De verbrandingskamer bewerken heeft zeker invloed in verband 'valve de-shrouding'.
Alleen je compressie gaat omlaag dus moet je gaan vlakken om weer omhoog te gaan.
Als de oude eruit zijn kan je er beter bijkomen lijkt mij.
Is de ketting nog strak?
- Login of registreer om te reageren
RE: Nokkenas Timen + Kop Reviseren
Ingediend door wouterke op do, 26-08-2010 16:43
Hey,
Ik had vorig jaar mijn blok gereviseerd. Maar nu bleef deze olie verbruiken.
Het enige wat ik niet gereviseerd had was de cilinderkop, daar ik deze gekocht had als zijnde "gereviseerd".
Nu heb ik deze cilinderkop eens deftig bekeken, en nu blijkt dat de kleppen wel wat speling hebben in de klepgeleiders.
Nu was ik aan het denken om ineens de kop een beetje te flowen, omdat de geleiders er nu toch uitgaan.
Nu heb ik die gele bijbel al eens doorgenomen, en ik begrijp wel wat er staat. Maar nu is mijn vraag of je de verbrandingskamer ook moet aanpassen als je geen grotere kleppen steekt? Ik bedoel dus of dat wel iets uithaald?
Alvorens te gaan flowen, maakt het dan uit of de geleiders er al uit zijn? of is het beter de oude eerst te laten zitten?
Dan...
Ik heb vorig jaar een SW5 nokkenas gemonteerd, en deze er dot to dot ingestoken. Nu heb ik al een meetklok met statief aangeschaft. En ik heb zo een gradenboog.
Nu moet die SW5 tussen de 106 en de 108° staan.
Ik heb vanmiddag even gemeten en ik kwam op 124 graden, Kan dit zo ver verkeerd staan?
Mijn methode:
BDP bepalen van de 1ste cilinder. Dan de schijf op 0° zetten (Top naar boven) En dan verder draaien en kijken wanneer de inlaat van cilinder 1 zijn hoogte punt bereikt. Op dat moment zit ik op 124 graden op de schijf.
Ik heb al ingewikkeldere methodes gevonden hier op het forum, maar de uitleg daarvan vind ik eigenlijk niet echt duidelijk.
Ook heb ik 1 kromme uitlaatklep, zouden jullie ze alle 4 vervangen of enkel deze klep?
alvast bedankt
grtz
wouter