motorblok metro

default

RE: motorblok metro

ik heb een mini gekocht met een 1.3 metro blok er in.
en vroeg me af of onderdelen van een mini 1.3 er op passen?
of moet ik daarvoor me blok aanpassen?

RE: motorblok metro

een metro motorblok is een A+ blok, dit het hetzelfde als wat in latere mini's zit. Dus alles past.

default

RE: motorblok metro

ook nieuwe cylinder koppen en zo? want wil er een snel blok van maken:P
dubbele hs4 carburateur zoek ik alleen nog
wat moet ik er allemaal aanpassen om het max er uit te krijgen zonder dat het blok schaden op loopt?

RE: motorblok metro

setje dubbele hs4 staat op marktplaats nu

Jaapio

Ps
Setje is niet van mij oid

default

RE: motorblok metro

ik zoek geen nieuwe maar 1 die nog helemaal schoon gemaakt moet worden en nieuwe pakkingen in moet.
heb laatst 1 van een corvette gedaan en gestraald met parelglas,nu lijkt ie helemaal nieuw:D

RE: motorblok metro

groot verschil tussen nieuw lijken en nieuw zijn hè..;)
succes met je project. zal hem wel blijven volgen

Jaapio

default

RE: motorblok metro

weet iemand misschien waar ik het nieuw kan bestellen en wat de waarde meestal is van een nieuwe en wat is de waarde is van een gebruikte?

RE: motorblok metro

Heb je het nu over carbs of cilinderkop?
Beide zijn (nieuw) bijvoorbeeld te krijgen bij de adverteerders rechts in beeld (voor zover het minishops zijn...) en andere minishops in nederland.

default

RE: motorblok metro

carbs
daarvan vind ik in nederland alleen maar pakkingen en niet de carb zelf.

RE: motorblok metro

ik heb zelf ook een blok uit een metro,

ik heb er een stage 2 cillinderkop van een 1275 op gezet, deze is hetzelvde dus kan er gewoon op je zult alleen een kachelkraantje bij moeten kopen want de cillinderkop van een metro heeft niet zon kachelkraantje maar heeft die bij de thermostaat.

als jij de mini zo kocht met metro blok kan het ook al dat er een andere kop opzit waar dit al is verandert.

voor de rest passen alle delen er gewoon op :D

default

RE: motorblok metro

wat moet er allemaal aan me motor worden veranderd om een dubbele hs4 het best te laten werken?

RE: motorblok metro

ligt eraan wat je presies wilt met die motor,

als het je gaat om meer pk's zou ik niet (alleen)voor die dubbele hs4 gaan
dan zou ik meer denken aan stage 2-3-of 4 cillinderkop en andere nokkenas,

maar dat ligt er natuurlijk aan welke kant je op wilt...

default

RE: motorblok metro

haha me pa heeft een corvette z06
505pk en 3.9 sec op de 100
en wil hem bij kunnen houden:P
dan weet je hopelijk welke kant ik op wil?:P :)" title="Evil" />
en ik weet namelijk niet wat allemaal bij elkaar past:S maar daarom ben ik ook op dit forum voor hulp :)\\_

RE: motorblok metro

als je die kant op wil zou ik je niet direct aanraden om een dubbele hs4 erop te zetten, want daarmee bereik je nog niks, vooral niet als je je pa wilt bijhouden

ik weet niet wat jouw budget is maar denk eens aan een stage set 2 of hoger hoe hoger hoe beter,

ik raad je aan om de prijs nog redelijk te houden zet er een andere nokkenas in combinatie met een stage set met 1,5 of 1.7 roller rockers
dan eventueel een dubbele hs4 erbij en dan ga je verschil merken, alleen een dubbele hs4 maakt niet veel verschil


zelf heb ik nu een metro blok met kent nokkenas en stage 2 met een enkele cabr. dat merk je al behoorlijk de meeste autos trek ik de eerste 100 meter er met gemak uit

default

RE: motorblok metro

waar heb je die nokkenas vandaan? en waar kan ik die stage kits kopen?
ben van leeuwen?

RE: motorblok metro

Die nokkenassen, andere koppen en alles wat je verder nog nodig hebt zijn bij de meeste sponsoren hier aan de rechter zijde wel te krijgen.

Je kunt ook naar elk revisiebedrijf gaan. Die zouden dat ook moeten kunnen leveren, maar dan kan het prijskaartje weer wat hoger worden.

