Waarschijnlijk zal het wel hetzelfde zijn als voor een 1300... Zie dit topic:
viewtopic.php?t=18064
Maar er is vast wel iemand die een mooi lijstje voor je hier neer kan zetten.
- Login of registreer om te reageren
Waarschijnlijk zal het wel hetzelfde zijn als voor een 1300... Zie dit topic:
viewtopic.php?t=18064
Maar er is vast wel iemand die een mooi lijstje voor je hier neer kan zetten.
Ingediend door crazytuning op wo, 12-04-2006 15:42
jah indd, heb het topic gezien.
maar er staat niet op wat ik precies allemaal nodig ben. en het beste kan vervangen.
Er staan wel bruikbare tips in :-)
toch bedankt.
De spullen waar je normaal gesproken niet bij kan, bijvoorbeeld : olie pomp, nokkenas. En als je het blok uit elkaar haalt nog meer dingen
Ingediend door crazytuning op do, 13-04-2006 08:08
ik ga het hele blok uit elkaar halen, en wil eigenlijk alles weten wat ik het beste kan vervangen of beter kan maken.
welke pakkingen allemaal, welke keringen, nokkenas?(en waarom)
Je geeft zelf al een antwoord
crazytuning schreef:
welke pakkingen
crazytuning":bfrtw1i1]welke keringen[/quote:bfrtw1i1]
The answer is:
crazytuning":bfrtw1i1]allemaal[/quote:bfrtw1i1]
Er zijn complete bak-revisiesets te koop. Dan vervang je al de lagers/keringen/asjes uit je bak die veel slijten. Er zijn complete blok-pakking-sets te koop, daar zitten alle pakkingen en keringen voor je blok in. Die zou ik aanraden...
Verder moet je gewoon kijken wat de staat van onderdelen is. Je carb. bijvoorbeeld: kan je hergebruiken, kan je ook revisiesets voor kopen.
Bedenk wel: nu is je blok eruit, dus vervang wat je vervangen kunt, als het blok weer in je auto ligt is het allemaal een stuk minder makkelijk!!
Succes
Ingediend door crazytuning op do, 13-04-2006 09:38
en waar kan ik al die spullen kopen?
want heb [al 2 bedrijven gemaild], maar die mailen niet echt terug :S
Nog meer opties?
[size=75:2ijuon4v][Bedrijfsnamen verwijderd-Demelza][/size:2ijuon4v]
Misschien eerst een vraag vooraf: Waarom wil je allerlei dingen gaan vervangen?
Als het blokje goed draait en bijv. geen olie verbruikt zou ik het verder dicht laten.
Vervang alleen de dingen die echt noodzakelijk zijn of die achteraf moeilijk te vervangen zijn en toch weinig kosten.
Ik denk dan aan: koppelingsplaat en alle keerringen.
Dennis
Ingediend door crazytuning op vr, 14-04-2006 08:38
ik zit zelf aan alle keringen, koppelingsplaten en pakkingen te denken.
Ik weet niet hoe het blok loopt, want heb hem gekocht toen liep het blok redelijk, maar de koppeling kwam niet los.
Dus wil de koppelingsplaten zoiezo vervangen.
maar weet niet welke er in moeten, je hebt Koppelingsplaat non incl drukgroep en Koppelingsplaat non-verto.
hoe weet ik welke ik moet hebben dan?
Je Mini The Chelsea is als het goed is uit 1986 en heeft dan een A+ blok en een Verto koppeling (te herkennen aan het feit dat je hulpkoppelingscilinder schuin op het koppelingsdeksel zelf zit gemonteerd) dus plaat en drukgroep vervangen.
Je hebt toch wel een werkplaatshandboek o.i.d. ?
succes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door crazytuning op vr, 14-04-2006 13:17
het is indd met een hulpkoppeling erbij.
Ik heb een boekje erbij, haynes ofzo.
maar hier zijn de echte kenners en wil het even zeker weten.
Zijn dat goeie blokken A+ blok? en wat heb je nog meer dan?
sorry van al die vragen, maar wil graag alles van de mini weten nu, want ben er echt heel erg wijs mee en knettergek van :-)
Dat begrijp ik. Maar laten we hier een beetje bij het onderwerp van reviseren blijven.
Heb je nog andere vragen, zoals welke blokken zijn er nog meer, zoek dan even op het forum naar een geschikt topic, want hier hoort het niet echt thuis.
Snap dat je graag zoveel mogelijk wilt weten, maar met de zoekfunctie kan je een hoop vinden. Op deze manier houden we het forum zo overzichtelijk mogelijk.
Thanx
Ingediend door crazytuning op vr, 14-04-2006 16:43
ok is goed, sorry.
echt super forum dit!!!
Pakkingen vervangen? is best nog wel een lastige klus om die eraf te krijgen en de vlakken weer netjes schoon en glad te krijgen. Als je het toch wil doen, kijk dan even naar de staat van de waterpomp, mn de schoepjes en of je geen beginnende lekkage ziet waar het asje door het huis heen gaat. Als je het niet vertrouwt meteen een nieuwe monteren.
Ingediend door crazytuning op za, 15-04-2006 09:22
jah wil de pakkingen en alles vervangen, want als het later gaat lekken kan ik er veel moeilijker bij. Nu heb ik het blok er toch uit, kan ik net zogoed alles vervangen jah toch?
als je zo denkt, waarom reviseer je m dan niet meteen helemaal? 1e overmaat zuigers, leuk koppie, andere nokkenas...
Voor pakkingen verwijderen kun je het beste een stanleymes gebruiken.
Maar waarom wil je een 1000cc reviseren?
Volgens mij zijn er nog voldoende goede 2e hands 1000cc motoren. En een goede 2e hands is echt veeeeel goedkoper dan je eigen blok reviseren.
En als je dan toch wilt reviseren, koop dan bij de sloop een gare 1275cc en knap die op. Kosten zijn hetzelfde en als je klaar bent, heb je meer plezier van een sneller blok.
Om pakkingen te verwijderen zeg je.
Pak dan liever zo`n kauwgum verwijder mesje.
Handig om vast te houden en lekker vlak,soort sneeuwschuiver maar dan in het "mini"
Frog hoe doe jij dat met een stanley?
Ik krijg ze niet goed vastgehouden en snij me alle keren in me vingers ermee.
Bruutmans, waarschijnlijk bedoelen wij hetzelfde.
Ik gebruik dit mesje van Stanley:
Werkt echt heel makkelijk
RE: Motorblok reviseren
Ingediend door crazytuning op wo, 12-04-2006 14:21
ik ben bezig me motorblok uit me Mini Chelsea te halen, het is een 1000cc.
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste allemaal kan vervangen in het blok?
En waar ik de spullen weg kan halen?
Ik zelf zat te denken aan de pakkingen, en paar lagers.
misschien iemand die meer sugesties heeft?