Ik zou als ik jou was toch de koppakking vervangen, je hebt dan wel tappetcovers, maar om de nokvolgers eruit te halen moet je toch de tuimelas verwijderen en daarmee los je ook deels je kop en daarmee ook eenzijdig je koppakking. Het kan goed gaan, maar ook fout en daar kom je pas achter als het blok weer in de auto zit.
De timing van de SW5 is tussen de 106 en 108 graden. Die informatie heb ik van Paul hier op het forum, van Swiftune moet ik na meer dan een jaar nog antwoord krijgen
Vergeet niet je timingcover een kleine tik naar buiten te geven anders gaat de dubbele ketting aanlopen tegen de cover (was ik dus vergeten).
Er is niet die direct een ideale volgorde in het monteren of demonteren, vergeet wel je benzinepomp niet te demonteren, want anders komt je oude nokkenas er ook niet uit
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: nokkenas vervangen
Ingediend door nonono op do, 17-08-2006 20:43
okee binnen kort gaat het gebeuren de sw 5 gaat in m'n 1000
maar hoewel ik hier bij goede hulp heb wil ik toch goed beslagen ten ijs komen en niet halverwegen onderdelen missen
ik ga dus de std 1000 as vervangen voor een sw5 met nieuwe nokvolgers, een duplex keting ook de olie pomp word vervangen verder komt er een hiff 44 op
de kop woord TZT een geflowd 1100 model, maar om dat het werk hier aan nog gedaan moet worden komt dit later
het blok gaat uit de mini, maar het liefst hou ik de kop er op
mijn blok heeft tapet covers (thank god)
ik heb nu liggen
-nokkenas
-duplex timing ketting en tand wielen
-thrustwasher
-oliepomp
-nokvolgers
-pakking voor de timing cover
wat mis ik nog (bouten, moeren, pakkingen?)
wat is de volgorde van (de)montage
heeft iemand een idee voor de timing (mail naar swiftune ook onderweg)