. Dat probeert de rest trouwens ook.
Ingediend door crisis op do, 07-07-2011 13:07
ik zal op een rijtje zetten wat ik ong wil:
wat ik nu al heb is:
de mini 25 uit 85 rijd schakeld en ziet er goed uit(is in 2001 gerestaureert)
deze wil ik zo goed als standaard laten
- zitten al wielkasten verbreders op
- zit leer in
- ik heb 13 inch deep dish worsten velgjes
wat ik eraan wil doen:
- mini gun metal gray met de vlag op het dak en dan in de grijs tint kleuren(ken een goede plaatwerker)
- hart van de velgen zwart(kan ik zelf doen of laten doen maar zal vast niet de hele wereld kosten)
- interieur is netjes(ken een goede bekleder)
motorisch
- metro turbo blok(heb ik al) deze is HELEMAAL kompleet dus plus bak turbo enz.
wat ik eraan wil doen:
- reataureren(kan ik zelf)
- renault 5 turbo erop met speciaal uitlaatspruitstuk
waarom?
dan hoef ik geen bak erin te lassen..
verder kan k er even niet opkomen..
ik hoop dat jullie mij serieus willen nemen en helpen/waarschuwen met mijn project
misschien hebben jullie een project topic zodat jullie mijn project willen/kunnen volgen.
gr, chris
daar hebben we een [u:2ybwpivp]mini showcase[/u:2ybwpivp] voor
Daar zullen ongetwijfeld leden met je meedenken, misschien is het verstandig enkele soortgelijke projecten van andere leden te bekijken.
succes
gr rene
inderdaad, een showcase aanmaken is stap 1!
en zo te horen heb je al de 2 grootste investeringen gedaan, de mini en het motortje!
Al deze "kritiek" is alleen maar positief Kun je hier iedereen laten zien dat jij niet een van die schreeeuwers bent, die het allemaal wel [i:1vjmt3pf]ff[/i:1vjmt3pf] doen
Sorry als je je aangevallen voelde maar er komen inderdaad vaak mensen langs met mooie plannen. Zo te zien heb je je al aardig ingelezen omdat je de turbo wil vervangen voor een andere ivm de turbobak. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het turbohoofdstuk in Vizard overgeslagen heb en dat mijn kennis daar ook nihil is maar dit kan voor jou wel een heel waardevol stuk zijn.
Heb je toevallig Tuning the A-series van David Vizard al in huis? Anders is dit boek erg boeiende stof voor je.
Hier wat inspiratie voor als je ineens geld genoeg hebt.
En om even duidelijk te maken dat je wel degelijk 300pk uit een A-series kan krijgen;
link
Ingediend door crisis op vr, 08-07-2011 01:40
ik heb vandaag me 13 inch deep dish velgjes erop geschoeft, en guess what..
als ik stuur lopen ze tegen het spatbordje aan. en ze steken 2 cm buiten de verbreders uit..
dus ik dacht als oplossing een zeemax te installeren.. niet per direct nu want misschien is er nog een tijdelijke oplossing(wie kan het zeggen) maar zoals ik een beetje las is zo`n zeemax niet heel fijn om te installeren dus nu zit ik te twijvelen..
ik ga morgen als eerst een paar fotos maken en dan open ik een showcase en vanuit daar kunnen we dan misschien een beetje orienteren..
gr chris
13" loopt altijd aan, als je de spatborden niet uitslijpt.
2cm buiten je wielkasten is wettelijk toegestaan.
Ingediend door crisis op za, 09-07-2011 16:21
oke dan doe ik er gewoon wat grotere wielkastverbreders op en slijp ik de wielkastjes uit.. want ik ga er toch maar geen zeemax op zetten want ik vind die chrome bumpertjes zo leuk..
de motorcode van het metro turbo blok is :12ha85aa 102519
is dit nou een turbo blok of zo`n blok van een surf? want hier: http://szypryt.pl/t_pliki_/2.pdf
staat dat het een surf blokje is maar dan is dat dus geen turbo blok als ik het goed begrijp..
Ingediend door crisis op wo, 13-07-2011 10:41
hey,
weet iemand toevallig waar ik een rivisiesetje kan kopen voor een metro turbo blokje?
zoals de lagerschalen en zuigerveren, alle pakkingen, disti setje enzo??
ik hoor het graag!
gr, chris
De meeste minicentra (bv adverteerders rechts bovenaan) kunnen dat prima leveren, voor sommige onderdelen kun je zelfs bij je automaterialen zaak terecht.
vergeet niet dat je in je body moet gaan slijpen om de turbo kwijt te raken
deze komt tegen de schub bort balk aan hier zal je ook een versteviging in moeten maken en binnen zal je je kachel anders moeten hangen
en een brandwerende laag aan brengen wand zo,n ding word erg heet
ik heb het al eens een keer gedaan maar het is zoveel werk
ik doe het niet meer als het om een turbo gaat
als je toch iets wil bereik je net zoveel als met een goede set die ze in engeland te koop hebben
wees eerlijk de turbo motoren zijn ook niet van een dusdanige kwaliteit dat het lang heel blijft
RE: motor in mini bouwen????
Ingediend door crisis op di, 05-07-2011 21:40
hey,
zoals ik al zei: ik heb een mini 25 gekocht.. het is een blauwe uit 85. ik heb hem van marktplaats gekocht dus ongetwijfelt heeft iemand hem daar zien staan.
het is opzich een redelijk ding om te zien. ik heb in het totaal 2 plekken waar ik doorheen prikte gevonden en voor de rest was het allemaal oppervlakkig(tot nu toe)
wat zijn mijn plannen:
het aller belangrijkste voor mij is een ander motortje erin schroeven..
nou heb ik het hele forum doorgespit en heb veel leuke dingen gevonden..
maar het gaat er natuurlijk om hoe ver je wilt gaan.
wat ik wil is een (bloed)snel minitje maar, ik heb is gekeken naar zo`n vtec blok maar dat gaat dus echt mijn pet te boven. kwa kosten maar ook kwa tijd.
ik heb toevallig een metro turbo blokje gezien en ik vroeg mij af of dat wat was.. ik weet niet of zo`n blok er zo in te hangen is en ik heb ook geen guide gevonden van hoe het moet. en zou je zo`n blokje ook nog wat meer kunnen tunen?
ik heb ook nog een 1300 inno blok gevonden uit een orginele cooper misschien dat dat ook wat is. en dan vroeg ik mij af of dat nog te tunen is en bij welk motortje je er nou het meeste rendement uit haalt.
in ieder geval is dat denk ik de richting die ik op wil. dus geen v8 of 2,5l turbo of een vtec ik wil gewoon een vlot motortje waarbij je niet de halve mini doormidden hoef te slijpen en andere subframes..
ik hoop(als dat haalbaar is) zo`n 150pk te behalen?? ik weet niet of dit reeel is?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn beslissing en wat verstandig is.
gr,
chris