Kruimelpad
Oil Catch Tank
RE: Oil Catch Tank
Ingediend door minidaan op zo, 13-11-2005 18:14
het is wel en oplossing.. ik heb er over gedacht alleen voor straat gebruik is het denk ik iets te...
gr daan
- Login of registreer om te reageren
Om je motor optimaal te laten presteren is het belangrijk dat de inlaatlucht zo koud mogelijk naar binnen gaat.
Bij alle auto’s is de ontluchting van het carter aangesloten op het inlaatsysteem van de motor. Zo worden de hete dampen uit het carter weer terug de motor in gestuurd, en dit is nu net iets wat je niet wilt hebben. Je hebt niet voor niets een openlucht filter gemonteerd.
De oil catch tank is hiervoor de perfecte oplossing!
Alle raceauto’s gebruiken dit systeem.
De carterontluchting word aangesloten op de oil catch tank. Vanaf de tank loopt er weer een slang naar de originele aansluiting in het inlaatsysteem.
De eventuele olie die met de carterdamp mee komt word in de tank opgevangen. Op de tank zit een pijlglas waar je kunt aflezen hoeveel olie er in de tank zit. Onderaan de tank zit een aftapplug.
Je motor krijgt met een oil catch tank alleen maar schone lucht binnen en zal dus beter gaan presteren.
Leveringomvang:
Oil catch tank met pijlglas
Voldoende lengte slang (15mm diameter)
Slangklemmen
Ontluchtingsfilter
Deze omschrijving vond ik op internet, iemand die dit onder zn kap heeft?
voorbeeld
- Login of registreer om te reageren
RE: Oil Catch Tank
Ingediend door HaSa-BO op zo, 13-11-2005 14:38
Tja, zo'n oil catch tank kwam ik tegen op een site. Na even zoeken ben ik erachter dat dit een soort tankje is wat je aan je breathers hangt. Dan slaat daar damp (olie en water) neer en via een aftapkraantje kun je dat dus afvoeren. Dat betekent dat eventueel vocht (van korte ritjes bijvoorbeeld) in de catch tank zou moeten neerslaan en dat er geen vuil je carb ingaat (als je daar nog op aangesloten bent) of je motorruimte (als ze vrij ademen).
Is dit een goede oplossing? Of behoorlijk overdreven?
Groeten,
Harald