Waarom gebruik je geen blok van een morris minor? Is dezelfde motor voor zo ver ik weet, maar die staat wel een kwartslag gedraaid.
- Login of registreer om te reageren
Waarom gebruik je geen blok van een morris minor? Is dezelfde motor voor zo ver ik weet, maar die staat wel een kwartslag gedraaid.
Yep als je al je vermogen constant naar 1 van de assen stuurt dan draaien de kleine tandwieltjes in je diff altijd en brengen die de kracht over. De lagers van deze tandwielen zijn daar echt niet op gemaakt en je draait het in no time in de soep.
Je kan idd beter een sump, vliegwiel en bak zoeken van een minor als je bij het A blok wil blijven (of een complete unit)
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 21-06-2006 08:33
dat gaat er dan ongeveer zo uitzien:
er waren nog andere modellen dan de minor die deze configuratie gebruikten .. met name de MG midget en Austin Healey Sprite
http://www.austin-rover.co.uk/index.htm ... eriesf.htm
HTH,
Theo van den Bogaard
Kijk ook naar de bakken van Austin Healey Sprites en MG Midgets (vrijwel dezelfde auto's).
Ingediend door Mini Martin op wo, 21-06-2006 17:14
Boy's thnkx voor de reactie's.
Was er zelf niet opgekomen.
grt Martin
Nooit gedaan, maar met een verto koppeling en een schetsplaat schijn je er een Ford bak (sierra e.d.) tegenop te kunnen schroeven. Misschien een onderzoekje waard, heb je meteen een betrouwbare 5-bak.
Als ik voor achterwielaandrijving zou gaan dan zou ik een RX7 wankelmotor inbouwen.
Lijkt me echt een kewl project, ooit als ik de tijd heb en geld (ook wel soort van belangrijk)
Paul, als je dan toch voor een rotatiemotor gaat, waarom dan niet gelijk de motor van een Van Veen OCR 1000 genomen? (buiten dattie waarschijnlijk onvindbaar zijn)3
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... 0_1978.jpg
Leuk,
maar zoals het artikel aangeeft is het de originele wankelmotor uit een NSU die hier wordt gebruikt.
Mazda heeft de motor inmiddels al wat verder doorontwikkeld en is meer bullitproof dan het van Veen blok.
Ik zou het wel weten dus.
Ik ook! Wankelmotoren zijn vet maar erg slijtagegevoelig. Naast dat het Van Veen blok vast moeilijk te bemachtigen is, is het waarschijnlijk nog moeilijker om reserveonderdelen te vinden….
Als je het mij vraagt moet je voor betrouwbaarheid toch bij honda zoeken
mijn interesse is gewekt......
wat ben je allemaal van plan Martin?
Ik heb zelf al es liggen denken aan een dergelijke conversie voor ons pickupje!
Met een cardanas naar achter en een achteras van een nissan vannette(dubbel lucht + 13"wieltjes)
Ben erg benieuwd of aan zo'n blokje te komen is?
Groetjes,
Lex
je kan er ook een blok van een oude engelse taxi inzetten en dan heb je evntueel nog een diesel ook.
Wil graag al mijn opvoerspulletjes kunnen (her-)gebruiken + 4 cyl/benzine op kenteken houden.
Vraag me soieso af of e.e.a. bij de keur(APK) een probleem is( mits degelijk geconstrueerd natuurlijk )
gtz,
Lex
Paul schreef:
Als ik voor achterwielaandrijving zou gaan dan zou ik een RX7 wankelmotor inbouwen.
Lijkt me echt een kewl project, ooit als ik de tijd heb en geld (ook wel soort van belangrijk)
Die gedachte is ook weleens door mijn hoofd gegaan.
dit iets?
ligt ook dwars...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D
Ingediend door campr op di, 05-09-2006 19:06
de RDW betieteld het een beetje 'vaag' op zijn zachts gezegd.
van http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3 ... _0835f.pdf
Het wijzigen van een voertuig met behulp van onderdelen
van één of meer andere voertuigen kan dusdanig ingrijpend zijn dat
het samengestelde voertuig niet meer volledig overeenkomt met het
oorspronkelijke voertuig. Het voertuig krijgt een nieuwe identiteit,
het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een
nieuw kenteken. Voor deze voertuigen gelden de eisen voor de
individuele toelating van voertuigen. In dit hoofdstuk vindt u een
nadere toelichting van de meest voorkomende gevallen waarbij:
• de oorspronkelijke dragende constructie ongewijzigd is
gehandhaafd (paragraaf 5.1);
• de oorspronkelijke dragende constructie is vervangen door een in
eigen beheer vervaardigde constructie (paragraaf 5.2);
• de oorspronkelijke dragende constructie is vervangen door een
bedrijfsmatig vervaardigde dragende constructie (paragraaf 5.3).
• het voertuig is gebouwd met behulp van een bouwpakket
(paragraaf 5.3)
Ik denk dat als je van FWD naar RWD wel een 'ingrijpende wijziging' is. Dus hij zal ge-herkeurd moeten worden... En dat kost wa...
Rob
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 02-01-2007 13:44
omdat ik pas van engelse vrienden een Haynes van de Midget/Sprite heb gekregen ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/Sprite.gif
de wielbasis is net als van de Mini: 80 inch, als je het 'makkelijk' wil doen zou je een midget/sprite chassis kunnen voorzien van een mini koets ?!
(ach, heb je net die koets verkocht :)" title="Evil" /> )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
(ach, heb je net die koets verkocht :)" title="Evil" /> )
hehehe
Groet ron
in dat geval zou ik je verplichten een 1500 rubber bumper spridget (spitfire motor)te nemen want een a-series spridget daar voor slopen is heiligschennis!!!!
ik ben denk ik de enige op dit forum die spridgets leuker vind dan mini's (maar er nog geen kan betalen)
spridgets? Wat zijn dat dan, koekjes
Foto?
PS martin, gaat dit projectje nog steeds door? Was het vergeten te vragen zaterdag.
Groet ron
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 02-01-2007 22:30
spridgets leuker
och, als ik geld en ruimte had .. (maar dan een frog-eye ) inderdaad zonde om het te verbouwen zoals ik suggereer
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
(maar dan een frog-eye )
neh een MG midget Round wheel arch 1275 (met ashley hardtop voor de winter)
alleen dat plan staat ff 2 jaar on hold (huizen kopen is duur tegenwoordig)
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 03-01-2007 09:01
spridgets? Wat zijn dat dan, koekjes
Foto?
Sprite - Midget samentrekking = Spridget
.. weer een voorbeeld van BMC badge engineering, zie ook:
http://www.mgcars.org.uk/midgetspritecl ... story.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: motormodificatie (ipv dwars in line)
Ingediend door Mini Martin op di, 20-06-2006 20:33
Voor mijn drag wil ik een 1000 blok gebruiken.
Alleen zit ik met een probleem.
Het blok moet er in line in ipv dwars geplaatst.
Dus een van de aandrijfassen wordt de aandrijfas voor de achterwielen.
Hoe blokkeer ik het diff zodat ik alle vermogen naar eén as krijg.
grt Martin