Kruimelpad
motorkap mechanisme (metro)
RE: motorkap mechanisme (metro)
Ingediend door snarfvz op do, 29-09-2005 21:54
Smarty schreef:
kan je die niet mooi links onder je dashboard bevestigen?
Damn!! waarom kwam ik daar niet op, ik zat al moeilijk te denken, met dingen lassen, maar zo eenvoudig had ik het nog niet bedacht, gewoon een haaksstukje ijzer, met popnagels oid aan de onderkant van het dashboard zetten.
Heeft iemand foto's met de wegwerking van de kabel
- Login of registreer om te reageren
Markos schreef:
Hele verbetering, origineel zit-ie rechts namelijk
Ja dat is ook zo, want toen ik hem uit de Metro bouwde zat die aan de bijrijders kant, ik weet soms niet het verschil tussen links en rechts, maar ik heb net nog even gekeken, en rechts (bijrijderskant) zit die denk ik toch wat netter
Maar hoe zit het met die kabel, enig idee hoe die moet lopen?
- Login of registreer om te reageren
Origineel bij een Mini loopt de kabel vanaf de ontgrendeling een stukje onder 'grillebalk' (hoe noem je zoiets?).
Vervolgens maakt hij een bochtje (niet te te krap dan werkt-ie niet meer) en dan zit hij vast aan het binnenspatbord aan de bijrijderskant. Dan door het schutbord waar hij aan de onderkant van de onderste dashrail uitkomt (uiterst rechts/bijrijderskant).
Hoop dat t een beetje duidelijk is
Loer anders ff onder een kapje bij iemand...
[edit: je kunt hem vast ook wel aan de bestuurskant laten uitkomen, moet je denk ik de ontgrendeling omdraaien]
- Login of registreer om te reageren
Ik denk dat ik hem aan de bijrijders kant maak, want daar kan ik hem eenvoudige plaatsten
- Login of registreer om te reageren
Ik heb die van mij aan de bijrijderskant gemaakt.
Probeer zo min mogelijk scherpe bochten in de kabel te krijgen. Ik heb mijn kabel bij wat electiciteitsdraden door een doorvoer in het schutbord gefrut. Ik heb hem vastgemaakt aan een haaks stukje ijzer (met een m6 boutje door een bestaand gaatje onder de stootrand) ik heb alleen een ander knopje moeten maken om aan te trekken, met een schroefnippel op de kabel (is niet echt heel fraai, maar het werkt).
Ik zal eens kijken of ik in het weekend wat foto's kan maken.
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Hoi Theo,
Als je dat zou willen doen (foto's maken) zou ik heel blij zijn, alvast bedankt
- Login of registreer om te reageren
hier de foto's
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/knop1.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/knop2.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/knop3.jpg
aan de knop zelf (en hoe de kabel daar vast zit) moet dus nog gewerkt worden ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Bedankt Theo,
loopt die kabel bij jouw onder de rembekrachtiger door, en op hoeveel plekken moet die kabel vast gezet worden?
- Login of registreer om te reageren
hij loopt nu boven de HRC
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/knop3.jpg
maar onder het reservoir .. de doorvoer van de kabel ligt nu boven de aflegplank en ik wil hem er eigenlijk onder maken, dan loopt 'ie ook onder de rembekrachtiger. nu zit er binnen nogal een knik en gaat de kap stroef open
momenteel heb ik de kabel nergens vastgezet.
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Heren heren,
De opener hoort standaard rechts te zitten, gaatjes zijn al aanwezig. Juiste zaklantaarn, onder de rembekrachtiger...
Wist je dat bij bij de nieuwe mini ook stug aan de rechter kant zit.....
grt, mini-martijn
2*oud 1*nieuw
- Login of registreer om te reageren
mini-martijn schreef:
Heren heren,
De opener hoort standaard rechts te zitten, gaatjes zijn al aanwezig. Juiste zaklantaarn, onder de rembekrachtiger...
Wist je dat bij bij de nieuwe mini ook stug aan de rechter kant zit.....
grt, mini-martijn
2*oud 1*nieuw
Misschien een foto ervan
- Login of registreer om te reageren
RE: motorkap mechanisme (metro)
Ingediend door snarfvz op do, 29-09-2005 21:32
Hoi Allemaal
Ik was mij even aan het vervelen, en vond ik op zolder het mechanisme van de Metro om de motorkap van binnen te openen, dus ben ik daar maar aan het knutselen gegaan.
De slotplaat (of hoe heet dat ding) heb ik nu om de plek zitten (had de gaten waar de bouten doorheen gaan iets groter moeten maken.
Maar nu vraag ik mij af waar kan ik de opener (binnen in de auto) monteren, en hoe laat ik de kabel het mooist naar binnen lopen