Off-set boren (1380)

RE: Off-set boren (1380)

Hey people

ik ben bezig met het opvoeren van mijn 1275cc'tje nu wil ik hier 73,5mm zuigers in zetten (1380cc) maar nu moet er off-set geboord worden
hoe los ik dit op met mijn drijfstangen en kruk as of is hier ruimte genoeg voor?????

Bedankt Emiel

[Titel aangevuld - Eelke]

heb ik mij ook afgevraagd. ik denk dat je zuigers iets kunnen schuiven op de pin van het small-end (het is niet heel veel die offset: 0.025 en 0.015 inch geloof ik) maar er word niets over gezegd in vizard en op het net kan ik ook helemaal nix vinden.

Jaa dat boek heb ik ook!!!!!
heb jij er misschien wat ervaring mee of heb je het nooit (durven) geprobeerd

Voor 1380cc. moet je 73,5 mm boren. Hiervoor hoef je niet off-set te boren. Pas als je naar 74 mm of meer gaat kan je off-set laten boren, zoals Vizard stelt. Ook als je na 1380 nog een keertje 'overmaat' wil laten boren als revisie moet je de 1380 al off-set laten boren. Maar dan kan je beter even een ander blokje laten boren.

Let ook op bij wie je het laat doen. Mij is al eens serieus verteld dat je niet off-set kan boren. Gelukkig kon een ander bedrijf het wel.

Qua krukas en drijfstangen kan je de kleine off-set zoals in Vizard genoemd gewoon toepassen. Dit levert een heel klein beetje extra slijtage op, maar die valt in het niet bij de standaard slijtage van een 1380. Zorg wel voor een nette kop met goede poorten en kleppen. Anders laat je je nieuwe atleet door een rietje ademen en dan valt je prestatiewinst in het water.

Succes,

Hugo