Je hebt ook altijd nog de mogelijkheid om alles rechtstreeks in de UK te gaan halen bij de grotere shops daar. Of bij de opvoerspecialisten.

RE: motorblok metro

3.9 sec op de 100
en wil hem bij kunnen houden



dan moet je toch aan wat anders dan een Metro blokje gaan denken ...
http://www.zcars.org.uk/montecarlo/index.htm

succes,
Theo van den Bogaard

default

RE: motorblok metro

haha wil zo ver mogelijk gaan met een OUD motorblok
haha en geen kitcar.
had er al wel na gekeken:)

default

RE: motorblok metro

is dit misschien wat?

http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ST003.html

en welke cylinders moet ik hebben voor me metro want er zijn zo veel verschillende

http://www.minisport.com/mini-spare-par ... stons.html

RE: motorblok metro

Volgens mij ben je wel in de markt voor een 1380 met stage 4 kop, 45dcoe weber, 285 graden nokkenas en een stortkoker als uitlaat.

default

RE: motorblok metro

gaat dat allemaal op die metro blok passen?
en moet nog wel betaalbaar blijven:P ben 23:P

RE: motorblok metro

En dan hopen dat hij met niet gelijk bij de eerste keer goed doortrekken opblaast.

Ik ben niet zo'n fan van een 1380, maar ik moet je wel gelijk geven. Dat is een setup die redelijk in de buurt komt van het gevraagde.
Je moet met zo'n nokkenas alleen niet verwachten dat je er nog redelijk rustig mee door de stad kunt rijden.

Het begrip betaalbaar is relatief. Het ligt er maar net aan wat jij als budget stelt. Als je iets echt wilt hebben, dan ben je ook bereid om er wat meer aan te besteden.

Ik gok dat je met een setup als dat wat opgesomd is, tegen de 2500/3000 euro aan zit om het te kunnen realiseren.

RE: motorblok metro

73.5mm zuigers gaan wel in een 1300. Alleen qua prijs wordt het een iets ander verhaal. Ik denk dat de gegeven schatting wel in de buurt komt.
Alhoewel het nu misschien wel interessant is om naar Engeland te rijden en

Als ik de verhalen mag geloven dan loopt een kent 286 op Piper 285 nog wel redelijk op een 1380. Maar over 1380 hebben we al een ander draadje.

default

RE: motorblok metro

het moet nog wel in de hand te houden zijn:P
en volgens mij gaf stage 3 al 90 pk?

default

RE: motorblok metro

Mini Sport - Hepolite Slipper Piston - 1275cc - 10:1 High Compression

is deze niet beter?
en wil gewoon in 1 x goed
zometeen neem ik de verkeerde zuigers wegens de prijs dan koop ik liever in 1 x de juist:P

RE: motorblok metro

Je kunt ook bij 1 van de sponsoren een dagje gaan praten en nagaan wat er allemaal mogelijk is en wat voor prijskaartje daar aan hangt. Dat is iets makkelijker als hier blijven vragen naar wat wel te gebruiken en wat niet. Al is dit natuurlijk wel een goede basis.

RE: motorblok metro

Als het niet groter gaat worden dan 1330cc. Dan zou ik voor AE 21253 (Mega) zuigers gaan die kan je alleen bij een leverancier kopen.

Maar als je zelf gaat tunen/bouwen dan is een Vizard een must.

Hier nog een ander bouwlijstje:
http://www.minispares.com/Articles.aspx?ty=ad&aid=297

RE: motorblok metro

waarergens woonde je ? als ik jouw was zou ik eens bij een beetere dealer (sponsor) langs gaan en eens kijken wat die voor je hebben en wat het je kost, een keertje langsrijden kost hooguit wat benzine en verplicht je tot niks.

maar dan weet je wel wat je ongeveer kwijt bent en of je dat er voorover hebt

mvg Jaron

default

RE: motorblok metro

ik woon in zaandam.
als ik alles heb is het monteren geen probleem want me neef die heeft me ook geholpen met me corvette v8 helemaal opnieuw op te bouwen met nieuwe zuigers en kleppen.
maar het gaat me echt om wat ik allemaal nodig heb want me neef weet alleen alles van corvette

