Op basis van de eisen zou ik voor een 1000 gaan. Qua gasrespons zou ik een dubbele HS2 overwegen (kost wat meer moeite met afstellen, maar wel betere verdeling en dus betere reactie.
Omdat je snel wil optrekken/afremmen een (flink) verlicht vliegwiel, ivm de relatief lage snelheden een korte eindoverbrenging van 3.44 of groter
Ik ga er vanuit dat er hier genoeg mensen zijn die er serieus meer verstand van hebben overigens
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor voor regularity
Ingediend door geert62 op do, 20-12-2018 23:48
Graag jullie advies voor een minimotor voor regularity
Even situeren :
Bedoeling om over een afstand van zo'n 10 a 40 km nauwkeurig een gegeven snelheid tussen de 30 en de 60 km/u (meestal rond de 50. ) te kunnen aanhouden. Lijkt op zich geen probleem ; maar dit zowel voor als na een scherpe bocht, zowel bij afdaling als bij helling.
Motortje zou dus goed moeten reageren op de gaspedaal, zowel voor inhouden als gasgeven, en snel moeten kunnen acceleren tussen de 30 en 60 km/u. Daarnaast nog goed betrouwbaar zijn en geen al te hoog verbruik.
Vraagstelling is jullie idee naar motor (1000 cc, of 1100 voor koppel ) , aanpassingen, overbrenging ratio, vliegwiel. (Ea). Het geheel op 12 inch wielen.
Benzine 95 en 98 ron
Bij krachtiger wagens zijn er die constant in 2e versnelling rijden ; maar mij lijkt dat martelen.
Graag jullie suggesties & advies
Grten,geert.