Ik zou eerst beginnen met een stage 3 kop , dan pak je meteen 30-40% meer power.
De nokkenas en tuimelaar (1:3) van een SPI en MPI zorgen voor genoeg lichthoogte maar als je net op het randje wil gaan zitten en er nog 5-6BHP uit wil trekken neem dan de 1:5 tuimelaar , dan blijft het inderdaad om de 2000Km even je klepspeling checken.
Je hebt dan geen andere nokkenas nodig , en dat kost met in/uitbouw wel wat meer dan een kop en tuimelaars.
Check www.minisport.com voor de verschillende mogelijkheden voor 'n MPI , daar zijn verschillende 'stappen' , power/geld !!
Groetjes , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
RE: nokkenas voor MPI
Ingediend door Thijmen op zo, 18-07-2004 18:21
Hallo,
gezien ik binnenkort een cadeautje mag gaan uitzoeken (jarig ) ben gaan proberen met te verdiepen in het sneller maken van mijn mini ('97). Ik heb op het forum al behoorlijk veel gelezen over van alles en nog wat... rockers-opboren-nokkenassen-afgedraaide vliegwielen enz enz. Maar ik ben nog steeds niet veel verder.
Ik zou heel graag andere rockers willen maar nou hoorde/las ik weer dat die "snel" slijten en vaak moet afstellen en dat het beter was om een anderen nokkes as te nemen. Wie kan daar mij meer over vertellen?? Wat voor nokkenas? wat moet er nog meer vervangen worden?
Wat zijn de opties om mijn MPI wat sneller te krijgen. Dat hij nog wel gewoon voor weggebruik is... maar gewoon wat pittiger met optrekken. Top is niet belangrijk.
ik heb al een playmini DTM zonder dempers en kat en een 57i kit zit al in de planning!!
bedankt alvast!!