RE: motorblok metro

corvette en mini is wel even een groot verschil denk daar even aan,

al ben ik ervan overtuigd dat als je die corvette motor uit elkaar kan halen datje ook die mini motor lukt

ga gewoon voor stage 3 (linken naar niet sponsor mag niet, maar je vind hem op eerder genoemde site)

daar zit dubbele caberateur bij, en koop een setje losse zuigers en een nokkenas ,in totaal zit je dan op een 2200 euro

wil je goedkoper dan kun je zelf kiezen wat je weglaat, of dat je voor een stage 2 gaat

default

RE: motorblok metro

oke dat van die links wist ik nog niet:S

default

RE: motorblok metro

welke nokkenas is het best die er bij past want zie er ook daar weer vele verschillende:S haha help :)\\_

RE: motorblok metro

Dat ligt helemaal aan wat jij wilt. Jij wilt snel en hard optrekken en veel vermogen. Dat kost ook wat geld. Bij het opboren van een blok kun je een standaard nokkenas gebruiken, maar een aangepaste ligt dan iets meer voor de hand.

Wij kunnen voor jou geen beslissingen nemen. Wij kunnen je alleen van advies voorzien.

RE: motorblok metro

De familie is wel Corvette minded.;)

De keuze voor een nokkenas hangt af van de rest van de motorsamenstelling qua budget ontlopen ze niet echt heel veel.

Als je heel veel aanpast dan kan je met een veel wildere nokkenas rijden dan als je maar een paar dingetjes oppoetst. Het vervelende (tussen haakejs)is alleen dat een milde nokkenas ook goed werkt op een heftige setup.

default

RE: motorblok metro

als ik dus stage 3 opbouw en die cylinderkoppen neemt die van eerder genoemt welke nokkenas pas er dan bij?

RE: motorblok metro

Tsja, zoveel nokkenassen zo veel meningen.

Met een stage 3 en een redelijke compressie zou je makkelijk een 270 of 280 graden nokkenas kunnen in bouwen. Een Piper 270 of 285/ Kent 276 of 286/ Swiftune SW10.

Maar een SW5 doet het trucje ook vrij goed en is een veel mildere nokkenas dan een Piper 270 of Kent 276 (de timing ligt rond de 240-250 graden). Het zal in topvermogen 5 pk schelen en misschien dat het blok 500 toeren eerder ophoudt.

Dat betekent ook dat een wildere nokkenas meer eisen stelt aan het onderblok en klepbediening, omdat er veel meer toeren wordt gedraaid.

RE: motorblok metro

Met een Swift 10 kun je in ieder geval niet meer 'toeren'... heb er 5-10 minuutjes mee gereden in m'n huidige project Mini. Leuk om mee te sprinten maar loopt stationair bijv. al 1200 toeren. Het rijdt echt veel te 'wild' mijns inziens. Vraag mini_man (forumnaam) maar is, hij heeft er langer mee gereden...

RE: motorblok metro

Dan moet je toch eens de boel goed afstellen. CMC heeft een SW10 in zn witte trackday mini en daar kun je ook boodschappen mee doen of filerijden. Kan ook gewoon normaal stationair draaien. Zelfs met ultra lichte backplate/vliegwiel setup. Iets hogere compressieverhouding en een gebalanceerd geheel zullen daar wel voor zorgen in zijn geval...

In vergelijking met een sw5 is de sw10 onderin alleen voelbaar minder sterk. Voor op straat rijden en niet alleen hoog in toeren rijden is een SW5 of een RE13 (CalverST) toch wel de populairste keuze. (vast niet zonder reden)

RE: motorblok metro

Ben dat niet helemaal met Taeke eens. Mijn SW10-blok loopt ook hoog stationair en te wild voor op straat. Ik ben niet voor niets bezig met een aanhanger om de Mini naar/van het circuit te vervoeren !

RE: motorblok metro

Altijd dat bescheiden gedoe... Het ding loopt als een klok. En gaat daarom ook hard en niet stuk. ;) \\:)/ Dat karretje is puur omdat je nou eenmaal ook een Berlingo hebt. Anders had je die kar ook nooit gemaakt! 8)

RE: motorblok metro

Hoort natuurlijk een 7-port kop met programmeerbaar multipoint injectie op he. :)
Zijn tegenwoordig zat aanbieders.

Het is misschien handig eerst eens wat topics door te neuzen... :D