Amai gij zijt al vroeg wakker
Hopelijk kan hier iemand wat meer duidelijk geven over de naald.
- Login of registreer om te reageren
Amai gij zijt al vroeg wakker
Hopelijk kan hier iemand wat meer duidelijk geven over de naald.
1330 of 1340 maakt geen flaus aus. Komt neer op 2,5cc per cilinder...
Je zou ook 1380 kunnen gebruiken in WIN SU, maakt nog steeds niet echt veel uit.
Het gaat er voornamelijk om hoeveel wind er door je carb waait.
Een naald kiezen die bij iemand anders goed werkt zal je hooguit in de goede richting sturen. Ga er niet van uit dat het dan voor elkaar is...
Ik heb zelf een 1380 met stage 3/4 kop en daar zit een openlucht filter op een een maniflow lcb en 50 eindpijp op. Hier zet een bce naald in en loopt hij wel netjes op.
Maar als hij op de bdr redelijkt loopt kun je hem dan niet rijker of armer zetten.
(beste is natuurlijk om hem op de rollen te zetten maar dat weet je natuurlijk al lang want dat is het eerste wat ze hier zowat zeggen.)
Succes.
vis schreef:
Ik heb zelf een 1380 met stage 3/4 kop en daar zit een openlucht filter op een een maniflow lcb en 50 eindpijp op. Hier zet een bce naald in en loopt hij wel netjes op.
Maar als hij op de bdr redelijkt loopt kun je hem dan niet rijker of armer zetten.
(beste is natuurlijk om hem op de rollen te zetten maar dat weet je natuurlijk al lang want dat is het eerste wat ze hier zowat zeggen.)
Succes.
Hoi,
Dank je voor de raad, maar ik heb van de week gereden en het was echt niet wat het moest zijn, het beste is indd heù op de rollenbank te zetten, maar ik heb helaas geen adres waar ik dit kan laten doen, ook moeten zij natuurlijk de naalden kunnen maken en aanpassen. Indien je een adres hebt en dit is niet al te ver van Belgie mag je me het steeds doormailen.
Mvg,
Zwino
Ik heb nog ff gechecked wat er nu in zit bij mij.
Zit nu BCE in. Is wat te rijk, maar rijdt er redelijk mee.
Ik heb ook BDL er in gehad, deze was wat te arm en verder BCV, die was echt veel te rijk.
Mijn spec.: 1380, MD276, 2" LCB, standaard tuimelaars, HIF44 op eigenbouw lang inlaatspruitstuk, open luchtfilter.
Misschien heb je er wat aan, maar ik betwijfel het....
zwino in da house schreef:
Hoi,
Dank je voor de raad, maar ik heb van de week gereden en het was echt niet wat het moest zijn, het beste is indd heù op de rollenbank te zetten, maar ik heb helaas geen adres waar ik dit kan laten doen, ook moeten zij natuurlijk de naalden kunnen maken en aanpassen. Indien je een adres hebt en dit is niet al te ver van Belgie mag je me het steeds doormailen.
Hey hallo,
Ik weet niet of ik hiermee de bedrijvenregel overtreed, maar bij mijn weten heeft geen van de sponsoren de beschikking over een vermogenstestbank, dus post ik hier alleen maar een link naar een bedrijf in Goes, die een vermogenstestbank hebben, EN enige ervaring met Mini's hebben.
Je zou moeten informeren of ze beschikken over een assortiment naalden, wat natuurlijk het mooiste zou zijn, maar een testrun op de vermogenstestbank moet al een boel uitwijzen over de huidige afstelling. Als je met die gegevens in WinSU gaat kijken kun je wellicht tot een behoorlijk nauwkeurige keuze in naald komen.
De HIF carbs zijn behoorlijk nauwkeurig af te stellen, en in tegenstelling tot de SU's hebben ze een breder afstellingsbereik met 1 naald.
RE: Naald voor Carbu.
Ingediend door zwino in da house op di, 17-07-2012 05:47
Hey,
Ik heb een 1340cc motor gestoken, dit met stage 3 kop met 1.5 rockers en een 276 nokkeas, ik heb al 3 verschillende naalden gestoken, maar krijg de motor nog steeds niet goed afgesteld. De volgende naalden heb ik geprobeerd: BPD, BBC, een BDR, de laatste geeft een redelijk resultaat. Maar toch nog ver van wat het moet zijn, Ik heb ook het programma WIN SU, maar het probleem is dat hier 1340 eigenlijk niet bij staat. enkel 1330. Ook geeft deze 10 beste naalden, echter ben ik niet van zin om 10 naalden te kopen voor eens te testen. Als iemand een Soortgelijke opstelling heeft en de juiste naald keuze heeft, kan je deze dan posten, of als je iemand weet..... Mag je me het altijd doorsturen.
Alvast bedankt en grtz
Zwino