Ja er komen mooie dingen mee met de bloementruck
Nou nog inbouwen!
- Login of registreer om te reageren
Ja er komen mooie dingen mee met de bloementruck
Nou nog inbouwen!
tja na al die tuning en bouw topics word ik nieuwsgierig
is dit voor een racer ?
wat voor'n specs krijgt de rest van de motor?
wat denk je er uit te halen (pk koppel)
en wat is ongeveer de toeren band dan?
eerst maar Pepe's blokje bouwen en dan de boel bij elkaar sprokkelen voor deze..
overigens.
ik krees het advies de nokkenas te timen met de kop er op volgens Calver gaat dat nouwkeuriger.
In dit geval moet het nogal precies.. tussen 104 en 104.5 graden ATDC. darn
zal ga nog eens informeren over de fijne kneepjes en zal er een fototje of wat bij schieten.
zo leer je elke keer weer wat
SirYun schreef:
ik krees het advies de nokkenas te timen met de kop er op volgens Calver gaat dat nouwkeuriger.
Even los van het feit dat het volgen's Calver nauwkeuriger gaat ben ik nu dan wel benieuwd waarom deze manier nauwkeuriger is.
Heb je btw wat meer info over deze nokkenas? Lift, duration etc.
timing,lift e.d. heb ik niet en die worden ook niet vrijgegeven
en hoewel ik die wel ga meten geloof ik niet dat ik die dan ga posten , ik denk dat KC daar niet erg blij van wordt.
Overigens denk ik dat de timing redelijk kort is ( a la sw5 244/244!) de full race versie is n.l. maar 284 graden.
het is feitelijk een "286 performance bracket" cam die alleen meer power geeft in het midrange gebied en het vermogen bij een stuk minder toeren. ca. 120pk bij 6500 op een 1380.
wat betrefd timen
bij navraag
je zet je kop er op zonder koppakking (hoeft niet veel meer dan handvast).
met alleen de klepveer bij intake van cylinder nummer 1.met de tuimelaar enzo er ook op, je meet dan op de veer.
als alles tussen de veer klem zit kan ik mij voorstellen dat het nouwkeuriger werkt
Jammer dat de rest van de gegevens niet wordt vrijgegeven. Had ik best graag eens willen zien.
Maar ik neem aan dat dit wel de versie is die z'n powerband heeft van 2600 tot 6800 ipv de geen die doorloopt tot 7500 en voor zover ik uit je pk target stukje begrijp de zelfde naam heeft?
Deze manier van timen is mij onbekend. Hoe het er staat zou je kunnen denken dat het mischien nauwkeuriger kan werken dan zonder kop. Hoewel ik het eerst eens zelf uit ga proberen alvorens er volledig in mee te gaan.
Altijd een soort pakjesavond gevoel bij Sir Yun zn posts over mooie onderdelen...
Ik wil volgend jaar ook wel zulk soort vermogens uit mn 1380 hebben... kop, nokkenas, vliegwiel, ontsteking veranderen/aanpassen dan komen we al een heel eind. Klinkt zo simpel...
dat pakjes avond gevoel was er ook bij mij en Paul bij het powershopppen voor Pepe.
jammer genoeg gaat mijn eigen project door financiele omstandigheden erg traag.
net f$%#îng 1958,00 EUR college geld moeten dokken..
weten ze wel hoeveel pk's ja daar voor kan krijgen ???!?!?
RE: nieuw RE13 nokkenstokje
Ingediend door SirYun op zo, 19-06-2005 13:19
Mijn nieuwe nokkenas is er
het is een RE13 Graham Russell (een tuner in Austalia die niet gehinderd door Vizards TBase al jaren winnende auto daar aflevert..echt old skool zonder site of zelfs email naar het schijnt) profiel die in Engeland door Piper cams wordt geslepen voor CST
hier door CST (Keith Calver) uitgebracht. verkrijgbaar bij MS als CST3010
schrik niet van de prijs (235 UKP). kennelijk is er een foutje gemaakt want deze is i.t.t wat er staat een regrind en geen billet versie.
dit is zeker geen SW5 concurrent en vooral geschikt as het een heel stuk racier mag zijn (dus niet in zijn 3 wegtrekken..loopt ook niet heel mooi stationair etc).
tjah..
het ziet er uit als een nokkenas.. niet veel aan te zien dus